Newbee wil een Zafira.. wat vraagjes

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Newbee wil een Zafira.. wat vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212098
    Duckman
      Lid sinds:
      13 September 2009

      Hallo Allemaal,

      Ik ben op zoek naar een andere auto en heb mijn oog laten vallen op een Zafira. Ik zoek er eentje uit 2004/2005. Als ik het goed heb begrepen (heb al even zitten lezen hiero) dan is dat een Zafira A.

      Ik wil een diesel, dus dan wordt het een 2.0 of een 2.2. wederom denk ik het goed begrepen te hebben en gelezen te hebben dat deze geen distributieriem hebben en dit dus niet vervangen hoeft te worden? Iets met een ketting en zelfstellend…. betekend dit dus een onderhoudskostenpost (mooi scrabble woord) minder?

      Verder heb ik gezocht naar een onderhoudsschema maar die kan ik niet vinden. Heeft iemand er één of weet waar ik deze kan downloaden o.i.d.

      Zoek een Maxx of een Elegance uitvoering, ben er al wat tegengekomen en bij eentje was de 125.000km beurt niet afgestempeld en de teller stond op 132.000km. Nu vraag ik me dus af wat die beurt in gaat houden als ik die wil laten doen/zelf doen (ben redelijk handig met motorfietsen) i.v.m. afdingen op de auto.

      Zal hier nog wel even verder rondneuzen!

      Thanks alvast.

      #17522513
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Bij opel staan de beurten om de 15.000 of 30.000, dus hij had in principe bij de 120.000 de grote beurt moeten hebben.

        Moet je een caravan of aanhanger trekken, kijk dan naar het trek gewicht, een 2.0 diesel mag maar 1050 of 1100 kg geremd trekken afhankelijk of er airco inzit.

        Een 2.2 diesel mag 1400 of 1500 kg geremd trekken, dat weet ik ff niet precies uit m’n hoofd.

        Oja, het onderhoud is opzich niet zo spannend van een zafira, let wel op, vaak gaat de dieselpomp kapot rondt de 200.000km.

        Oja als je twijfeld over het onderhoud, dan pak je hem gewoon goed aan op het moment dat je hem koopt, alle filters, motor olie, remvloeistof etc, dan weet je ook weer zeker dat je god zit.

        #17522514
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004
          #17522515
          Duckman
            Lid sinds:
            13 September 2009

            Thanks voor de antwoorden!

            Had al een beetje zitten neuzen in het buitenland (heb zelf een motorfiets uit België gehaald) en zag al dat ze daar een stuk goedkoper zijn. Zit alleen een beetje met die nieuwe manier van BPM berekenen. Daar kom ik nog niet helemaal uit en welke manier is dan het beste, je kan uit 3 manieren kiezen dacht ik.

            Moet even kijken of importeren gaat lukken i.v.m. de auto dan naar NL krijgen, mag je dan rijdend of moet ie op de aanhanger?

            Dieselpomp had mijn zwager laatst bij zijn astra en toen hoorde ik idd dat dat een kwaaltje was. Wil bij de aankoop maximaal ergens tegen de 150/160K uitkomen.

            #17522516
            AstraElvis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 August 2007

              het invoeren kan je doen met een dag kenteken die je kan opvragen bij de RDW. Je mag dan rijdend naar een RDW keurings station voor de keuring.

              Platen kan je later ophalen.

              Vraag over invoeren maar aan teigetje die heeft een OPC ingevoerd.

              BPM word berekend over de aankoop prijs niet meer over de cataloguswaarde.

              #17522517
              Duckman
                Lid sinds:
                13 September 2009

                Invoeren gaat helaas niet wat worden, heb mijn oude peugeotje waarschijnlijk verkocht aan een exporthandelaar en dan heb ik niet de tijd om een Zafira in te gaan voeren.

                Even afwachten of de peugeot deze week wordt opgehaald en dan zaterdag maar even wat garages langs. Heb er een paar op het oog.

                #17522518
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  och je kan ook een auto huren. kost je ongeveer 150 euro.

                  Of je leent een auto van je ouders of weet ik veel wat. Het is geen wereld reis hoor. Kijk ook eens op importautos.nl Die helpen je met de berekening van de bpm en je platen krijg je via hun. Ze vullen ook alle belasting papieren voor je in.

                  Maar berekenen is vrij makkelijk hoor. Je download formulieren bij de belastingdienst zowel de toelichting als het formulier zelf. En dan ga je rekenen volgens het tabel in de toelichting. Vervolgens reken je wat uit via bpm calculator via internet. De netto catalogusprijs daar dien je de bpm aftrek van te doen volgens het tabel in de toelichting van de BD.

                  Och het is easy maar je komt er wel. En geloof mij het scheelt best wel veel en je hebt een veel knappere auto dan dat je hier koopt voor je geld.

                  #17522519
                  Duckman
                    Lid sinds:
                    13 September 2009

                    ik zal eens even goed zoeken in het buitenland.

                    Zit net even te zoeken op autoscout en zie dat er in Brussel een Opel “dealer” zit met 20 zafira’s op voorraad. Wellicht maar een keer naar toe rijden om te kijken.

                    Iemand toevalig bekend met ETS Dunette?

                    #17522520
                    Duckman
                      Lid sinds:
                      13 September 2009

                      Peugeotje is verkocht :P Kan nu een Zafira gaan kopen!

                      Ben in Brussel geweest en met een beetje rekenen kom ik niet echt heel veel goedkoper uit dan in NL als ik een beetje zoek.

                      Weet iemand hoe ik via de boordcomputer kan zien of de laatste beurt is uitgevoerd? Ik ga voor een Zafira met ingebouwd navigatiesysteem en dan zit er 9 van de 10x zo’n 1100 systeem in. Ben even benieuwd of ik kan controleren of de laatste beurt is uitgevoerd.

                      Hoe kan ik verder controleren of er bijvoorbeeld ESP enzo op zit? Vaak staat er bij de advertentie dat er van alles en nog wat aan opties opzit maar ik vraag me af hoe ik kan checken of dit ook daadwerkelijk zo is. Iemand tips?

                      #17522521
                      Duckman
                        Lid sinds:
                        13 September 2009

                        Ben sinds vandaag in het bezit van een zwarte Zafira Elegance Navigator uit 2003. 2.0 diesel met 109.000 op de teller en alles keurig afgestempeld in het boekje.

                        Ben helmaal tevreden! Nu op zoek naar een setje winterbanden met velgen en een trekhaak :D

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.