Nog geen Opelrijder

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Nog geen Opelrijder

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372310
    Maplesteeltje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2020

      De titel klopt niet helemaal. Want in de jaren 80 heb ik twee Opels gehad, een Kadett 1.2s uit 1975 en een Ascona 1.9 uit 1979. En eerlijk gezegd waren dat heerlijke auto’s. Oerbetrouwbaar, goedkoop in gebruik en je kon er lekker zelf aan sleutelen.

      De liefde voor Opel kwam eigenlijk van mijn vader die van 1971 tot 1987 in een Kadett Caravan werd gehesen door zijn baas. We hebben wat lol gehad met die dingen. Dat waren onverwoestbare pakezels. Hij reed ze in een jaar of drie helemaal op in die tijd. Dikke een ton op de klok was in die jaren wel iets bijzonders maar voor de Kadettelac geen probleem. Het ergste dat er ooit mee is gebeurd was de diefstal van alle vier de velgen. Daar sta je dan…

      Ik woon in Krimpen aan de Lek bij Rotterdam en ik werk in de muziek- en entertainment-wereld. Ik ben dus geen échte deskundige maar wel een absolute petrolhead.

      Zelf heb ik van alles versleten; veel Fords (van een ’83 Fiesta 1.1 tot een ’01 Mondeo TDCI), een Toyota, een VW Transporter en drie Volvo’s (twee V70’s en een S80). Die laatste waren wel erg fijn, maar niet heel praktisch qua afmetingen. Momenteel rijd ik in een Mercedes B200 CDI. Tja kansloos, ik weet het, maar het is compact, betrouwbaar en comfortabel. En bovendien lekker zuinig.

      Tussendoor heb ik twee keer een ‘autootje-voor-erbij’ gehad. Eerst zes jaar lang een Rover 216 Cabrio en daarna twee jaar een Peugeot 306 2.0 cabrio. Drie jaar geleden heb ik de Française verkocht en sindsdien rij ik braaf onder een dak, ook al is het momenteel een panoramadak. En nu begint het allemaal toch weer een beetje te kriebelen! Het wordt langzamerhand weer eens tijd voor een leuk daklozenproject.

      Na veel gezoek en gepuzzel waarbij ik van MX5 tot C70 en CLK ben gegaan, kwam ik telkens terug bij de Astra G Cabrio. Want eigenlijk heeft die wat ik zoek: het ziet er mooi uit, het is betaalbaar en volgens mij valt daar ook lekker zelf aan te klussen (iets wat ik met die B-klasse wel kan vergeten, je kunt nergens bij). Het idee is om er eentje te zoeken die nog een poosje meekan. Dus maximaal 150k op de klok. Geen 1.6 want ik wil wel een beetje mee kunnen doen met de rest. En het liefst een exemplaar die technisch goed is maar die wat TLC nodig zodat ik er wat moois van kan maken. Eentje die mijn caravan zou kunnen trekken zou helemaal mooi zijn, dus een 2.2 is zeker een optie!

      Zodra ik een geslaagde kandidaat te pakken heb zal ik me hier zeker weer melden. Tot die tijd lees ik alles ’s even goed door. Dat kan een boel valkuilen voorkomen, denk ik. Tips zijn altijd welkom!

      #18372417
      Jannibal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2020

        Zeg, ken ik jou niet ergens van? ;)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.