Nieuwe Astra, veel gebreken

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra, veel gebreken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Katindezak
    Deelnemer

:cry: beste Opel liefhebbers, in september 2016 heb ik een nieuwe Astra gekocht uit voorraad. Een prachtige auto maar met nogal wat gebreken. Ik heb nu al meerdere malen bij de garage gestaan. Allereerst een olielekkage “fabriek af”, alle ruitenwissers compleet verdroogd binnen no time en vervangen, en deze week stabilisatorstangen en rubbers in zijn geheel vervangen?? En dit alles binnen 1 jaar en 5 maanden. Zijn er nog meer mensen met zo’n maandagmorgen Opel? Overigens is het bouwjaar nov. 2015. Graag reacties. Ik vind het niet normaal voor een nieuwe auto. De garage maakt alles wel binnen de garantietermijn maar ik vrees met grote vrezen dat ik na september dit jaar zelf ga opdraaien voor alle nog komende kosten.

eppo61
      Deelnemer
        Katindezak
        Deelnemer

Zou mooi zijn. Zal eens informeren.

dockedmarc
          Deelnemer

ruitenwissers zijn waarschijnlijk van het lange staan.

de olie lekkage en stabi stangen is tegenwoordig bij veel merken aan de orde.

zit zelf nu bij Renault en ook daar vliegen de stabi stangen en olie lekkages je om de oren. alsook de opgerekte kettingen e.d.

niet goed, maar wel iets wat vandaag de dag voor komt.

20 jaar geleden waren het weer andere dingen……..

Katindezak
            Deelnemer

Hoi

geloof meteen dat het iets van deze tijd is. Ik heb een miele wasmachine van 29 jaar oud. De volgende zal echter ook niet zolang meegaan maar is in verhouding veel goedkoper in euro’s dan vroeger in guldens. Echter deze auto kan na nog geen 1,5 jaar worden ingeruild voor ca 9.000 Eurie minder. Tel uit je winst. Mag toch verwachten van een nieuwe auto dat ik in het begin jaren zorgeloos kan rijden. Sta nu iedere keer in de garage, vrij nemen, km’s maken, pontje overvaren, niemand die deze kosten voor zijn rekening neemt. We hebben 17 jaar gedaan met onze Toyota.  Vroeger Opel gereden maar spijt als haar op mijn hoofd dat we deze auto hebben aangeschaft. Dat eea het gevolg is van verdrogen, was ons al duidelijk. Te lang in de voorraad gestaan waarschijnlijk. Jammer hoor want het model, de auto op zich en het rijden kan ik alleen maar positief over zijn.

Katindezak
              Deelnemer

Hallo Eppo61, die garantie reparatiekosten vermeld op de site van Opel is af te sluiten binnen 6 maanden na afgifte deel 1A en minder dan 15.000 km. Ik denk dat gezien alle gebreken te lezen de facebook pagina van Opel men zo slim is om de termijn terug te draaien. Overigens kost dit voor mij 163,00 euro voor 1 jaar. Ik vind dat ik al genoeg heb betaald voor een ondeugdelijk product.

Katindezak
                Deelnemer

Overigens is onderstaande een reactie van de dealer op mijn vraag of er nog garantie zit op nieuwe geplaatste onderdelen en of ik een bon kon krijgen met daarop datum vervanging en de vervangen onderdelen. Wellicht handig als we besluiten om er  toch werk van te maken.

Maar geen reparatiebon en geen garantie op garantie? Is dit normaal ? Stel dat ze weer binnen een jaar de geest geven?

” Beste,

Wat betreft de vraag is nu de oplossing geboden door binnen garantie groot aan te pakken en delen te vernieuwen. Aangezien de importeur deze kosten draagt is er geen garantie op garantie.

Wat betreft documentatie of vervangen onderdelen kan ik alleen bevestigen dat beide draagarmen compleet vervangen zijn inclusief stabilisator stangen.

De rest van documentatie is intern en alleen beschikbaar voor de betalende partij, dit is privacy regel van Opel Nederland.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,”

aapje1963
                  Deelnemer

Hoi, onze Astra sporttourer is van 3 sept 2016

Bij het verlaten showroom “het was mooi weer” het schuifkanteldak open..  dat resulteerde in een hard geklapper boven de binnenhemel. Gelijk rechtsomkeer maar tja dan is het al een gebruikte auto, we baalde het is onze eerste nieuwe auto.

Ok afspraak gemaakt en het kon niet gelijk gerepareerd dus een vervolg afspraak toen de materialen er waren. Er is een compleet nieuw schuifkantel dak incl nieuwe geleiders en glasplaat in gekomen.

eppo61
                    Deelnemer

[quote quote=18352616]Hallo Eppo61, die garantie reparatiekosten vermeld op de site van Opel is af te sluiten binnen 6 maanden na afgifte deel 1A en minder dan 15.000 km. Ik denk dat gezien alle gebreken te lezen de facebook pagina van Opel men zo slim is om de termijn terug te draaien. Overigens kost dit voor mij 163,00 euro voor 1 jaar. Ik vind dat ik al genoeg heb betaald voor een ondeugdelijk product.[/quote]

Ook voor een Opel Astra welke jonger dan 24 maanden is en minder dan 40.000 km op de teller heeft, is verlengde garantie mogelijk (DAY 2 PROTECTION):

http://www.opel.nl/content/dam/Opel/Europe/netherlands/nscwebsite/nl_NL/04_Owners/Overzicht-premies-personenwagens.pdf

2 jaar extra (maximaal 30.000 km extra) kost dan 402 euro (201 euro/jaar), 3 jaar extra (45.000 km) kost dan 668 euro (223 euro/jaar) voor de Astra.

Katindezak
                      Deelnemer

Allereerst Eppo, ik heb de verlengde garantie prijzen gezien maar best hoog. Zeker omdat de discussie slijtage of anders moeilijk te bewijzen zal zijn. Over de ruitenwissers was al discussie terwijl deze vanaf begin schrapend over de ramen gingen. Principieel vind ik het van de zotte om nog eens zoveel geld te betalen voor een nieuwe auto. In dit geval zou Opel de garantieperiode uit coulance wel mogen verlengen.

Aapje1963: de gehele draagarmen stabistangen en rubbers compleet vervangen. Zie bericht hierboven van de garage. De klachten die wij hadden was kraken stuur bij draaien maar ook bij remmen enz. Was ons in eerste instantie minder opgevallen omdat we de radio aan hadden. Op enig moment werd het geluid, het kraken en bonkende geluiden steeds erger. Overigens heb ik ook dat vocht probleem. Maar als ik de airco aanzet is het redelijk snel weg. Maar met onze Toyota ook nooit gehad.

Katindezak
                        Deelnemer

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=8228t=8228

Misschien herinnert iemand zich dit nog. Groot item waar ik het initiatief toe genomen heb. Onze Toyota heeft 17 jaar als een zonnetje gereden maar had een boordcomputer die niet het juiste verbruik aangaf waardoor we ineens zonder benzine langs de snelweg stonden. Na het anders instellen boordcomputer kregen we het werkelijke verbruik te zien en wisten we ook dat we na ca 500 km ipv 800 km moesten tanken om te voorkomen dat we stil kwamen te staan. Voor mij is dit ook een principe kwestie. Ik koop nieuw en alleen maar problemen tot nu toe. Heb 17 jaar gespaard om weer nieuw te kunnen rijden en dan dit. Samen sta je sterk dus roep ik iedereen op zich te melden met problemen nieuwe auto.

Vased
                          Deelnemer

@Aapje1963,

Het schakelprobleem heb ik ook regelmatig ervaren en hiervoor al 3x van de “snel”weg af gehaald. Het niet willen schakelen in zijn 2, maar ook soms helemaal niet meer willen schakelen, alleen in zijn vrij. 3 weken geleden tijdens file rijden wilde de auto zelf wegrijden en kreeg hem alleen door geheel uit te schakelen uit zijn 1. Bij het opnieuw schakelen naar 1 wilde de auto (aug. 2016) zelfstandig achteruit! rijden.

Inmiddels is na 1 jaar onderzoek er mogelijke een oorzaak gevonden, vermoedelijk geholpen door het laatste voorval, wat ik ook terug kan koppelen naar de eerdere schakelproblemen. De dealer(garage) meende een “klevende” koppeling waardoor de auto deels in een versnelling blijft hangen en weg wilt rijden. Of de versnelling heeft ernstige weerstand doordat er soms niet ontkoppeld wordt!. Koppelingsplaten zijn bij mij vervangen en de drukgroep. Ik ben nog steeds er niet gerust op maar ik moet toegeven dat het schakelen stukken beter aanvoelt.

Ik heb al in november erop gestaan om de auto terug te nemen. Inmiddels heb ik in gezamenlijk overleg met de dealer een ander auto besteld (Grandland X). Hoop hiermee het plezier terug te vinden. Jammer vind ik het wel want de Astra op zich rijdt verder heerlijk.

aapje1963
                            Deelnemer

<p style=”text-align: right;”></p>
                              Ik hoop dat je met de Grandland X meer geluk hebt. Iedergeval een versnellingsbak van Peugeot.

Katindezak
                              Deelnemer

hier ook het gevoel dat de Duitse degelijkheid is verdwenen  :cry:

aapje1963
                                Deelnemer

<p style=”text-align: right;”></p>

Gerard Kronenburg
                                  Deelnemer

Dit lijkt toch heel duidelijk op een interne lekkage.  Vervelend voor jou en de dealer, maar hij moet het echt oplossen, hoe dan ook.

Katindezak
                                    Deelnemer

Aapje1963 Dit is toch niet normaal. Zo’n grote vochtplek in je scherm? Ik heb vrijdag bericht gehad van Opel Ned. klantenservice.

Verwacht niets. Binnen de garantie wordt alles gemaakt, dus wat zeur je? Stond nog iets in dat het misschien vervelend is, maar het wordt door Opel zeer gewaardeerd dat we moeite en tijd erin steken ??????? Zie hieronder letter hun tekst ???

Het is natuurlijk vervelend dat u te maken heeft gehad met de door u genoemde mankementen en wordt het gewaardeerd dat u hier uw tijd en moeite in steekt, echter zijn dit zaken die kunnen voorkomen.

sorry, hoor een halve auto al geheel gerenoveerd met nieuwe onderdelen na 1 jaar en 5 maanden? :wacko:

Ik denk we toch met zijn allen richting Opel een vuist moeten gaan maken want alleen sta je nergens.

Groeten, Katindezak

Anoniem

N.a.v. mijn vele vreemde meldingen, niet openen van portieren en achterklep, e.d. is vandaag na ruim 1,25 jaar mijn auto opgehaald door Opel Nederland om er een midweek mee te rijden. Dat een aantal zaken niet goed zijn is duidelijk, maar wat is het? Opel dacht in ieder geval dat het niet de BCM is.

Hopelijk krijgt de proefrijder te maken met wat bijzondere meldingen of dat juist de veiligheidssystemen niet werken….

Wat de Opel nederland nu ook bevestigde is dat er voor de veiligheidscamera een nieuwe afdekkap wordt ontworpen. Tzt zullen die dan allemaal omgeruild gaan worden. Nu komt het wat te vaak voor dat er condens op de camera zit of dat er zelfs een ijslaagje op zit.  En dan werkt het spul niet ;)

Sw0pDiller
                                        Deelnemer

Mijn astra 1.4 sports tourer uit sept 2017 heeft problemen met het navigatiescherm dat geregeld uitvalt. En een vreemde kraak/kreun vanuit de stuurinrichting/voorwielophanging. Beide zaken onderzocht en de garage neemt contact op met Opel nederland. Inmiddels 2 weken verder.

verder fijne comfortabele auto maar doen dergelijke mankementjes wel afbreuk aan je euforie een nieuwe auto te kopen. Mijn vorige Toyota heeft 7 jaar zonder ook maar enig gezeur of mankementje rondgezoeft en dat steekt.

aapje1963
                                          Deelnemer

<p style=”text-align: center;”>Top aito</p>

eppo61
                                            Deelnemer

Ronduit TRIEST hoe jij behandeld wordt door de Opel-dealer !!!!! Ik zou dit minimaal melden bij Opel-Nederland, en daar gewoon aangeven dat je de nationale media gaat opzoeken met deze geweldige Opel service. Ik denk dat een Tv-programma als RADAR of KASSA hier best wel over wil berichten !

Sterkte en veel succes ;-)

aapje1963
                                              Deelnemer

Opgelost

3234dmtr
                                                Deelnemer

Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat je schuifdak iets lekkage zou kunnen hebben. Wij hebben zelf ook een buitenslaper, maar deze klachten hebben wij dus niet. Ja, buitenkant van de voorruit krabben en dat bij het wegrijden de BINNENkant beslaat/bevriest is bij de Astra inderdaad wel een dingetje. Dan werkt de Opel Eye ook zo fijn…. Je zou als tijdelijke oplossing een vochtvreter in de auto kunnen plaatsen mits je dat nog niet hebt gedaan. :cheers:

aapje1963
                                                  Deelnemer

Alleen bij regen zonder lage temp onder de 0 graden ook niet

aapje1963
                                                    Deelnemer

Er zit ook een knak gevoel onder de AGR stoel onder je kont.. chef werkplaats voelt het ook maar zegt u heeft gelijk… kan komen door de vele verstel mogelijkheden… maar ik  wil ook geen nieuwe stoel doen.

Dit terwijl de klacht ontstaan is bij vervangen van het frame schuifdak..en glazen dakplaat de binnenhemel alles is er uitgeweest toen.. wie weet heeft men wel op z.n knieen op die stoel gezeten om bij het dak te komen het was een rorklus zei men en dat dat niet zo goed is voor zo.n stoel.. je voelt het echt bij bochten.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.