nieuwe crossland rijder en tegenvallende minpuntjes

Forumindex Forums Modellen Crossland nieuwe crossland rijder en tegenvallende minpuntjes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391447
    Ronny Roethof
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2017

      Hoi Allemaal,

      Vanuit het verleden ben ik een Opel fan, meerdere Omega’s mogen rondtoeren..
      Vanuit de lease heb ik de afgelopen 3 jaar in een Astra ST mogen rondrijden, wat heerlijk reed ondanks het kleine motorblokje :)
      Maar ivm gezondheids redenen moet ik naar een hoge instap en de lease kon mijn astra inruilen tegen de Crossland X 1.2 131pk innovation+

      Dat klonk natuurlijk geweldig, maar nu ik er een weekje in rondrij, begint de spijt me toch te bekruipen.
      Ondanks dat de crossland een hogere instap, full led en trekhaak heeft.. alles wat de astra niet had.. is het rijplezier toch een stuk minder.
      Zo heb ik een aantal puntjes waar ik hopelijk hier een optie of oplossing op kan vinden …

      – De crossland trekt licht naar rechts (hier las ik net al wat over op dit forum)
      – automatische ruitenwissers.. elke keer dat je in de auto stapt moet je die weer opnieuw inschakelen, want dat gekke ding ziet niet dat de rechterschakelaar op auto staat… is dit aan te passen ?
      – automatische lichtbediening.. ik vind deze ergggg laat inschakelen, bij de Astra kon je instellen of deze vroeg, normaal of laat moest inschakelen, maar op de crossland kan ik dat totaal niet vinden.

      – de armsteun.. wat een klein irritant ding.. is dat te vervangen ?
      – rijgeluid.. ten op zichte van de astra.. klinkt de crossland net als een leenautotje.. schel en hol geluid met veeeel rijgeluid.. erg irriterend
      – gordels.. de gordels achter rammelen continu tegen het plastic van de stijlen aan, geeft vaan een irriterend tril geluid
      de gordel bij de bestuurder is zooo irritant.. dat versnellingspookje zit in de weg en dat mini armsteuntje moet je omhoog doen om fatsoenlijk je gordel te bedienen..

      Zo heb ik nog wel een aantal kleine irritatie puntjes, headsup display is niet zijwaarts instelbaar, media bediening is tja stukken irritanter dan in de astra..
      Iemand nog tips om dit autotje wat leefbaarder te maken ?

       

      Dank

      #18391751
      AdamOpel51
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 October 2019

        Klagen in Amsterdam zal niet helpen, die doen niets met klachten, hebben wel lange tenen, pas op wat je schrijft al sta je in je recht !

        #18391913
        Ronny Roethof
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2017

          klagen in amsterdam ? lange tenen ? ik mis even totaal waar dit op slaat

          #18392325
          8baan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2020

            Ik rij een nieuwe Crossland X Ultimate 1.2 -130 pk automaat van april dit jaar en mijn ervaringen zijn toch iets anders.

            – De crossland trekt licht naar rechts: Mijn Crossland X heeft daar geen last van.

            – automatische ruitenwissers: Dit herken ik wel dat is best amateuristisch om steeds opnieuw aan te moeten schakelen.

            – automatische lichtbediening: Wat is lang? hier schakelt hij na enkele seconden aan als ik een tunnel in rijd.

            – de armsteun: Die is idd wat simpel maar heb er zelf geen moeite mee.

            – rijgeluid: Je hoort de motor bijna niet, bij veel gas wat brommend/knorrend geluid.

            – gordels: De achterste gordels kunnen bij mij in een klem vastgezet worden zodat het metalen gedeelte niet tegen de stijl kan rammelen. De bijrijdersgordel rammelt alleen als die niet vrij langs de stijl is teruggehangen.

            Al met al ben ik nog steeds tevreden met de auto.

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.