Noodloop en geen turbo druk

Forumindex Forums Modellen Insignia Noodloop en geen turbo druk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358272
    Insignia 4×4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2018

      <p style=”text-align: right;”>Goedenmorgen wie zou mij opweg kunnen helpen. Ik heb sinds 4wkn een insignia 20cdti 4×4 gekocht uit 2012.</p>
      Het probleem is dat hij constant  een melding geeft dringend een service nodig. En dan gaat hij in noodloop. De melding kan ik wegdrukken uit het beeldscherm maar blijft vervolgens teeugkomen. De turbo slaat niet aan is uit en als ik het contact aan en uit zet tijdens het rijden of stilstaand  dan doet deze het weer even. Sta ik dan in de file en wil ik optrekken dan slaat de turbo niet aan en moet ik het contact weer aan en uitzetten. Ik ben bij de garage geweest en hij is uitgelezen eb gaf aan dat de de turbo ingeleerd moest worden. Is gedaan maar blijft het probleem houden.  Vervolgens weer uitgelezen en kwam er uit dat de turbo druk sensor kapot wat . Vervangen en ingeleerd maar het probleem houdt aan. Het garage bedrijf weet het niet meer en ik zit met mijn handen in mijn haar.

      Wie heeft al ervaring hier mee gehad

      Mvg Maurice

      #18363244
      Athlon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2007

        Ik heb hetzelfde maar als ik even net dat ietsje extra doortrek in dezelfde vitesse, krijgt hij hetzelfde.

        #18364194
        patrick-pauwels
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2016

          En bij bleek het de roetfilter te zijn die dicht zat, daarna had ik het nog eens en bleek het een gloeikaars te zijn

          .Bij uitlezen hadden ze al gezegd de sensor op de common rail denk ik, kost 900 euro, gewoon even een 2dehands gekocht voor 45 euro, maar bleek het uiteindelijk toch niet te zijn.

          900 euro uitgespaard

           

           

          #18364283
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Kijk eerst eens of er geen turbo slang gescheurd is, komt wel eens voor bij de 2.0 cdti

            #18369527
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              ik heb het zelfde probleem gehad.

              met mdi er aan gereden en het bleek dat de turbo druk te hoog op liep(boven de 300).

              eerst de turbodruk regeling vervangen (gaat nogal vaak kapot). dit hielp maar voor korte duur.

              voor onze vakantie verder gaan zoeken en hellaas gevonden. turbo kapot. de schoepen van de uitlaat zijde waren beschadigd.

              na het vervangen van de turbo voor een nieuwe (geen gereviceerde nemen) alle problemen opgelost. en een auto die een stuk soepeler loopt en zuiniger

               

              gr martijn

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.