Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nieuwe Astra, veel gebreken
- Dit onderwerp bevat 88 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 augustus 2018om 11:40 door eppo61.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2018 om 21:29 #18359400
[quote quote=18359387]Ik lees al deze berichten omtrent de nieuw astra k ook mee. En ik vraag me af: zijn dit nu slechts enkele gevallen met al die problemen of zouden er nog veel meer zijn?? Zelf zit ik ook wel eens te kijken naar de nieuwe astra k maar iets zegt me ook van, ik heb nu een astra j zonder problemen wat voor ellende krijg ik als ik bv een gebruikte auto koop. Ik zit niet te wachten om om de haverklap terug te moeten naar de dealer. Is dat op één of andere manier na te gaan hoeveel probleemloze astra k’s er rond rijden ? Thx[/quote]
Er rijden ook mensen zonder problemen met een Astra K hoor..
Tha kan je geen aankoop advies geven.. veel problemen zul je een proefrit niet merken. Dat is het lastige.
Let op hikken “pingelen” (LSPI)
Kom je hier en elk Astra k forum tegen. Nl. De. Uk forums.
16 augustus 2018 om 12:42 #18359555Hallo Allen,
Ben een nieuwe Opel rijder en heb laatste tijd e.e.a. meegelezen hier over mankementen etc. Nu heb ik ook een aantal kleine probleempjes met mijn Astra K 1.4t Business+ 110KW van eind november 2017, maar die vallen in het niet bij de problemen die hier genoemd zijn. Als ik zo rond lees hier mag ik dus van geluk spreken of valt dat wel mee?
Toen ik mijn Astra ophaalde bij de dealer in Amsterdam (van Kouwen) merkte ik één ding meteen op, dat was een vochtplek op de touchscreen (jawel hoor, ik ook) maar tot mijn verbazing verdween deze vochtplek al snel als sneeuw voor de zon na een paar kilometer te hebben gereden. Sindsdien nooit meer een vochtplek teruggezien of problemen gehad met de touchscreen.
Een ander probleempje, die jullie ook wel bekend zal voorkomen, zijn overijverige parkeersensoren en dan vooral die aan de voorkant. Die zijn zo gevoelig dat ze zelfs spoken detecteren, gaan soms sporadisch piepen bij het stilstaan, al heb ik kilometers vrij zicht.
Ik heb er nu bijna 19.500 km op en nooit ergens last van gehad, tot er nu wederom een kleine mankement zich aandient. Deze ben ik hier nog niet tegen gekomen, ik vraag me af of er mensen zijn die hier ook last van hebben of hebben gehad?
Normaal gesproken gaat na het afsluiten van de motor en sleutel er uit gaat, de entertainment en het touchscreen uit en daarmee ook de interieur verlichting, zodra ik de portier open. Maar dat doet hij dus niet meer, althans niet altijd. Soms moet ik even de deur weer dicht en open doen voordat alles uit gaat. Mijn record staat op 6 keer openen en sluiten Inmiddels heb ik door dat als ik rustig de hendel open trek en helemaal tot het einde aan trek dan mééstal in één keer alles uit gaat. Maar goed het lijkt me niet de bedoeling en is soms heel irritant. Zelfs nadat ik de auto op slot doe blijft namelijk alles aan staan, ook de muziek. Op een gegeven moment gaat alles wel uit maar dat kan best best even duren. Zit er ergens in de deur een schakelaartje/sensor die nagekeken moet worden?
Een ander dingetje is de oliekwaliteit, die is een een rap tempo afgenomen, hij geeft nu 0 procent aan. Ja ja geen zorgen, afspraak is al gemaakt. Sterker nog ik had al een afspraak willen maken toen hij op 30% stond, dat was namelijk vóór mijn vakantie naar Spanje (regio Barcelona) en leek mij wel verstandig, maar de service medewerker gaf aan dat dat prima kon wachten tot na mijn vakantie. Na 3 weken verder is hij van van 30% naar 5% gegaan, oeii dat ging best snel en heb ik geen erg in gehad. Had even gebeld of ik daarmee terug kon rijden naar Nederland, ik was n.l. nog in Spanje en zou een dag later vertrekken. Ze hadden het even gecheckt bij de dealer en dat was geen probleem, het is n.l. niet te zeggen hoe snel deze zou aflopen. Bij aankomst in Nederland stond hij dus al een tijdje op 0% Hij gaat nu deze week voor zijn eerste oliebeurt naar de dealer. Ik vraag me af hoe de oliekwaliteit wordt berekend en of hij niet een beetje overdrijft?
Ik was in eerste instantie gisteren al bij de dealer voor de oliebeurt maar moest toch op mijn werk verschijnen dus afspraak toch maar even verplaatst. Maar wat de medewerker nog wel even melde was dat er een terugroepactie is voor het uitvallen van het touchscreen i.v.m. vochtproblemen Dus voor de mensen die hier last van hebben, ik weet niet of jullie Astra’s hier onder vallen maar ik kan bevestigen dat dit dus bij Opel speelt en ze eea laten nakijken en eventueel vervangen.
Dat waren een beetje mijn ervaringen met mijn Astra. Al met al ben ik, ondanks de kinderziektes, super tevreden met mijn Astra, ook over het rijgedrag in bergachtig gebied in het zuiden van Frankrijk en Spanje niets meer dan lof, reed met gemak bergop genoeg mensen voorbij :toppie:
16 augustus 2018 om 18:15 #18359563[quote quote=18359555]Hallo Allen, Ben een nieuwe Opel rijder en heb laatste tijd e.e.a. meegelezen hier over mankementen etc. Nu heb ik ook een aantal kleine probleempjes met mijn Astra K 1.4t Business+ 110KW van eind november 2017, maar die vallen in het niet bij de problemen die hier genoemd zijn. Als ik zo rond lees hier mag ik dus van geluk spreken of valt dat wel mee? Toen ik mijn Astra ophaalde bij de dealer in Amsterdam (van Kouwen) merkte ik één ding meteen op, dat was een vochtplek op de touchscreen (jawel hoor, ik ook) maar tot mijn verbazing verdween deze vochtplek al snel als sneeuw voor de zon na een paar kilometer te hebben gereden. Sindsdien nooit meer een vochtplek teruggezien of problemen gehad met de touchscreen. Een ander probleempje, die jullie ook wel bekend zal voorkomen, zijn overijverige parkeersensoren en dan vooral die aan de voorkant. Die zijn zo gevoelig dat ze zelfs spoken detecteren, gaan soms sporadisch piepen bij het stilstaan, al heb ik kilometers vrij zicht. Ik heb er nu bijna 19.500 km op en nooit ergens last van gehad, tot er nu wederom een kleine mankement zich aandient. Deze ben ik hier nog niet tegen gekomen, ik vraag me af of er mensen zijn die hier ook last van hebben of hebben gehad? Normaal gesproken gaat na het afsluiten van de motor en sleutel er uit gaat, de entertainment en het touchscreen uit en daarmee ook de interieur verlichting, zodra ik de portier open. Maar dat doet hij dus niet meer, althans niet altijd. Soms moet ik even de deur weer dicht en open doen voordat alles uit gaat. Mijn record staat op 6 keer openen en sluiten Inmiddels heb ik door dat als ik rustig de hendel open trek en helemaal tot het einde aan trek dan mééstal in één keer alles uit gaat. Maar goed het lijkt me niet de bedoeling en is soms heel irritant. Zelfs nadat ik de auto op slot doe blijft namelijk alles aan staan, ook de muziek. Op een gegeven moment gaat alles wel uit maar dat kan best best even duren. Zit er ergens in de deur een schakelaartje/sensor die nagekeken moet worden? Een ander dingetje is de oliekwaliteit, die is een een rap tempo afgenomen, hij geeft nu 0 procent aan. Ja ja geen zorgen, afspraak is al gemaakt. Sterker nog ik had al een afspraak willen maken toen hij op 30% stond, dat was namelijk vóór mijn vakantie naar Spanje (regio Barcelona) en leek mij wel verstandig, maar de service medewerker gaf aan dat dat prima kon wachten tot na mijn vakantie. Na 3 weken verder is hij van van 30% naar 5% gegaan, oeii dat ging best snel en heb ik geen erg in gehad. Had even gebeld of ik daarmee terug kon rijden naar Nederland, ik was n.l. nog in Spanje en zou een dag later vertrekken. Ze hadden het even gecheckt bij de dealer en dat was geen probleem, het is n.l. niet te zeggen hoe snel deze zou aflopen. Bij aankomst in Nederland stond hij dus al een tijdje op 0% Hij gaat nu deze week voor zijn eerste oliebeurt naar de dealer. Ik vraag me af hoe de oliekwaliteit wordt berekend en of hij niet een beetje overdrijft? Ik was in eerste instantie gisteren al bij de dealer voor de oliebeurt maar moest toch op mijn werk verschijnen dus afspraak toch maar even verplaatst. Maar wat de medewerker nog wel even melde was dat er een terugroepactie is voor het uitvallen van het touchscreen i.v.m. vochtproblemen Dus voor de mensen die hier last van hebben, ik weet niet of jullie Astra’s hier onder vallen maar ik kan bevestigen dat dit dus bij Opel speelt en ze eea laten nakijken en eventueel vervangen. Dat waren een beetje mijn ervaringen met mijn Astra. Al met al ben ik, ondanks de kinderziektes, super tevreden met mijn Astra, ook over het rijgedrag in bergachtig gebied in het zuiden van Frankrijk en Spanje niets meer dan lof, reed met gemak bergop genoeg mensen voorbij [/quote]j8j
Weet je ook wat voor oplossing ze bieden bij de terugroeping navigatie uitval en vocht.
De andere klacht van jou heb ik ..nog..niet. heb ik toch een keer geluk.. lijkt mij in de schakelaar waar ook de binnenverlichting mee bediend wordt door de deur.
Wat betreft de service interval… dat werkt en per km en ook met tijd en data. Je kunt dit zelf zien en berekenen.berekenen
Dacht minimale beurt 1x per jaar. Of bij bepaald kilometer getal dacht 30.000. Hang me niet aan dit getal op.
16 augustus 2018 om 21:20 #18359582Edit: delete ivm verkeerde topic. Exuses
17 augustus 2018 om 11:25 #18359601[quote quote=18359563]
j8j Weet je ook wat voor oplossing ze bieden bij de terugroeping navigatie uitval en vocht. De andere klacht van jou heb ik ..nog..niet. heb ik toch een keer geluk.. lijkt mij in de schakelaar waar ook de binnenverlichting mee bediend wordt door de deur. Wat betreft de service interval… dat werkt en per km en ook met tijd en data. Je kunt dit zelf zien en berekenen.berekenen Dacht minimale beurt 1x per jaar. Of bij bepaald kilometer getal dacht 30.000. Hang me niet aan dit getal op.[/quote]
Zo zie je maar aapje, het kan altijd erger
De volgende beurt zou inderdaad pas bij 30.000 km zijn, maar vond het bij 17.500 km wel snel dat ie dan al 5% oliekwaliteit aangaf, al had ik er dan wel een rit naar Spanje en vakantiekilometers mee gereden. Maar dit is natuurlijk de eerste oliebeurt misschien dat het hierna wat langer duurt. Ik heb wel het idee dat ze t voor hun gunstig en aan de brave kant berekenen, zeker als ik onderzoeken lees die aangeven dat oliebeurten vaak veel te vroeg gedaan worden en eea normaal gesproken veel langer zou moeten mee gaan.
Wat de medewerker mij vertelde was dat ze het scherm zouden controleren op vatbaarheid voor dit probleem en dan bepalen wat ze gaan doen repareren of vervangen. Ik had hem ook verteld dat er ooit een vochtplek op heeft gezeten toen ik hem ophaalde, ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik zal wel laten weten hoe het afloopt.
17 augustus 2018 om 12:49 #18359602[quote quote=18359601]
j8j Weet je ook wat voor oplossing ze bieden bij de terugroeping navigatie uitval en vocht. De andere klacht van jou heb ik ..nog..niet. heb ik toch een keer geluk.. lijkt mij in de schakelaar waar ook de binnenverlichting mee bediend wordt door de deur. Wat betreft de service interval… dat werkt en per km en ook met tijd en data. Je kunt dit zelf zien en berekenen.berekenen Dacht minimale beurt 1x per jaar. Of bij bepaald kilometer getal dacht 30.000. Hang me niet aan dit getal op.
Zo zie je maar aapje, het kan altijd erger De volgende beurt zou inderdaad pas bij 30.000 km zijn, maar vond het bij 17.500 km wel snel dat ie dan al 5% oliekwaliteit aangaf, al had ik er dan wel een rit naar Spanje en vakantiekilometers mee gereden. Maar dit is natuurlijk de eerste oliebeurt misschien dat het hierna wat langer duurt. Ik heb wel het idee dat ze t voor hun gunstig en aan de brave kant berekenen, zeker als ik onderzoeken lees die aangeven dat oliebeurten vaak veel te vroeg gedaan worden en eea normaal gesproken veel langer zou moeten mee gaan. Wat de medewerker mij vertelde was dat ze het scherm zouden controleren op vatbaarheid voor dit probleem en dan bepalen wat ze gaan doen repareren of vervangen. Ik had hem ook verteld dat er ooit een vochtplek op heeft gezeten toen ik hem ophaalde, ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik zal wel laten weten hoe het afloopt. [/quote]
Nog erger? Haha.
Ok ik hoor van je wat ze gedaan hebben.
Dat er vocht in je navigatie scherm zit zou je denken er zit vocht in de auto.
Ik hoop echt serieus dat het vervangen van onze voorruit geholpen heeft.
Ik denk gezien de auto.s op de lopende band gemaakt worden dat meer Astra.s het probleem hebben. Er was bij mij op een plek geen hechting’s primer en geen kit. Gezien dat met robot gaat zal de astra voor mijn astra en achter mij er ook last van moeten hebben. En wellicht meer..tot de robot opnieuw afgesteld is. Er kan maar zo een hele froep Astra.s last van dit probleem hebben.
21 augustus 2018 om 09:10 #18359707“MaDgfx”
April 2018 heb ik van de dealer een mail gekregen i.v.m. een update. Deze zou ongeveer 45 min. duren en had o.a. te maken met een vermelding hoog olie verbruik. Er is mij toen ook vermeld dat de achteruitgang van olie niet alleen met km maar ook met de aantal opnieuw starten van de motor is. Heb toen het start/stop regelmatig uit gezet en de % verslechtering olie gaat nu minder snel. Kan ook door de update komen??? Rij nog ca. 1 maand opel Astra K 1.4 150pk.
21 augustus 2018 om 14:56 #18359725[quote quote=18359707]“MaDgfx” April 2018 heb ik van de dealer een mail gekregen i.v.m. een update. Deze zou ongeveer 45 min. duren en had o.a. te maken met een vermelding hoog olie verbruik. Er is mij toen ook vermeld dat de achteruitgang van olie niet alleen met km maar ook met de aantal opnieuw starten van de motor is. Heb toen het start/stop regelmatig uit gezet en de % verslechtering olie gaat nu minder snel. Kan ook door de update komen??? Rij nog ca. 1 maand opel Astra K 1.4 150pk.[/quote]
Wat ga je na de nog een maand Astra rijden Leen is de Astra jou Top bevallen?
Heb je de Astra lang in bezit gehad en verl km?
21 augustus 2018 om 18:25 #18359728AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag is de vernieuwde camerakap geplaatst. Of het werkt kunnen we pas ondervinden als het weer kouder en natter wordt. Ook weet ik niet of andere dealers hem intussen ook kunnen bestellen; ik kreeg hem via tussenkomst van de FMCC.
Oorzaak van het af en toe niet doen van de ruitensproeiers is niet gevonden. Men heeft de contacten van/naar de BCM en de sproeier schoongemaakt en ingespoten. Nu maar weer afwachten….
21 augustus 2018 om 20:08 #18359732“Aapje63” Heb de auto ingeruild en er staat ca. 20000 km op. De Astra K rijdt op zich niet verkeerd maar bij ons gaat het meer om een aantal irritaties zoals o.a. de parkeersensoren. Wij weten dat wij nu met verlies hebben gereden maar het inruil bod was dusdanig dat wij ermee kunnen leven. De reactie van hoe Opel met zijn klanten omgaat heeft de doorslag gegeven om na 45 jaar van Opel op een ander merk over te stappen. De opmerking van Opel dat ik teveel van de Astra K zou verwachten want het is geen Vectra is ook verkeerd gevallen. De Corsa vindt ik te klein en insignia te groot ondanks dat ik vanaf 1994 Vectra heb gereden. En of het gras groener wordt bij een ander merk zal de toekomst leren. Geef toe het was een moeilijke bevalling (keuze). Hoop voor jullie dat je met de jurist Opel zover krijgt dat Opel eieren voor hun geld gaat kiezen en jullie nog vele jaren van wel een goede auto kunnen gaan genieten.
23 augustus 2018 om 17:17 #18359775[quote quote=18359707]“MaDgfx” April 2018 heb ik van de dealer een mail gekregen i.v.m. een update. Deze zou ongeveer 45 min. duren en had o.a. te maken met een vermelding hoog olie verbruik. Er is mij toen ook vermeld dat de achteruitgang van olie niet alleen met km maar ook met de aantal opnieuw starten van de motor is. Heb toen het start/stop regelmatig uit gezet en de % verslechtering olie gaat nu minder snel. Kan ook door de update komen??? Rij nog ca. 1 maand opel Astra K 1.4 150pk.[/quote]
Thanks Leen, ik zal eens naar die update vragen bij de dealer, ik heb morgen een afspraak voor de oliebeurt. Start/Stop gebruik ik eerlijk gezegd ook niet veel, dus dat zou het ook niet moeten zijn maar het zal wel het totale plaatje zijn van nieuwe auto, eerste oliebeurt, afstand woon-werk verkeer, vakantie kilometers en start/stop. Als het bij 1x per jaar blijft is het op zich nog normaal, vond het gewoon snel bij 17.500 km al 5% oliekwaliteit.
24 augustus 2018 om 17:37 #18359795[quote quote=18359732]“Aapje63” Heb de auto ingeruild en er staat ca. 20000 km op. De Astra K rijdt op zich niet verkeerd maar bij ons gaat het meer om een aantal irritaties zoals o.a. de parkeersensoren. Wij weten dat wij nu met verlies hebben gereden maar het inruil bod was dusdanig dat wij ermee kunnen leven. De reactie van hoe Opel met zijn klanten omgaat heeft de doorslag gegeven om na 45 jaar van Opel op een ander merk over te stappen. De opmerking van Opel dat ik teveel van de Astra K zou verwachten want het is geen Vectra is ook verkeerd gevallen. De Corsa vindt ik te klein en insignia te groot ondanks dat ik vanaf 1994 Vectra heb gereden. En of het gras groener wordt bij een ander merk zal de toekomst leren. Geef toe het was een moeilijke bevalling (keuze). Hoop voor jullie dat je met de jurist Opel zover krijgt dat Opel eieren voor hun geld gaat kiezen en jullie nog vele jaren van wel een goede auto kunnen gaan genieten.[/quote]
Ik begrijp je 100%
Wat heb je nu voor merk en type? Ben nieuwsgierig…
Succes..
Arnold
27 augustus 2018 om 10:15 #18359876Inmiddels vrijdag de oliebeurt gehad, daar vertelde ze ook dat het vanaf nu wat minder snel zou moeten gaan. Van hoog olieverbruik was er bij mij ook geen sprake maar ging meer om de oliekwaliteit die, naar mijn mening, snel achteruit ging. Ben benieuwd.
Ik had dus de dame achter de servicebalie verteld over mijn probleempje met het audiosysteem/interieurverlichting die niet uitgaan bij uitstappen etc.. Kwam ik dus de auto ophalen einde dag ivm werk, hadden ze er tot mijn verbazing niets mee gedaan. Mevrouw: “..Ja ik heb nog even de monteur er naar laten kijken en die zeggen dat dat klopt, dat hoort zo, hij hoort namelijk uit te gaan als je de deur opent..” Die heeft er dus niets van begrepen, ik weer uitleggen dat dat nou precies het probleem is hij gaat namelijk niét uit! Oh in dat geval nog even de monteur er bij roepen, 3 man sterk! die vonden het wel heel bijzonder en hadden zoiets met al hun ervaring nog nooit gezien, maar konden gelukkig met eigen ogen zien wat het probleem was. Er schijnt dus een minischakelaar in de deur te zitten die registreert of de portier open/dicht zit, als je de deur half open zet en klein duwtje van binnen gaf ,dan ging alles wel uit. Nieuwe schakelaartje is besteld en binnenkort kan ik weer terug om eea te laten vervangen, wordt vervolgd..
Het touchscreen was bij mij in orde maar er was wel een update dus die is uitgevoerd.
en weer door.. :smiley-car:
27 augustus 2018 om 11:40 #18359886Voor zover ik weet, wordt de resterende olielevensduur (nieuw = 100%, vervangen noodzakelijk = 0%) berekend op basis van diverse gebruiksparameters zoals (naast aantal kilometers en tijdsduur) het aantal “koude” starts, warme starts, belasting (lees snelheid & acceleratie) en wellicht nog meer motorgegevens. Er zit geen fysieke sensor in de motor, welke de oliekwaliteit bewaakt.
De “nieuwe” Dex1Gen2 motorolie heeft (naast additieven ter reductie/preventie LSPI) ook een aanzienlijk lagere verdampingswaarde, waardoor dus effectief minder olie via de carterontluchtingen kan vervluchtigen. Hierdoor blijft gedurende het jaar een beter olieniveau gewaarborgd.
Maximale levensduur is sowieso 12 maanden/30.000 km. Bij een “hoog belastende” rijstijl kan het dus best minder dan 12 maanden duren, voordat de restlevensduur richting 5% (waarschuwingswaarde) daalt !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.