Nieuwe aanwinst en vaarwel astra.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nieuwe aanwinst en vaarwel astra.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257355
    astraTD
      Lid sinds:
      9 March 2009

      Aan gezien dat dadelijk toch voor 80% de oldtimer diesel word aan gepakt en toch niet mijn favoriet kon kopen de w124 type namelijk en dan voor 1600kg zware diesel wegenbelasting te betalen is me dit land niet waard..
      Wilde al heel lang Mercedes rijden, een maal erin gezeten blijft het in je achterkop spoken, ik wil ook die ster voor op de motorkap.
      Toch eens verder gaan kijken bij de Mercedessen en kwam uit bij de C-klasse (s202) combi.
      Voor een 1450kg zware auto valt de wegenbelasting nog mee voor mij, en de laatste tijd ben ik ook opzoek gegaan naar zo’n type auto.. Het moest een TD worden en geen CDI motor.
      TD is een 2.5 liter 5 cilinder met een 150pk en veel koppel in het laag toerengebied.

      Waarom een nieuwe auto.

      De astra heb ik heel veel lol aan gehad, van 350.000km tot vandaag of te wel volgende week zal de teller stranden op 527.000km!
      Naar 4 jaar sturen en 1000000000000x geschakeld te hebben wil het oog wat anders en een automaat!

      Door veel olie lekkage en al 6400km over de tijd om de riem te vervangen en een hoop gepiep en gekraak is dit het besluit.

      Foto’s.




      Kmstand is origineel ook al had ik dit niet verwacht, maar is dealer onderhouden geweest.
      Volgende week vrijdag zal die klaar staan met nieuwe apk, nieuwe voorruit, nieuwe remschijven.

      Optie’s wat de benz heeft is absurd veel en word heus wel wennen van een kale auto naar een bomvolle auto.

      ABS
      airbag bestuurder
      airbag passagier
      airbags zij
      airconditioning
      automaat
      buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
      buitentemperatuur meter
      bumpers in carrosseriekleur
      cd-speler
      centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
      centrale vergrendeling
      cruise control
      dakdragers
      elektrische ramen voor
      gordelspanners
      halogeen koplampen
      halogeen mistlampen
      in hoogte verstelb. stoel(en)
      kanteldak elektrisch
      lederen stuurwiel
      lichtmetalen velgen
      middenarmsteun
      mistlampen
      onderhoudsboekjes aanwezig
      pareleffecctlak
      passagiersstoel in hoogte verstelbaar
      radio/cd-speler
      regensensor
      spiegels verwarmd
      sportonderstel
      sportstoelen voor
      startblokkering
      stoelverwarming voor
      stuurbekrachtiging
      warmtewerend glas
      zonnedak elektrisch

      Ik zal mijn pa zo gek krijgen dat hij de astra verder op rijd tot de laatste meters.

      Als ik binnenkort niet meer online ben weten jullie waarom :thumb

      #18137612
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        hmm, vandaar dat ik van jou geen bestelling van een sticker zag ;)
        maar uh.. je komt nog wel ff met de f naar de meeting toch? :P

        in ieder geval veel veilige km’s gewenst met je ster.

        #18137613
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Ja hoor, laat de astra nog effen door tikken eerst de autobaan nog vervuilen voor de motor rijders :thumb

          #18137614
          Silver
            Lid sinds:
            7 July 2006

            Mooie kar hoor Phil :thumb

            #18137615
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              Thanx Silver, van kort bij is het een plaatje. Nooit gedacht van me zelf dat ik een wagen zou aanschaffen met een ster plus wegenbelasting.
              Altijd gedroomd van een ster maar dan zonder belasting, de enige echte stinkers van de jaren 80. :wub

              Overigs deze walmt ook een beetje bij door trek hihi. :agent

              #18137616
              Silver
                Lid sinds:
                7 July 2006

                Ja ziet er echt niet verkeerd uit, zo met sportonderstel en de 17” velgen.
                onder de kap ziet ie er ook erg goed uit nog.

                ruiten tinten is een mooi eerste klusje voor je haha.

                #18137617
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Leuke wagen :)
                  En die KMstand zou ik me niet al te druk over maken. MB diesels staan er om bekend heeeeeel veel kilometertjes meer mee te gaan.
                  Het is alleen typisch nederlands om bij 2 ton al te gaan zaniken dat de stand “hoog” is ;)

                  #18137618
                  marco_tds
                    Lid sinds:
                    13 May 2012

                    Veel plezier ermee Phil!
                    Zeer veel opties erop, ga je daar nu de werkauto van maken ?
                    Denk wel nog aan mij volgend weekend hè !!
                    Wil echt die hoogteregeling in orde hebben !!

                    #18137619
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Thanx Marco, yups astra is al te ver afgezeikt door het werk en de vele kms en het onderhoud wat op niks sloeg bij mij. haha.

                      Haha weet je wat ik pas hoog vind 1.000.000km, wil ik ook eens ooit behalen met een goede ster staan ze bekend om.

                      Beter een auto met 6ton tegenover een auto met 1 ton wat geheel verneukt uit ziet.
                      Zolang het goed vooruit komt en goed remt vind ik alles oke.. staar me niet blind op de teller met in me kop wanneer zou die het begeven.

                      Ja Marco stuur je dees week bericht hoelaat zaterdag zal rond 1u worden. :thumb

                      #18137620
                      Pastra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2007

                        De opel, volvo, mercedes diesels, allen blokken welke vele kilometers kunnen en zouden moeten vreten!
                        Helaas hebben veel mensen het idee waar McKaamos ook al mee kwam… Tsja, de auto heeft al 2ton gedraaid, die is niks meer waard…

                        Waarom denk je dat de Oostblokkers graag een auto met 2ton kopen, die zijn net ingereden!
                        De Y22DTR is aangekocht met 201.000 op de teller, en nu bijna op 250.000… Still going strong!
                        Motorisch nooit echt problemen gehad, alleen elektrisch en mechanisch buiten de motor om!

                        Veel plezier met de ‘ster’ Phil! Ik heb 3 sterren in mijn voorruit, telt dat ook?

                        Hopelijk blijf je bij ATC ook alles up-to-date houden!

                        Gr.
                        Pastra

                        #18137621
                        astraTD
                          Lid sinds:
                          9 March 2009

                          Komt zeker goed Pastra.

                          Aangezien dat de Vectra B station in de zelfde klasse viel als de Ster met wegenbelasting en verzekering, toch voor de ster gekozen.. De vectra B station heb ik ook lang naar gekeken en in gereden mooie model Opel… Helaas ga ik wel achteruit op de roest.
                          Zolang niks door is, doet zelf spuiten voor paar euro hoop wonderen.

                          Opel heeft zijn geld opgebracht en dat waardeer ik ook, heeft me tenslotte nooit laten staan en dat is toch ook wel een plus punt voor Opel.. Ook al was het niet een originele Opel met zijn isuzu blok.
                          Daarom ook gekeken en gevoeld naar een Vectra B 2.2dti maar wou al zo lang Ster rijden net zoals de Dodge wat ik helaas goed heb kunnen verkopen.

                          Met zijn 526.800km en vele uren in de stad is die net zo afgezeikt als een auto met 800.000km op de autobaan.

                          Morgen laatste lange rit in de Opel, op naar Frankrijk voor een dagje, ben geen feest fierder :jerry

                          #18137622
                          DarkNL08
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 March 2010

                            Mooie Benz! Enjoy :D

                            #18137623
                            Pastra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2007

                              Heb zelf wel de Y22DTR i.c.m. een Vectra B station, echt beresterk! Mits er niks kapot gaat natuurlijk :jerry
                              Ben nu een versnellingsbak, 2 aandrijfassen, een tussenas & een turbo verder :vertag Blok is nog wel heel…

                              Hopelijk geeft de Benz weinig problemen, anders maar snel terug naar de Blitz in het rondje…

                              Gr.
                              Pastra

                              #18137624
                              McKaamos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 December 2009

                                @Pastra wrote:

                                De opel, volvo, mercedes diesels, allen blokken welke vele kilometers kunnen en zouden moeten vreten!
                                Helaas hebben veel mensen het idee waar McKaamos ook al mee kwam… Tsja, de auto heeft al 2ton gedraaid, die is niks meer waard…

                                Waarom denk je dat de Oostblokkers graag een auto met 2ton kopen, die zijn net ingereden!
                                De Y22DTR is aangekocht met 201.000 op de teller, en nu bijna op 250.000… Still going strong!
                                Motorisch nooit echt problemen gehad, alleen elektrisch en mechanisch buiten de motor om!

                                Veel plezier met de ‘ster’ Phil! Ik heb 3 sterren in mijn voorruit, telt dat ook?

                                Hopelijk blijf je bij ATC ook alles up-to-date houden!

                                Gr.
                                Pastra

                                Zelfs een diesel met 6ton er op kopen ze maar wat graag.
                                De Vectra 2.0DTL met dik 6 ton op de teller, die m’n pa in 2009 weg deed vanwege een defecte brandstofpomp, is gewoon geexporteerd en rijdt inmiddels ergens in het oostblok rond met een andere tank of pomp er onder. Blok van die wagen is zelfs nooit open geweest. En m’n pa heeft de lokale krant nog gehaald omdattie 5ton op de teller had. Want sja, dat is in nederland heel ongebruikelijk! Tripje naar de fabriek in Antwerpen en een taart gehad toen. Altijd leuk :)
                                Nu een Astra G stationwagon Y22DTR die vanaf 2009 en 125K tot nu 370K heeft gedaan.
                                Loopt nog als een trein. Eigenlijk nooit wat mis mee. Afgezien van een gare gloeistift die het starten bij -15 graden wat lastig maakte, een los geplopte koelwaterslang en een airco probleempje, heeft dat ding ook nooit echt noemenswaardige problemen.

                                Gewoon netjes z’n beurtjes geven en zo’n wagen gaat je een leven lang mee.

                                #18137625
                                astraTD
                                  Lid sinds:
                                  9 March 2009

                                  Zo zie je maar dat kilomters niks zeggen, ze kunnen beter een urenteller maken in plaats kmteller.
                                  Aantal uur wat een automaakt zegt meer als een kilometer.

                                  #18137626
                                  midnight black
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2011

                                    Veel plezier met je ster, ziet er op de foto’s nog heel mooi uit, deze Mercedessen hebben alleen wel ook behoorlijk last van die ook bij Opel bekende kwaal dus misschien dat je daar wat extra aandacht aan moet besteden wil je deze naar de 1.000.000 rijden!
                                    Je kunt hier toch ook je verhalen over de benz kwijt? (Met mooie foto’s van je hond achter het stuur :thumbup )

                                    #18137627
                                    astraTD
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2009

                                      Roest hihi :oops: Deze benz heeft ook roest jammer genoeg :( Toekomst wat opschuren en spuiten.
                                      Komt dat Mercedes in de jaartallen waterbasis heeft gedaan zelfs de s-klasse met vanaf nieuwprijs 100.000,- roesten er flink op los.

                                      Maar je krijgt er een hoop voor terug als je eenmaal achter het stuur zit.

                                      Heb al een kleine 300km gereden vandaag.

                                      Roest :sleeping
                                      Linkvoorspatbord

                                      Bestuurdersdeur.


                                      Aan de andere kant is die hard.

                                      #18137628
                                      astraTD
                                        Lid sinds:
                                        9 March 2009

                                        Is al weer verkocht. :agent Van de mooie winst laat ik de astra tip top in orde maken. ;)

                                        #18137629
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

                                          haha meen je niet joh!!
                                          geweldig dit :P
                                          de dodge was ook met winst weg gegaan toch?
                                          doe je goed dan

                                          topic titel ff aanpassen, vaarwel nieuwe aanwinst welkom astra haha

                                          #18137630
                                          astraTD
                                            Lid sinds:
                                            9 March 2009

                                            Ja dodge is met dubbele winst weg gegaan, anders had ik hem nooooooooit weg gedaan… Opzicht nog spijt maar voor een goed bedrag is alles verkoopbaar toch.

                                            Denk dat ik maar auto’s ga opkopen in plaats brommers, verdiend 10x zo beter :jerry

                                            #18137631
                                            soepkiepe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2010

                                              pas maar op.
                                              als je er een bepaald aantal per jaar doet word je aangeslagen als auto handelaar.
                                              en dan KOST het je geld ;)
                                              maar altijd mooi als je je eigen auto met wat winst kwijt kan natuurlijk.

                                              #18137632
                                              astraTD
                                                Lid sinds:
                                                9 March 2009

                                                Ik verkoop gemiddeld 30 tot 40 brommers PER jaar. Allemaal op mijn naam, heb nog nooit iemand horen klagen.

                                                #18137633
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  @astraTD wrote:

                                                  Ik verkoop gemiddeld 30 tot 40 brommers PER jaar. Allemaal op mijn naam, heb nog nooit iemand horen klagen.

                                                  Je bent een goede bekende bij het postkantoor dan :jerry

                                                  #18137634
                                                  astraTD
                                                    Lid sinds:
                                                    9 March 2009

                                                    En ook nog een leuke dame wat daar werkt, hoe meer handel, hoe beter :wub :jerry

                                                    #18137635
                                                    ICEQUEEN_Manta_Logan
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 February 2006

                                                      Je kan nog wel gezellig bij ons blijven op het forum ondanks je een andere auto hebt gekocht ;)
                                                      Ondanks dat het een ster is die ik liever in mijn ruit heb dan op mijn motorkap :jerry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.