Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nieuwe aanwinst en vaarwel astra.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2013 om 15:56 #17257355
Aan gezien dat dadelijk toch voor 80% de oldtimer diesel word aan gepakt en toch niet mijn favoriet kon kopen de w124 type namelijk en dan voor 1600kg zware diesel wegenbelasting te betalen is me dit land niet waard..
Wilde al heel lang Mercedes rijden, een maal erin gezeten blijft het in je achterkop spoken, ik wil ook die ster voor op de motorkap.
Toch eens verder gaan kijken bij de Mercedessen en kwam uit bij de C-klasse (s202) combi.
Voor een 1450kg zware auto valt de wegenbelasting nog mee voor mij, en de laatste tijd ben ik ook opzoek gegaan naar zo’n type auto.. Het moest een TD worden en geen CDI motor.
TD is een 2.5 liter 5 cilinder met een 150pk en veel koppel in het laag toerengebied.Waarom een nieuwe auto.
De astra heb ik heel veel lol aan gehad, van 350.000km tot vandaag of te wel volgende week zal de teller stranden op 527.000km!
Naar 4 jaar sturen en 1000000000000x geschakeld te hebben wil het oog wat anders en een automaat!Door veel olie lekkage en al 6400km over de tijd om de riem te vervangen en een hoop gepiep en gekraak is dit het besluit.
Foto’s.
Kmstand is origineel ook al had ik dit niet verwacht, maar is dealer onderhouden geweest.
Volgende week vrijdag zal die klaar staan met nieuwe apk, nieuwe voorruit, nieuwe remschijven.Optie’s wat de benz heeft is absurd veel en word heus wel wennen van een kale auto naar een bomvolle auto.
ABS
airbag bestuurder
airbag passagier
airbags zij
airconditioning
automaat
buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
buitentemperatuur meter
bumpers in carrosseriekleur
cd-speler
centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
centrale vergrendeling
cruise control
dakdragers
elektrische ramen voor
gordelspanners
halogeen koplampen
halogeen mistlampen
in hoogte verstelb. stoel(en)
kanteldak elektrisch
lederen stuurwiel
lichtmetalen velgen
middenarmsteun
mistlampen
onderhoudsboekjes aanwezig
pareleffecctlak
passagiersstoel in hoogte verstelbaar
radio/cd-speler
regensensor
spiegels verwarmd
sportonderstel
sportstoelen voor
startblokkering
stoelverwarming voor
stuurbekrachtiging
warmtewerend glas
zonnedak elektrischIk zal mijn pa zo gek krijgen dat hij de astra verder op rijd tot de laatste meters.
Als ik binnenkort niet meer online ben weten jullie waarom :thumb
26 april 2013 om 16:00 #18137612hmm, vandaar dat ik van jou geen bestelling van een sticker zag ;)
maar uh.. je komt nog wel ff met de f naar de meeting toch? :Pin ieder geval veel veilige km’s gewenst met je ster.
26 april 2013 om 16:03 #18137613Ja hoor, laat de astra nog effen door tikken eerst de autobaan nog vervuilen voor de motor rijders :thumb
26 april 2013 om 16:28 #18137614Mooie kar hoor Phil :thumb
26 april 2013 om 19:50 #18137615Thanx Silver, van kort bij is het een plaatje. Nooit gedacht van me zelf dat ik een wagen zou aanschaffen met een ster plus wegenbelasting.
Altijd gedroomd van een ster maar dan zonder belasting, de enige echte stinkers van de jaren 80. :wubOverigs deze walmt ook een beetje bij door trek hihi. :agent
26 april 2013 om 20:20 #18137616Ja ziet er echt niet verkeerd uit, zo met sportonderstel en de 17” velgen.
onder de kap ziet ie er ook erg goed uit nog.ruiten tinten is een mooi eerste klusje voor je haha.
27 april 2013 om 21:47 #18137617Leuke wagen :)
En die KMstand zou ik me niet al te druk over maken. MB diesels staan er om bekend heeeeeel veel kilometertjes meer mee te gaan.
Het is alleen typisch nederlands om bij 2 ton al te gaan zaniken dat de stand “hoog” is ;)28 april 2013 om 20:28 #18137618Veel plezier ermee Phil!
Zeer veel opties erop, ga je daar nu de werkauto van maken ?
Denk wel nog aan mij volgend weekend hè !!
Wil echt die hoogteregeling in orde hebben !!28 april 2013 om 20:39 #18137619Thanx Marco, yups astra is al te ver afgezeikt door het werk en de vele kms en het onderhoud wat op niks sloeg bij mij. haha.
Haha weet je wat ik pas hoog vind 1.000.000km, wil ik ook eens ooit behalen met een goede ster staan ze bekend om.
Beter een auto met 6ton tegenover een auto met 1 ton wat geheel verneukt uit ziet.
Zolang het goed vooruit komt en goed remt vind ik alles oke.. staar me niet blind op de teller met in me kop wanneer zou die het begeven.Ja Marco stuur je dees week bericht hoelaat zaterdag zal rond 1u worden. :thumb
29 april 2013 om 08:21 #18137620De opel, volvo, mercedes diesels, allen blokken welke vele kilometers kunnen en zouden moeten vreten!
Helaas hebben veel mensen het idee waar McKaamos ook al mee kwam… Tsja, de auto heeft al 2ton gedraaid, die is niks meer waard…Waarom denk je dat de Oostblokkers graag een auto met 2ton kopen, die zijn net ingereden!
De Y22DTR is aangekocht met 201.000 op de teller, en nu bijna op 250.000… Still going strong!
Motorisch nooit echt problemen gehad, alleen elektrisch en mechanisch buiten de motor om!Veel plezier met de ‘ster’ Phil! Ik heb 3 sterren in mijn voorruit, telt dat ook?
Hopelijk blijf je bij ATC ook alles up-to-date houden!
Gr.
Pastra29 april 2013 om 15:29 #18137621Komt zeker goed Pastra.
Aangezien dat de Vectra B station in de zelfde klasse viel als de Ster met wegenbelasting en verzekering, toch voor de ster gekozen.. De vectra B station heb ik ook lang naar gekeken en in gereden mooie model Opel… Helaas ga ik wel achteruit op de roest.
Zolang niks door is, doet zelf spuiten voor paar euro hoop wonderen.Opel heeft zijn geld opgebracht en dat waardeer ik ook, heeft me tenslotte nooit laten staan en dat is toch ook wel een plus punt voor Opel.. Ook al was het niet een originele Opel met zijn isuzu blok.
Daarom ook gekeken en gevoeld naar een Vectra B 2.2dti maar wou al zo lang Ster rijden net zoals de Dodge wat ik helaas goed heb kunnen verkopen.Met zijn 526.800km en vele uren in de stad is die net zo afgezeikt als een auto met 800.000km op de autobaan.
Morgen laatste lange rit in de Opel, op naar Frankrijk voor een dagje, ben geen feest fierder :jerry
2 mei 2013 om 10:55 #18137622Mooie Benz! Enjoy :D
2 mei 2013 om 13:59 #18137623Heb zelf wel de Y22DTR i.c.m. een Vectra B station, echt beresterk! Mits er niks kapot gaat natuurlijk :jerry
Ben nu een versnellingsbak, 2 aandrijfassen, een tussenas & een turbo verder :vertag Blok is nog wel heel…Hopelijk geeft de Benz weinig problemen, anders maar snel terug naar de Blitz in het rondje…
Gr.
Pastra2 mei 2013 om 19:50 #18137624@Pastra wrote:
De opel, volvo, mercedes diesels, allen blokken welke vele kilometers kunnen en zouden moeten vreten!
Helaas hebben veel mensen het idee waar McKaamos ook al mee kwam… Tsja, de auto heeft al 2ton gedraaid, die is niks meer waard…Waarom denk je dat de Oostblokkers graag een auto met 2ton kopen, die zijn net ingereden!
De Y22DTR is aangekocht met 201.000 op de teller, en nu bijna op 250.000… Still going strong!
Motorisch nooit echt problemen gehad, alleen elektrisch en mechanisch buiten de motor om!Veel plezier met de ‘ster’ Phil! Ik heb 3 sterren in mijn voorruit, telt dat ook?
Hopelijk blijf je bij ATC ook alles up-to-date houden!
Gr.
PastraZelfs een diesel met 6ton er op kopen ze maar wat graag.
De Vectra 2.0DTL met dik 6 ton op de teller, die m’n pa in 2009 weg deed vanwege een defecte brandstofpomp, is gewoon geexporteerd en rijdt inmiddels ergens in het oostblok rond met een andere tank of pomp er onder. Blok van die wagen is zelfs nooit open geweest. En m’n pa heeft de lokale krant nog gehaald omdattie 5ton op de teller had. Want sja, dat is in nederland heel ongebruikelijk! Tripje naar de fabriek in Antwerpen en een taart gehad toen. Altijd leuk :)
Nu een Astra G stationwagon Y22DTR die vanaf 2009 en 125K tot nu 370K heeft gedaan.
Loopt nog als een trein. Eigenlijk nooit wat mis mee. Afgezien van een gare gloeistift die het starten bij -15 graden wat lastig maakte, een los geplopte koelwaterslang en een airco probleempje, heeft dat ding ook nooit echt noemenswaardige problemen.Gewoon netjes z’n beurtjes geven en zo’n wagen gaat je een leven lang mee.
2 mei 2013 om 20:14 #18137625Zo zie je maar dat kilomters niks zeggen, ze kunnen beter een urenteller maken in plaats kmteller.
Aantal uur wat een automaakt zegt meer als een kilometer.2 mei 2013 om 20:24 #18137626Veel plezier met je ster, ziet er op de foto’s nog heel mooi uit, deze Mercedessen hebben alleen wel ook behoorlijk last van die ook bij Opel bekende kwaal dus misschien dat je daar wat extra aandacht aan moet besteden wil je deze naar de 1.000.000 rijden!
Je kunt hier toch ook je verhalen over de benz kwijt? (Met mooie foto’s van je hond achter het stuur :thumbup )3 mei 2013 om 15:52 #18137627Roest hihi :oops: Deze benz heeft ook roest jammer genoeg :( Toekomst wat opschuren en spuiten.
Komt dat Mercedes in de jaartallen waterbasis heeft gedaan zelfs de s-klasse met vanaf nieuwprijs 100.000,- roesten er flink op los.Maar je krijgt er een hoop voor terug als je eenmaal achter het stuur zit.
Heb al een kleine 300km gereden vandaag.
Roest :sleeping
Linkvoorspatbord
Bestuurdersdeur.
Aan de andere kant is die hard.9 mei 2013 om 15:08 #18137628Is al weer verkocht. :agent Van de mooie winst laat ik de astra tip top in orde maken. ;)
9 mei 2013 om 15:16 #18137629:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
haha meen je niet joh!!
geweldig dit :P
de dodge was ook met winst weg gegaan toch?
doe je goed dantopic titel ff aanpassen, vaarwel nieuwe aanwinst welkom astra haha
9 mei 2013 om 15:31 #18137630Ja dodge is met dubbele winst weg gegaan, anders had ik hem nooooooooit weg gedaan… Opzicht nog spijt maar voor een goed bedrag is alles verkoopbaar toch.
Denk dat ik maar auto’s ga opkopen in plaats brommers, verdiend 10x zo beter :jerry
9 mei 2013 om 15:38 #18137631pas maar op.
als je er een bepaald aantal per jaar doet word je aangeslagen als auto handelaar.
en dan KOST het je geld ;)
maar altijd mooi als je je eigen auto met wat winst kwijt kan natuurlijk.9 mei 2013 om 15:41 #18137632Ik verkoop gemiddeld 30 tot 40 brommers PER jaar. Allemaal op mijn naam, heb nog nooit iemand horen klagen.
10 mei 2013 om 10:42 #18137633@astraTD wrote:
Ik verkoop gemiddeld 30 tot 40 brommers PER jaar. Allemaal op mijn naam, heb nog nooit iemand horen klagen.
Je bent een goede bekende bij het postkantoor dan :jerry
10 mei 2013 om 16:24 #18137634En ook nog een leuke dame wat daar werkt, hoe meer handel, hoe beter :wub :jerry
10 mei 2013 om 18:42 #18137635Je kan nog wel gezellig bij ons blijven op het forum ondanks je een andere auto hebt gekocht ;)
Ondanks dat het een ster is die ik liever in mijn ruit heb dan op mijn motorkap :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.