Nokkenas versleten

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209736
    Maarten_Rekord_C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Ik heb op dit moment mijn kop van mijn rekord naar de revisie gebracht. Alleen nu kreeg ik te horen dat mijn nokkenas (voor de tweede keer al weer
      ) op de laatse cilinder de nok afgesleten is. Nu is mijn vraag, waar kan dat aan liggen. Er is wel genoeg smering, want de kop staat altijd in de olie. Misschien de verkeerde olie?
      Er komt nu een nieuwe nokkenas in, dus wil niet weer over een paar maanden het zelfde probleem.:wtf

      #17480773
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Pech en nog een pech.

        Ik kan zo geen technische rede bedenken

        Ik heb dit ook al een keer gehad en ken zo een man of 3 die het ook ooit hebben gehad (wel met 6 cil,s) maar goed
        het is gewoon pech.

        Bij mij kwam het na 50.000km met dezelfde motor,om de 7500km olie wissel met filter enz enz,maar gewoon pech.

        Het is een harde laag op de nokkenas en daar breken stukje uit en als er teveel uit zijn dan breken er er steeds meer uit en op een gegeven moment is het net peperkoek en dat is ie in notime rond,bij mij was ook nog de uitlaat nok compleet weg en inlaat nog een heel klein beetje,met als gevolg 16bar op cil en de koppakking ook nog deruit…..

        Andere derin en hopen dat het goed gaat.

        #17480774
        astraminator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2004

          Als het elke keer de laatste cilinder is zou ik eens kijken of deze niet te warm wordt. Ook de oliekanalen zou ik eens goed doorspoelen. Als het elke keer dezelfde nok is, dan is er bijna zeker iets aan de hand.

          #17480775
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            inderdaad dit is niet gewoon pech

            kan best zijn dat er ergens een kanaaltje verstopt zit:o

            #17480776
            Maarten_Rekord_C
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 February 2008

              dat dacht ik ook al, kan toch niet zoveel pech ineens zijn. Welke motorolie hoort er eigenlijk in mijn blok, want ik heb op dit moment half synthetische erin zitten, maar volgens mij moet dit toch mineraal zijn. Heb het nog nagevraagd bij een automaterialenzaak bij ons in de buurt, maar die kwam met die half synthetische olie aan.

              Ik zal nog even de oliekanalen bekijken en schoonmaken.

              #17480777
              manus
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Zijn de klepstoters wel vervangen de vorige keer dat er een andere nokkenas in kwam?
                Als een nok inslijt slijt de onderkant van de stoter ook en die kan een nieuwe nokkenas makkelijk weer om zeep helpen.

                #17480778
                Maarten_Rekord_C
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 February 2008

                  Nog even na gegaan en dat is inderdaad niet gebeurt de laatste keer, hopen dat dat het dan is, er ligt nu een nieuwe in met nieuwe stoters. :wors

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.