Nieuwe radio zorgt voor uitvallen dashboard astra F '92

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe radio zorgt voor uitvallen dashboard astra F '92

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211042
    morties
      Lid sinds:
      31 July 2009

      Hoi,

      Ik heb laatst mijn oude fabrieksingebouwde radio vervangen door een nieuwe JVC. De eerste week werkte het prima maar toen werkt bij het starten ineens geen enkel dashboard lampje meer, deden de toerenteller en brandstofmeter het ook niet meer en ging na een tijdje het acculampje branden.

      Alle zekeringen nagekeken, nog ns gestart en het werkte weer. Dit heeft zich nog een aantal keer herhaald tot ik eindelijk doorhad dat het aan de radio lag. Radio eruitgehaald probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Laatst nog eens geprobeerd die radio erin te zetten maar direct doet zich dan hetzelfde probeem voor, ditmaal gaat het ook niet meer weg na een beetje prutsen met de zekeringen.

      Ik heb gewoon de iso stekker gebruikt die bij de nieuwe radio geleverd zat maar ik heb het idee dat daar een paar draadjes niet helemaal overeenkomen met wat er in de auto zit.

      Kent iemand dit probleem of weet iemand de oplossing?

      Ik hoor graag!!

      Maarten

      #17505043
      wessaa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 July 2007

        welkom:wtf

        #17505044
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Als jij gewoon de standaard ISO stekker hebt gebruikt die af fabriek in de auto zit kan daar 0,0 aan mis gaan.

          Weet je zeker dat je niet mee gerommeld is ? (remote doorgeknipt om het display uit te zetten oid).
          Ook zou je eens kunnen kijken of de continue en geschakelde spanning wel op de juiste plek zitten (rode en gele draad) en niet toevallig zitten omgedraaid.

          Hangt er nog een versterker oid aan je radio ?
          Wat je eventueel nog kan doen is eens meten hoeveel stroom je radio verbruikt als je contact uit staat.

          PS : het is eigenlijk een beetje de gewoonte om je eerst voor te stellen op dit forum voordat je post.

          Gr. Arjan

          #17505045
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Enige wat ik over die ISO verbinding kan vertellen is dat in de stekker van de RADIO alles gewoon netjes kleur op kleur hoort te zitten BEHALVE geel en rood.

            De draadjes van Geel en rood moet je in de RADIO stekker omwisselen ( voor het geheugen van de Radio).

            Ik denk eerder dat er een probleem met de radio zelf is, tis niks voor JVC om de ISO verkeerd in elkaar te (laten) zetten.

            Controleer dus de Stekker die bij de radio zit op kleuren en verbindingen.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.