Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › Nieuwe Mokka niet geleverd volgens order, wat nu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2015 om 09:38 #17272095
wij hebben in februari een mokka cosmo besteld verkoper zeer vriendelijk. na de verkoper nogmaals te hebben gecontacteerd over de wagen wanneer die geleverd zou worden kregen we te horen dat het niet 30 mei zou zijn maar ergens in juli wij natuurlijk kwaad autosalon voorwaarden van de lening zouden dan verlopen zijn en wij zouden terug dezelfde lening moeten aangaan onder zwaardere voorwaarden hogere rente dus die lening zou ons ruim 1500 euro meer gaan kosten
Daar konden zij zogezegd niks aan doen maar ze gingen zien of er geen zelfde wagen ergens in stock zat. Dan de bevestiging gekregen dat er eentje was maar spijtig genoeg zat er een achteruitkijk camera op meer prijs 400 euro Dus uiteindelijk hadden wij geen andere keus dan ja te zeggen of het was 400 euro meer betalen voor de camera of 1500 euro voor dezelfde lening als de wagen later geleverd zou worden.
Vrijdag 22 mei konden we de wagen gaan ophalen wat blijkt nu het dashboard heeft een donkerbruine kleur ipv de beige die wij wouden de wagen was niet met de vrachtwagen gehaald zoals afgesproken maar naar de garage zelf gereden dus er stond een km stand op van 88 km De wagen was vuil vol stof toen ik dit de verkoper melde zei hij dat dit de kleur was die we besteld hebben. toen ik hem de foto,s liet zien die we genomen hadden van de wagen die we besteld hadden vertelde hij me dat dit niet kon
In de mail die hij ons stuurde betreffende de achteruit kijk camera toen hij met deze wagen afkwam dat we konden kiezen of deze of wachten op die die we besteld hadden zei hij ook wij kunnen niks van de prijs afdoen mits wij de wagen ook met de vrachtwagen moeten gaan halen dit kost ons ook geld en uiteindelijk hebben ze hem niet met de vrachtwagen gaan halen maar gewoon van de ene garage na de andere gereden volgens de verkoper mogen ze een wagen als nieuw verkopen tot 199 km op de teller
Wat weten wij nu van de regelgeving betreffende auto,s
Zaterdag 23 mei willen we met de auto vertrekken een motorblokje dat blijft branden een storing dus gebeld met de garage u moet dinsdag met de wagen terug binnen komen we zullen hem is terug aan de computer hangen dan hebben we ondertussen de volgende mankementen ontdekt een strik los aan de linkerkant onder het raam buiten een getik als je op een hobbelige weg rijd de boxen kraken van alle kanten als je de radio of een mp3 liedje nog maar op 15 zet
de gps die gewoon hele stukken totaal enkel maar beige geeft en niks van wegen
Dus dinsdag de wagen terug binnen in de garage gedaan nu blijkt dat er een klep in de auto kapot is de garage zegt we moeten dat stuk in Duitsland bestellen vrijdag is de wagen klaar
over de verkeerde kleur tja daar kunnen ze nu niks niet meer aan doen we hebben de wagen pas vrijdag gezien nadat de verkoop papieren pas getekend waren
Wat kan ik hier nog verder aan doen
met deze kleur dashboard hebben wij hem besteld
en met dit dashboard hebben wij hem gekregen
27 mei 2015 om 09:57 #18285779Degene die je hebt gekozen ziet er veel mooier uit. Maar als het niet op papier staat vrees ik dat het lastig wordt om er nog iets aan te doen. Je hebt namelijk getekend voor een bepaalde auto met bepaalde opties en kleuren etc. Daarna is er een wijziging gekomen, staat dat vast op papier of is dat alleen maar mondeling gedaan. Hoewel een mondelinge overeenkomst ook rechtgeldig is, je hoeft het dus niet zo te accepteren met afwijkende kleur. Als ze enkel hebben gezegd dat er een achteruitrijcamera extra in zat, hebben ze dus niet alles gemeld of ze wisten het zelf ook niet.
Maar ja, dan nog hoef je het niet te accepteren lijkt mij. Maar door de auto toch te hebben aangenomen zal het nu lastig worden ben ik bang.27 mei 2015 om 10:41 #18285780Ik had hem niet geaccepteerd bij aflevering…en gewoon contract ontbonden desnoods.
27 mei 2015 om 11:18 #18285781we zagen de wagen pas nadat we getekend hadden had al vermoeden dat er iets niet klopte mits de wagen opeens 1100 euro goedkoper uitviel volgens verkoper omdat ze hem later hadden besteld
deze kleur hebben wij op onze verkoop bon besteld en deze staat er ook op Jasmin, cocoa & saddle up en dat is dat bruine maar nu vraag ik me af wat is dan de kleur die wij hebben besteld mits die opel mokka niet meer in de showroom staat ik weet enkel bij deze opel dealer koop ik geen auto meer
want wij wouden hem zoals hij toen in de showroom stond en hebben hem met een andere kleur gekregen
Verkoper is sinds de wagen geleverd is totaal niet vriendelijk meer en redelijk kort af nu met die kapotte klep is het van het word toch onder garantie gemaakt wat is dan het probleemWat wij voor deze wagen oorspronkelijk moesten betalen is 24.468 euro dan kwam de camera erbij en werd het 24.868 euro en uiteindelijk hebben we maar 23.369 moeten betalen waarbij de camera is inbegrepen dus hij is zo als op onze oude factuur staat dus ik denk ergens dat de verkoper de verkeerde kleur heeft genoteerd en ons heeft verteld ergens valt het wel mee met de kleur die we hebben aan de buitenkant deep brown
vind het ergens raar bij onze meriva die we ook bij deze garage hebben gekocht was het identiek hetzelfde probleem service was wel stuk beter toen maar na een week ook motorblok op oranje en er was ook volgens deze garage een klep stuk die moest worden vervangen
en nu weer27 mei 2015 om 11:21 #18285782Auto pas kopen als je het geld er voor hebt.
27 mei 2015 om 11:27 #18285783Dat, en pas betalen nadat je de auto aan een aankoopinspectie hebt onderworpen.
Ik vrees dat er nu niet veel meer is wat je kunt doen: je hebt betaald en de auto dus geaccepteerd.27 mei 2015 om 11:44 #18285784Inderdaad, en je hebt toch weer een beetje korting gekregen blijkt uit je laatste post. Dus zorgen dat alles goed gerepareerd wordt en daarna maar gaan genieten van je auto, want eenmaal de centjes binnen zijn bij dealers is het voor hun toch een afgedane zaak. Bovendien heb je zelf ook een onderzoeksplicht, dus als je alles maar betaalt zonder te kijken, tja dan gebeuren dit soort dingen eenmaal, wijze les en volgende keer dus beter opletten :thumb
27 mei 2015 om 14:48 #18285785Tja, weet je je hebt vermoedelijk een auto met bijna dezelfde configuratie gekregen omdat je zelf niet wilde wachten. Had je gewacht vermoed ik dat je hetzelfde dashboard had als je had besteld en met camera. (nu hebben ze er een ergens uit de showroom geplukt vermoed ik).
Vandaar de kraakjes en wellicht boxen defect enz. Demo Modelletje denk ik.
27 mei 2015 om 15:02 #18285786Gek de kleur die jullie besteld hebben komt niet voor in het leverings programma van Opel Duitsland, Nederland en Belgie.
De geleverde is volgens mij TAHZ, beige komt niet voor op de site’s.27 mei 2015 om 15:58 #18285787Hej, heb je het interieur van de eerste foto in het echt gezien? Ik denk dat we naar twee verneukte foto’s van hetzelfde type interieur zitten te kijken
27 mei 2015 om 19:38 #18285788denk ik ook Warhamstr, Foto 1 (bovenste) heeft de omgevingskleur ook iets zelfde kleur gele achtige als de dashboard
foto 2 is meer realistischer qua kleurenmaar het kan aan mijn beeldscherm liggen :agent :D
Edit: op foto 1 zie je onder waar het minder geel word ook de bruine kleur iets terug van foto 2
wel iets donkerder op 1 dan op 2 maar toch .. kleur effect is wat mee :hmmz28 mei 2015 om 09:23 #18285789Die Beige is helemaal niet leverbaar? :wtf
28 mei 2015 om 09:36 #18285790Bovenste foto lijkt inderdaad van kleur veranderd, naast de bedieningsknoppen zit leer met dezelfde kleur als op de onderste foto.
28 mei 2015 om 09:45 #18285791Ja ik hoor het al weer een auto met 2 banken achterbank en rabobank.
Is inderdaad beter om pas een auto te kopen als je gespaard hebt en hem zo kan aftikken.
Maar ieder zijn ding.
Ik zou dit nooit geaccepteerd hebben als je een nieuwe auto koopt en dus de keuze hebt over dit soort dingen moet het ook kloppen.
Dat ze hem verreden hebben en niet op een ambulance dat gebeurt wel vaker.
Maar dat ze voor die camera extra durven te vragen lijkt me een beetje te gek.
Ook mag je wel verwachten dat de auto in showroom staat is gepoetst van binnen en buiten.
met de klachten van de radio e.d. terug gaan en onderdelen laten v.v. die niet goed zijn.
Dit zou geheel kosteloos moeten gaan.
Zonde dat het zo moet gaan gemiste kans van Opel nl28 mei 2015 om 10:02 #18285792@warhamstr wrote:
Die Beige is helemaal niet leverbaar? :wtf
Nee, heb nog even in wat brochures gekeken, van diversen model jaren.
Het is altijd de kleur zoals op foto 2.
Anders ga je naar grijs/zwart tinten28 mei 2015 om 10:08 #18285793het is waarschijnlijk opel.be hij spreekt over autosalon.
geen idee hoe het in belgie werkt maar ben bang dat iemand in het pak is genaaid.niet optijd leveren is in mijn ogen koop contract ontbinden.
een voorraad auto moet minimaal dezelfde spec’s als de bestelde auto en als er meer opzit
moet de dealer de meerprijs daar maar van opvreten.28 mei 2015 om 10:08 #18285794Uhmm geen kans meer omdat er al betaald is?
Dat is de grootste onzin die er bestaat. Sterker nog, dat is de belachelijke wijze waarop je tegenwoordig altijd word afgeschilderd.
Heel simpel, als koper heb je nog steeds rechten enkel zal je met wat concrete bewijzen moeten komen.
Mondelinge overeenkomst is net zo goed rechtsgeldig, dus ik zou de betreffende verkoper in ieder geval goed met naam en toe naam erbij betrekken.
Telefoontje naar de rechtsbijstand kan ook geen kwaad.Als jij op papier iets hebt staan, wat nu in werkelijkheid anders is dan heb je in principe al (bijna) voldoende. Als dit bekrachtigd kan worden door een 2e punt die in werkelijk anders is als jij op papier hebt staan, of van de verkoper hebt gehoord kun je er een verhaal van maken. In dit verhaal geef je aan dat de door jou aangekochte aankoop op meerdere punten niet overeenkomt met het gene wat er is besteld. Je kunt de verkoper een tijd geven om de aangegeven punten te herstellen/vervangen binnen een bepaalde periode. Indien het om spuitwerk gaat word het natuurlijk snel een lastig verhaal voor ze. Weigeren ze, of halen ze de door jou genoemde (natuurlijk wel reële) periode niet kun je de rechtsbijstand er achter aan sturen.
Het is wel duidelijk dat iedereen tegenwoordig dom word gemaakt. Zoverre dat mensen denken als er betaald is dat de kansen over zijn. Vraag je zelf eens af hoe je het zou doen met een internet aankoop…. Deze betaal je ook voor je het product in huis hebt, maar dat betekent niet dat het niet terug kan.
Dat je akkoord bent gegaan met de oplossing van Opel (de andere Mokka) wilt niks zeggen. Jij bent ermee akkoord gegaan omdat de verkoper aangaf dat enkel de “achteruit rij camera” anders zou wezen.28 mei 2015 om 10:15 #18285795Gelijk hebben en gelijk krijgen zit veel tijd en moeite tussen, en soms gaat dat makkelijker als er nog niet is betaald. Tuurlijk heeft de koper nog vele rechten, de vraag is of dat allemaal de moeite nog waard is. Niet iedereen heeft zin in ellendig lange welles/nietes juridische zaken etc. Dealer mist een toekomstige klant, mond op mond reclame doet de rest..
28 mei 2015 om 10:29 #18285796@SimpleFace wrote:
Gelijk hebben en gelijk krijgen zit veel tijd en moeite tussen, en soms gaat dat makkelijker als er nog niet is betaald. Tuurlijk heeft de koper nog vele rechten, de vraag is of dat allemaal de moeite nog waard is. Niet iedereen heeft zin in ellendig lange welles/nietes juridische zaken etc. Dealer mist een toekomstige klant, mond op mond reclame doet de rest..
Je slaat precies de spijker op z’n kop.
Is het nog de moeite waard? Waar hebben we het over? €23.000,- en meneer moet maar tevreden zijn met een ander kleurtje?Het word zo’n lijdensweg dat je inderdaad de gedachte gaat krijgen of het nog de moeite waard is….. Het verhaal is, hoe meer mensen deze gedachte krijgen, hoe lastiger het voor de mensen word die het inderdaad nog de moeite waard vinden.
Gewoon massaal tegen in gaan, simpel zat. Die toko’s denken overal mee weg te komen tegenwoordig, en wij als consument knikken vriendelijk ja en amen.Dat is nou de mentaliteit die de huidige maatschappij brengt waar die is.
28 mei 2015 om 10:42 #18285797Indien rechtbijstand aanwezig is, zou ik het daar dumpen. Maar als de koper al heeft getekend voor akkoord zie ik weinig kans van slagen. Dan zou iederen achteraf dus nog zijn gekozen kleur of uiteindelijk geaccepteerde kleur die voorgesteld is door de dealer kunnen wijzigen. Beter had de TS voordat hij getekend had advies gevraagd, nu is het een beetje boter na de soep.
28 mei 2015 om 11:01 #18285798@SimpleFace wrote:
Indien rechtbijstand aanwezig is, zou ik het daar dumpen. Maar als de koper al heeft getekend voor akkoord zie ik weinig kans van slagen. Dan zou iederen achteraf dus nog zijn gekozen kleur of uiteindelijk geaccepteerde kleur die voorgesteld is door de dealer kunnen wijzigen. Beter had de TS voordat hij getekend had advies gevraagd, nu is het een beetje boter na de soep.
Dat hij tekent is neem ik aan gedaan op basis van vertrouwen gegaan.
Wat betreft de kleur word het inderdaad een lastig verhaal. Als de verkoper aangaf dat deze het zelfde is, had ik net zo goed getekend (je vertrouwd deze persoon namelijk op z’n woord).
Maar dan nog, vergeet even de kleur….. er zijn meerdere punten die niet kloppen.Al met al had ik het er zeker niet bij laten zitten en ben ik er van overtuigd dat ik er een nieuwe/dan wel de eerst bestelde Mokka alsnog was geleverd.
28 mei 2015 om 11:09 #18285799Rechtsbijstand kan misschien de koop ontbinden op grond van niet leveren volgens overeenkomst. Maar ik schat de kansen gewoon erg laag in.
Misschien even wachten wat de TS wilt doen, misschien is alles al opgelost/gerepareerd en vind hij het kleurtje wel mooi..28 mei 2015 om 14:08 #18285800@dennisnmgn88 wrote:
Uhmm geen kans meer omdat er al betaald is?
Dat is de grootste onzin die er bestaat. Sterker nog, dat is de belachelijke wijze waarop je tegenwoordig altijd word afgeschilderd.
Heel simpel, als koper heb je nog steeds rechten enkel zal je met wat concrete bewijzen moeten komen.Je hebt als koper ook plichten. En als je die niet nakomt, vervallen een aantal rechten. Als jij eerst akkoord gaat met de aankoop van een auto en je krabbelt daarna terug (terwijl je de auto al in gebruik hebt genomen), dan sta je echt niet zo sterk als jij hierboven schetst.
Van de dealer hoef je ook niets meer te verwachten, die heeft zijn geld binnen en zal de auto niet zo maar terug nemen. Hooguit kan de importeur hier een rol inspelen, maar voordat je dat allemaal in gang hebt gezet en er een uitkomst is, ben je gewoon heel veel tijd verder.
Lastig verhaal dat veel tijd en energie gaat kosten als je je gelijk wilt gaan halen. Ik zou liever een dure les leren en wennen aan de kleur :)
28 mei 2015 om 14:22 #18285801Het kleurverschil, tja bij de ene foto is het nacht (buiten) de andere dag en binnen (tl-licht?). Ik dacht dat de leds in de bediening tegenwoordig rood zijn. Op de eerste foto lijken ze oranje (Lichter gemaakt??).
28 mei 2015 om 18:10 #18285802Ik zou het er ook niet bij laten zitten.
Die eerste foto, heb je die zelf gemaakt toen je in de auto zat? Proberen die eens op te sporen.
Zou misschien een gevalletje van heel raar kunstlicht kunnen zijn.Maar ik zou alsnog brieven schrijven naar de directie van die dealer en naar Opel importeur.
Je hebt nu ook maar te maken gehad met een normale verkoper en die kunnen ook wel eens terecht gewezen worden.Zou in de brieven wel zijdelings vermelden dat je wel hier op Opel forum en op Opel facebook pagina de gang van zake ter sprake zal stellen , met naam en toenaam van die dealer, dat zijn ze toch wel gevoelig voor.
Dit soort acties kan toch wel slecht voor de zaken van die dealer zijn, denk dat mede forumleden hier je wel willen steunen in de actie om deze dealer een tijdje te blokkeren.
Af en toe moet je die slechte garages door slecht publiciteit aanpakken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.