Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2011 om 19:49 #17244041
Eindelijk is alles rond, we hebben de rally Audi S2 verkocht die wij in ons bezit hadden. Een lang hebben we zitten twijfelen over de Astra F kitcar, de opties waren de auto opnieuw opbouwen of opzoek naar een andere. Een van de voorwaarden moest zijn dat hij dik is, dus met verbreding en de hele rataplan meer. Een Corsa B kitcar heeft op de optie lijst gestaan, alleen leek mij dit geen verbetering ten opzichte van de Astra F. Eventueel een Corsa C S1600, alleen Eep Borgers rijd al met een Corsa C dus niet exclusief genoeg. Een Corsa D met S2000 bodykit, alleen prijs technisch niet haalbaar aangezien we ook budget over moeten houden om volgens jaar nog rally te gaan rijden.
Volgend jaar veranderen de regels, of beter gezegd, er komt een extra klasse in de Nederlandse rallysport, namelijk de max klasse. In deze klasse hoef je niet meer exact te voldoen aan de homologatie zoals opgegeven door de FIA voor het desbetreffende model. Zolang de motor van hetzelfde merk blijft, je de aandrijving laat zoals die is ( dus geen ombouw naar 4×4 of achterwiel aandrijving) En verder zijn er nog wat beperkingen qua cilinder inhoud, aangezien wij de Astra F als donor auto gaan gebruiken moest het dus weer een Opel worden.Begin dit jaar liet ik mijn oog vallen op een Astra G kitcar, oorspronkelijk gebouwd door RML in Engeland, 2.0 16v motor (ecotech X20XER)) met 280 pk sequentiële 6 versnellingbak 375mm remmen voor, onafhankelijke wielophanging achter enz. Helaas was het goedkoopste model uit 98 nog steeds 62.000 euro, dus dit lukte budgettair niet. Maar door de komst van de nieuwe klasse mogen wij er nu zelf een bouwen met onderdelen van onze Astra F.
De C20XE motor wat we nu hebben levert 260pk en omdat we in de nieuwe klasse minimaal 900 kilo moeten wegen is dit een grote verbetering op het oude chassis, waar het homologatie gewicht 1000 kilo was. Na veel zoekwerk zijn we in Hoogstraten België terecht gekomen bij Tom Geenen, Tom heeft al vele jaren ervaring in de rallycross waar hij met een Corsa C 4×4 rijd met +-500 pk. Voor het nieuwe seizoen is hij een Astra G aan het bouwen met een C20XE en achterwiel aandrijving, voor de gewichtsverdeling heeft hij de versnellingbak gelijk maar achter onder de auto gebouwd, kortom een man die al veel ervaring heeft met het bouwen van een dergelijk chassis.
Eind januari zal het chassis ongeveer klaar zijn, dus dan hoop ik foto’s te posten van het opbouwen van de rallyauto zelf. Tot die tijd zal Tom ons foto’s sturen van de bouw van het chassis. Leuk weetje is ook dat het chassis die we krijgen gloed nieuw is, Tom had een contact bij Opel Antwerpen waar hij nieuwe chassis kocht, deze chassis gingen dan halverwege bij Opel van de productieband voor dat ze werden afgebouwd.
Hier alvast een paar foto’s van de Astra G Kitcar, deze Astra op de foto is de auto van Tom Geenen, achterwiel aangedreven en met een C20XE motor. Onze Astra zal qua uiterlijk niet onder doen voor deze Astra, enkel zal de motor er bij ons in de breedte er in liggen.
8 december 2011 om 19:55 #17956251mooi project :thumb
8 december 2011 om 19:58 #17956252AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heel vet. :thumb
8 december 2011 om 20:56 #17956253Niet dat de astra top zal zijn vind ik het jammer voor je dat je de audi hebd laten gaan, dat is toch ook een hebbe ding niet?
8 december 2011 om 21:00 #17956254Geweldig :thumb
maareh… klasse max?
8 december 2011 om 22:05 #17956255Mooi werk bij me ex-team :jerry
Klasse Max is wel vet hoor.. Had al zo`n vermoeden.. Alles was te koop op motor enzo na.. Succes.. Is veel werk :vertag
8 december 2011 om 22:11 #17956256dikke shit :wub :wub :thumb :thumb
9 december 2011 om 11:31 #17956257De versnellingsbak achterin??
Daar wil ik wel eens fotos van zien….
Vet! king:
9 december 2011 om 17:43 #17956258Ik ga je topic volgen, wil zelf uiteindelijk een mooie V6 met RWD in mijn Coupé bouwen en alle info is welkom :)
9 december 2011 om 17:44 #17956259Kijk eens hoe snel RISL hier is :jerry
9 december 2011 om 17:47 #17956260Haha, met de juiste informaten die me de juiste tips geven, kan ik heel snel zijn ;)
9 december 2011 om 18:49 #17956261Dan zal ik volgend seizoen de nieuwe kitcar wel zien op een of andere rally/sprint. Ik doe zelf monteuren bij rally team brabant, met de mitsibus evo 10.
17 december 2011 om 12:20 #17956262Zo de eerste foto’s van de auto!
Verder hebben we een nieuwe bak zo goed al gekocht, een sequentieele Sadev 6 bak!
17 december 2011 om 13:49 #17956263Super geil bakje! das toch schakelen door midden van de pook naar voor en naar achter te drukken? Meer niet toch.
king:17 december 2011 om 16:52 #17956264:wors
Lekker bakje
:thumbup17 december 2011 om 18:18 #17956265@Fearless wrote:
Super geil bakje! das toch schakelen door midden van de pook naar voor en naar achter te drukken? Meer niet toch.
king:Helemaal goed :vertag
18 december 2011 om 11:19 #17956266Ben benieuwd wat dit gaat worden!, nicky schelle heeft toch ooit in in een astra G kitcar gereden (de g welke hierboven werd gepost in ”dealerteam” kleuren)?
18 december 2011 om 13:29 #17956267Wow, dat wordt gaaf :D
Wanneer zal deze gaan rijden in de competitie (of lees ik daar overheen?), wil dit seizoen een weer rally’s gaan bezoeken om met de camera foto’s te knallen :D
18 december 2011 om 14:19 #17956268Gaaf !!
ga het zeker volgen !19 december 2011 om 18:34 #17956270ben benieuwd wat voor kanon dit word
13 januari 2012 om 21:43 #17956271Update !! Donor auto slopen,
Nieuwe onderdelen binnen!
Spiegels en de pedalbox
Chassis doorgelast
Deuren in de primer
Achterscherm
Neus begint ook al ergens op te lijken, moet alleen nog een stuk onder bij de bumper aan
13 januari 2012 om 22:29 #17956272Waarom leg je niet een lange las, maar allemaal korte lasjes?
Breng je teveel hitte in het materiaal anders waardoor het krom trekt? De las zelf is in ieder geval zo niet sterker.13 januari 2012 om 22:32 #17956273Dit is het doorlassen van het chassis. Dat betekend dat je de originele delen die gepuntlast zijn versterkt met een korte las van +- 2cm. Helemaal aflassen is overbodig, de auto word er ten eerste al veel zwaarder van en het is veel meer werk.
13 januari 2012 om 22:45 #17956274Okay, ik dacht dat ze bij het doorlassen altijd lassen legden over de gehele lengte van de plaatdelen. Dat achterscherm is lekker dik, wat wordt de spoorbreedte achter?
13 januari 2012 om 23:19 #17956275Spoorbreedte is 184cm :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.