Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Nokkenas versteller Z18XER
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2014 om 14:41 #17265631
Goededag,
In mijn motor heb ik een rammel, welke uit de kop lijkt te komen. De kop zelf is geheel in orde, deze is in orde gebracht voor LPG. De kleppen zijn gesteld (iets ruimer dan 0,25).
Het geluid gaat aan en uit, bij stationair lopen, wat ik bij een andere identieke motor niet hoor. Het zou de inlaat nokkenas versteller kunnen zijn.
Weet iemand hoe ik, zonder de versteller te vervangen, kan controleren of de versteller inderdaad kapot is en dit geluid veroorzaakt?
Via de uitlezing zie ik geen vreemde afwijkingen maar ik weet niet of dit aangeeft wat de waarde van de versteller had moeten zijn of de waarde van de versteller zoals deze daadwerkelijk is.Alvast bedankt,
Erie
5 mei 2014 om 08:03 #18231836niet,
Vervangen en gelijk de nieuwe zonder Filtertjes monteren, gaan ze niet meer stuk normaal gesproken.
Willem
6 mei 2014 om 06:42 #18231837Bedankt Willem,
Dan maar vervangen….
Maar hoe kan ik zien of er wel of geen filtertjes inzitten als ik ze wil kopen?Groet,
Erie
6 mei 2014 om 07:58 #18231838zie je zo zitten, als je ze koopt zitten ze er zowiezo op.
Filtertjes zijn voor inloop periode bedoeld.
Willem
7 mei 2014 om 15:05 #18231839Bedankt, ik weet welke je bedoelt: http://www2.picturepush.com/photo/a/11480080/640/11480080.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Echter zijn dit de filters uit de actuator, die de nokkenas versteller aanstuurt.Volgens mij zijn dit de nokkenas verstellers: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mM6t4uUiar02WJ0UnTZmzxA.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou je aan kunnen geven of het altijd de actuators zijn die kapot gaan en het rammelende geluid veroorzaken? Deze zijn namelijk makkelijk te wisselen.
Of dat het de nokkenas verstellers zijn die ook kapot kunnen gaan?bedankt alvast,
Erie
8 mei 2014 om 07:44 #18231840Ja gaat om die Actuator Filtertjes..
9 mei 2014 om 21:44 #18231841Bedankt Willem,
Ik ga de actuators vervangen en laat je weten wat het resultaat is.Erie
11 mei 2014 om 05:18 #18231842Maar speling op 0,25? Dat is veeeel te weinig..
Zowel actuator als tandwielen gaan kapot..Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
11 mei 2014 om 05:39 #18231843Was het niet zo dat een Z18XER in combinatie met LPG taboe was? Eén en al ellende altijd? :(
11 mei 2014 om 11:31 #18231844Gegarandeerd Ellende inderdaad, Revisiekop of niet.
Bij Revisiekop gaat het bij de ene goed, en bij de ander alsnog mis.
Kleppen stellen bij LPG Iedere 30.000km, en dat word vaak ”Vergeten” bij diversen Garages en Opel Dealers.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.