Nieuwe hobby….??? => slotrace

Forumindex Forums Overige Miniaturen en schaal modellen Nieuwe hobby….??? => slotrace

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274920
    2slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 October 2006

      Van huis uit ben ik opgegroeid met auto’s. Mn vader was een echte automan/liefhebber. Zowel in echte auto’s als ook vele model auto’s. Daar groei je dan mee op en vind auto’s dan dus ook leuk natuurlijk. Gek genoeg naar mate ik ouder word vind ik het alleen maar leuker en interessanter worden. Heb een zoon van 2, die je niet blij-er kan maken dan met een auto (whats in the family??) Uiteraard had m’n vader vroeger ook racebanen, waar we soms even mee mochten rijden (onder streng toezicht van mn vader natuurlijk ;) ) De racebaan liefde heb ik nooit zo zeer gehad….

      Tot een tijdje terug, ineens begint daar interesse te groeien. Een maat van mij heeft een mooi digitaal (1:32) systeem van Carrera. Zo’n digitale set is niet tet vergelijken met wat we vroeger hadden. Instelmogelijkheden en hoeveelheid auto’s die je er op kan laten rijden. Mijn interesse is hier aardig naar toe gegroeid en moest maar eens een begin gaan maken.

      Nou was mn vader naast een autoliefhebber ook vooral een Opel liefhebber. De voorkeur voor Opel is mij in het hart gegoten en zou dus ook beginnen met een Opel. Het liefst had ik een Calibra willen hebben om mee te beginnen, of om op zn minst te gaan bezitten. Dit is helaas niet vindbaar in het assortiment van de vele auto’s (1:32) die Carrera levert. Gelukkig hebben ze wel een goed alternatief voor mij als Opel liefhebber en daarmee heb ik een begin gemaakt:

      Zoals de liefhebber wel zou kunnen zien: Een Manta A gebaseerd op de TE2800. Zal deze binnenkort eens gaan inwijden bij mn maat en dan word het langzaam op zoek naar een baan voor me zelf.

      Zijn er trouwens nog meer racebaan liefhebbers hier?

      #18307494
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Lijkt me een leuk topic voor het modellen forum deel, mee eens ?

        #18307495
        2slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2006

          @Andre_Ede wrote:

          Lijkt me een leuk topic voor het modellen forum deel, mee eens ?

          Owja, prima :thumbup

          #18307496
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Heb zelf 2 ascona.s 400 van revell
            Daar heb ik ook maar n.scale.x.trick baantje bij gekocht
            Maar meer voor de heb dan dat ik r echt wat mee.doe….
            Bestaan trouwens wel meer racebaan opels
            Maar bijna allemaal ouder spul dus komt niet heel vaak voorbij….

            #18307497
            OPEL XTREME
              Lid sinds:
              1 April 2010

              @2Slow

              Zelf heb ik ook een grote baan van Scalectrix.
              Erbij o.s verscheidene OPEL DTM Modellen o.a Astra’s en Vectra’s.
              Vooral in het donker rijdend met de lichten aan een mooie race.
              Maar door te weinig tijd en veel hobby’s rij ik er niet veel mee.

              @louwe 16 klepper….

              Er zijn bijna van elke DTM OPEL Astra en Vectra uitvoeringen verkrijgbaar, soms gelimiteerde.
              En weet dat er enkele streetcars en rallycars zijn.
              Soms staan er op de beurs in Houten, mensen uit westland met vele modellen voor op de baan.

              #18307498
              2slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 October 2006

                Ik verwacht ook niet van me zelf dat ik heel veel uren ga rijden met een baan. Maar lijkt wel leuk en vooral een baan bouwen. Een mini Zandvoort lijkt me wel wat.

                En m’n zoon gaat ook vast leuk vinden dus ook een beetje voor samen met m’n zoon.

                #18307499
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Ga je daar dan af entoe wel n fototje van uploaden?

                  Hoewel ik me er zelf geen tijd voor gun
                  Vind ik t altijd wel leuk om te zien…

                  #18307500
                  2slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 October 2006

                    @louwe 16 klepper wrote:

                    Ga je daar dan af entoe wel n fototje van uploaden?

                    Hoewel ik me er zelf geen tijd voor gun
                    Vind ik t altijd wel leuk om te zien…

                    Als dat zo ver is komt dat zeker goed.

                    #18307501
                    2slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 October 2006

                      Afgelopen weekend de manta getest op werking. Bij mn Kameraad zn baan uitgelegd en aan de stoei. Zijn auto erop, lampen gaan aan en rijden maar. Er zit een schakelaar onder zo’n auto en die van mijn manta stond anders dan bij zijn auto’s. Vreemd… schakelaar maar om zetten.

                      Manta op de baan en…… helemaal niets… :( geen lampen en zeker niet rijden. Het is een digitaal systeem. Dus je moet een auto gaan coderen om hem te laten werken. Proberen en prutsen geen resultaat. Hmmmm die schakelaar?! Weer terug op aangeleverde stand. Coderen en he de lampen gaan aan. :thumb Maar rijden… :hmmz neh. Nog wat prutsen en klieren….

                      En resultaat. Hij doet het!! (gelukkig). Toen even lekker aan het rijden geweest en dingen testen op zo’n baan. Afmetingen vergelijken van de auto’s. Ze zijn op schaal dus er moet verschillen zitten per auto. Dat is dus ook zo, zijn Porsche heeft een langere wiel basis en is ook breder. Waar de manta 4 gelijken wielen en banden heeft, heeft zijn Porsche juist brede achter banden. Dus er word echt wel op details gelet. :thumbup

                      Leuke van die digitale baan is, naast dat de auto’s verlichting hebben. De snelheid en remkracht ook ingesteld kan worden. Dus biertje in de hand en lekker wezen knoeien.

                      Een paar sfeer foto’s:

                      #18307502
                      2slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2006

                        Onlangs toch een set (dtm) gekocht, eveneens wat extra baandelen en een extra (dtm) auto.

                        Al met al goed voor circa 14 meter baan:

                        DTM auto’s:

                        #18307503
                        Andre_Ede
                          Lid sinds:
                          16 June 2006

                          Leuke baan jammer van die auto’s haha :jerry :kewlpics

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.