Nieuw lid en autoradio Combo tour 2002

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Nieuw lid en autoradio Combo tour 2002

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343132
    Fikeend
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2017

      Sinds ongeveer twee maanden ben ik in het bezit van een Opel Combo.

      Het is een Combo-C volgens het RDW, en volgens de verzekering een Opel Combo Tour. Benzine 1.6L.

      De auto is een tweedehands oud beestje waar ik natuurlijk het een en ander aan wil/moet doen:
      – Autoradio upgraden
      – Kraken bij drempels oplossen (draagarmrubbers?)
      – Automatische deurvergrendeling achter weigert soms
      – Thermostaat vervangen (+distributieriem+waterpomp?)
      – Meer…?

      Waarschijnlijk ga ik tijdens de grotere ingrepen foto’s maken om een how-to te maken.

      Maar voor nu allereerste een nieuwe radio er in prakken, er zit nu een CAR2004 van Philips in met cassette-speler. Als vervanging heb ik het liefst een Opel inbouwradio met USB en aux ingang. Weet iemand of zo’n radio bestaat voor een Combo-c uit 2002? Ik heb al contact opgenomen met Opel zelf, maar die willen mij niet helpen met deze vraag,
      Of zijn er misschien andere opties die je me aan zou raden?

      Dankjewel en groeten,

      Ruben

      #18343193
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hallo Ruben,

        Voor deze bouwjaren is er geen originele opel radio welke USB/aux ondersteund.

        Denk dat het makkelijkste is om een universele radio te bestellen en deze aan te sluiten.

        Dit zou 1 op 1 moeten passen mits je het juiste ombouwframe hebt.

        Als het goed is gebruikt de auto standaard ISO stekkers, maar dit weet je pas zeker als je deze radio er een keer uitgehaald heb.

        Hou er trouwens rekening mee dat de kans bestaat dat je een code moet invoeren als je de huidige radio na stroomuitval weer gebruikt gaat worden. Deze code staat op je carpass.

        M.v.g.
        Tom

        #18343594
        Fikeend
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2017

          Dankjewel voor je reactie Tom.

          Volgens mij is deze inderdaad met iso en de nieuwere modellen met canbus. Helaas.

          De code heb ik inderdaad.
          Inbouwframe probeerde ik te vermijden, dat ziet er net weer wat minder netjes uit.

          Modellen voor deze bouwjaren met cd speler zijn er wel? Dat is alweer ietsje beter :p

          Ruben

          #18343932
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Die zijn er inderdaad wel! Denk hierbij aan bijvoorbeeld een CD30 of CD30MP3

            Deze laatste ondersteund MP3-Cd’s

            Zit wel een maar aan dit hele verhaal.

            Als je een originele Opel radio in wilt bouwen moet je ook bij de nieuwe radio de carpass van de auto waar deze uitkomt hebben.

            Vrijwel alle Opel radio’s bevatten een code beveiliging en zonder code zijn de radio’s onbruikbaar.

            Nogmaals denk ik dat het helemaal niet misstaat om een inbouw frame te gebruiken.

            Bijkomend voordeel hiervan is dat je, of een enkel din radio en een opbergvakje krijgt, of een nette dubbel din radio in kunt bouwen.

            Ik vind dit er zelf zeker niet lelijk uitzien in een Corsa-C/Combo-C
            Dubbel Din Combo C
            Enkel Din Combo C

            M.v.g.
            Tom

            edit: Mocht je uiteindelijk toch gaan voor een universele autoradio, hou dan rekening mee dat bij sommige radio’s constante + en geschakelde + gewisseld moeten worden. Anders onthoud de radio de zenders niet ;)

            #18343942
            Fikeend
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 May 2017

              Hm, dat ziet er inderdaad beter uit dan ik had verwacht.
              Misschien toch maar iets beter in duiken.

              Hartstikke bedankt voor je input! En ik zal nog wel een fotootje plaatsen als het vervangen is.

              Groeten,

              Ruben

              #18343946
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Prima,

                Ben benieuwd ;)

                Succes met de keuze van je nieuwe radio!

                M.v.g.
                Tom

                #18346840
                Fikeend
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 May 2017

                  Na een lange (radio) stilte, hier even een update.

                  Ik was bijna klaar, met inbouwframe en een radio die ik nog had liggen. Maarrrr toen las ik op internet dat de stuurbediening niet zomaar (zonder extra electronica) werkt met universele autoradios en hetzelfde geld voor het display met de temperatuur enzo, de radiozenders worden daar niet meer weergeven en je houdt dus een lege ruimte over.
                  Dus nu voordat ik de laatste kabels bestel om de universele radio aan te sluiten, begin ik weer te twijfelen.

                  Misschien toch gewoon een originele Opel radio..

                  Of voor lief nemen dat ik moet drukken op een universele radio..

                  Groeten,

                  Ruben

                  #18347914
                  Fikeend
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 May 2017

                    Nou het is gedaan hoor!
                    Knutselen met de juiste (verleng) kabels voor de antenne was ook nog een gedoe, een normale DIN to ISO paste niet. Dus nu een DIN to ISO stekker/plug gebruikt en een ISO verleng kabel.

                    Maar zo ziet het er nu uit, er moet alleen nog een lijstje om de radio zelf heen, die ben ik even kwijt.

                    Nieuwe radio

                    Dankjewel voor het advies Tom! En ik vind het inderdaad ook niet misstaan, zo’n inbouwframe.

                    #18347924
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Ziet er goed uit! Denk dat een lijstje voor om de radio niet heel moeilijk te vinden is via internet! Verder netjes afgewerkt met het frame en alles. En ja die kabels is altijd geklooi! Ik had hetzelfde in m’n astra… maarja ik heb 2 radio’s erin zitten…. 1 voor navi en boordcomputer en een voor bluetooth en usb ondersteuning! Uiteindelijk alles aan kunnen sluiten met twee verloop kabels en werkt nog altijd naar volle tevredenheid! [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170905/27be73c0d068e400193cc79970f113c2.jpg[/IMG]

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.