Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 23:36 #17956276
vakwerk!!! echt te gek!!!
14 januari 2012 om 08:34 #17956277184 cm achter….dat is behoorlijk zeg :shock: . Wat wordt het voor dan?
14 januari 2012 om 09:03 #17956278Spoorbreedte voor en achter is hetzelfde :jerry
14 januari 2012 om 09:08 #17956279Dat moet dan wel een breed monster worden :thumb
14 januari 2012 om 10:42 #17956280Echt mooi hoor :thumb ik ben ook erg benieuwd naar het verdere verloop van de opbouw.
14 januari 2012 om 13:01 #17956281Aandrijfassen opgestuurd, daar worden langere voor gemaakt. Schiet wel redelijk op zo.
14 januari 2012 om 15:06 #17956282Word echt een mooie auto :thumbup :thumbup
14 januari 2012 om 16:56 #17956269Al die korte lasjes achter elkaar heet een ketting-las
ketting lassen wordt gedaan om ervoor te zorgen dat als er een scheur in een las komt, dat deze niet verder kan scheuren dan die ene las.
Het is dus een veiligheids-maatregel.
30 januari 2012 om 17:50 #17956283Nieuwe foto’s!
30 januari 2012 om 20:36 #17956285ja en een las scheurt nooit in het midden maar altijd ernaast dus maakt het ook nog niet uit of je een ketting las maakt
of de hele naad last scheuren doet hij tog ernaast en echt mooi werk wat hier wordt gedaan :thumbup30 januari 2012 om 20:45 #17956284respect :wors
dit blijf ik volgen tot het einde,zo vet wat jullie doen
30 januari 2012 om 21:57 #17956286Stomme vraag misschien, maar komen daar nog delen van in de verkoop van die donor?
Enne keep up the good work!! :thumbup
31 januari 2012 om 02:25 #17956287Niet negatief bedoeld, maar opbouwende kritiek:
De rolkooi, zo even uit m’n hoofd, heb de annex J niet bij de hand. Ik mis diagonaal bij de A-stijl (erg belangrijk als je ooit in duitsland wilt rijden btw!), kruis in de hoofdrolbar (achter de stoelen) en kruis boven het hoofd ipv diagonaal. Volgens mij al een paar jaar verplicht voor een rolkooifabrikant en zeker voor een zgn zelfbouwkooi.
Ik zou de reglementen er nog even goed op naslaan of even informeren bij bv Frans Verbaas of vd Heuvel voordat de verfspuit er over heen gaat, laswerk nadien is eeuwig zonde.
Verder ziet het er geweldig uit!31 januari 2012 om 07:43 #17956288in een woord GRUWELIJK !!! super mooi project……..ben benieuwd naar het eindresultaat…. :wors :wors :wors :wors
31 januari 2012 om 11:17 #17956289zeer mooi en interessant project.
wordt zeker iets exclusief.
grtn31 januari 2012 om 17:25 #17956290Is geen zelfbouwkooi, is een OMP kooi. Voldoet gewoon aan het regelement. Maar welke diagonaal bedoel je dan?
31 januari 2012 om 19:59 #17956291Ziet er allemaal erg goed uit,
gaat vast goed komen met opbouwen.Alleen de kooi, ga je gezeur mee krijgen
Jullie zullen vast en zeker in de klasse HM gaan rijden, en daar zijn de regels voor de kooi iets strenger
wij hebben nml ook de kooi moeten aanpassen voor die klasse
ondermeer met een kruis in het dak, en een stang bij de A-style
Of een knaf/fia keurmerk
Wij hebben dit bij moree laten doen, die kan je er zeker meer over vertellen31 januari 2012 om 20:43 #17956292even en citaat
van rallyastra
er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasse31 januari 2012 om 20:46 #17956293@origineelste wrote:
even en citaat
van rallyastra
er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasseja … da’s de klasse HM ;)
1 februari 2012 om 00:40 #17956294Maar welke diagonaal bedoel je dan?
Van bovenaan de A-stijl in een rechte lijn naar onderaan de A-stijl bij de dorpel, zoals hier:
http://www.heuvel-motorsport.com/index.php?page=13&item=15In duitsland sinds dit jaar voor iedereen verplicht als ik het goed heb.
OMP kooi met niet de juiste papieren wordt ook beschouwd als zelfbouwkooi. KNAF-boek (ongetwijfeld in het bezit van Will) geeft ook duidelijkheid. Ook vind je daarin de lijst met erkende rolkooifabrikanten voor evt advies.
Afgekeurd worden op de rolkooi is niet leuk en weer moeten lassen in een nieuw opgebouwde auto is eeuwig zonde.Succes!
1 februari 2012 om 11:07 #17956295Mag je de kooi dan wel zelf in de auto lassen?
Ik ben zelf gestopt met mijn project omdat de kooi meer dan 3000 euro ging gaan kosten omdat ze moest geplaatst worden
door een herkende installateur die ook het attest levert.
Ik heb dan maar een F3 gekocht om van het gezeur vanaf te zijn.
Zelfs met een kooi van Heigo in de oude wagen verschillende keren discutie gehad.
Geloof me ze weten het niet altijd zelf !!!1 februari 2012 om 17:30 #17956296Contact opnemen met Verbaas. Die moet je auto straks ook keuren ;)
10 februari 2012 om 10:34 #17956298We hebben inmiddels al contact gehad over de kooi, wij hebben hier gewoon een certificaat bij zitten en deze kooi is dus goedgekeurd. We hadden liever nog wat extra verstevigingen aangebracht maar dat mocht dus NIET want dan werd het weer als zelfbouw kooi beschouwd.
Nieuwe update,
Breedbouw er op, achteras moet nog worden vervangen, lijkt beetje smal zo :mrgreen:
Dashbord weer passend gemaakt
10 februari 2012 om 15:02 #17956299Wat ontzettend breed!
Hoe pas je de achteras aan? Houd je je veerpoten op de originele plaats?Hoe heb je het dashboard pas gemaakt? Ik zie wel dat het doormidden gezaagd is, maar ik zie niet dat iets tussen gezet is?
10 februari 2012 om 17:49 #17956300Blokken tussen de as en de naaf, zo hoef je niet met spacers te werken en krijgen je lager het niet extra te voorduren. Dashbord is door midden gegaan omdat je anders veel grotere happen er uit moet halen om hem netjes passend te krijgen. Veerpoten komen verder naar buiten, en er komen ook langere draagarmen onder.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.