Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2010 om 20:22 #17585099
Originally posted by stillekracht
Service verlenen aan het spoor?? zonder winterbanden ?Sinds wanneer ligt het spoor langs goed gepekelde landwegen ? :wtf
:wtf je blijft maar doordrammen he met je winterbanden die zijn echt niet heilig or,
ook met gewone banden kun je overal komen ik doe het al 7 jaren lang aan 25.000 prive km per jaar zonder ook maar 1 keer schade te hebben gehad of een ander in gevaar te hebben gebracht.
maakt mij dat zo´n super bestuurder> NEE gewoon met gezond verstand en aanpassen aan de omstandigheden zonder gelijk met 10km/h te gaan kruipen.
je hebt ook niks aan splik splinter nieuwe winterbanden met de gedachte dat je nu niks kan gebeuren. of wel soms??7 januari 2010 om 20:26 #17585100daar geef ik je gelijk in red manta
7 januari 2010 om 20:32 #17585101@ redmanta
hahahaha niet happen !!!! ‘t is maar een poll !!!!Ik geef alleen aan wat er gisteren is gebeurd, mensen die met hun auto niet de flyover’s op konden omdat er sneeuw lag.
en frustrerend vind dat ik wel geinvesteerd heb in een paar winterbanden, en niet thuis kon komen omdat anderen het verotten.
BLIJF DAN THUIS :argue7 januari 2010 om 20:42 #17585102om nou gelijk te roepen dat t de schuld is van de zomerbanden rijders vind ik te ver gaan.
waar ik me aan erger is die idioten die remmen als ie gaat glijden, 2cm gijden en gelijk die poot vol op de rem… hij zoekt zijn eigen spoor wel or, al dat bange gedoe.. zoveel mensen zitten veels te bang achter t stuur, en gaan lopen klootzakken.
7 januari 2010 om 20:43 #17585103nou is het bij ons in zierikzee allemaal redelijk schoon en rij ik ook weer gewoon op de motor naar me werk. maar sneeuw is zelfs voor mij op de motor geen probleem. maar wat op dit moment gaande is dat het sneeuw wat gevallen is, is aangevroren waardoor er 1 grote ijspalijs ontstaan is, en jij ghaat mij vertellen dat ej met je winterbanden gewoon over ijs kan rijden?? dan nodig ik je uit voor een ritje over de plaatselijke ijsbaan hier.
en dat was gister dus aan de hand.7 januari 2010 om 20:54 #17585104laat ze maar bang zijn,
winterbanden zijn het zelfde als ABS ESP TC en al die kutzooi,
schijnveiligheid, mensen moeten normaal rijden maar omdat ze meer “techniek” hebben gaan ze debieler rijden, dan ben je t voordeel al kwijt,
mijn advies;
doe normaal doe je al gek genoeg
als je GOEDE banden hebt maakt geen reet uit welk merk met FLINK profiel kan je gewoon alles doen7 januari 2010 om 21:00 #17585105klinkklare onzin! voor die ene keer dat het sneeuwt hier maken die winter banden geen flikker uit. Ik heb all weather banden samen met gezond verstand red je het dan wel. Als je je even verdiept had in het hoe en waarom van de file’s had je gezien dat het door vrachtwagens komt die flauwe hellinkjes niet meer opkomen door gewicht. Normaal gesproken(in ieder ander eg land) halen ze de vrachtwagens van de weg bij storm of weeralarm(hadden ze hier ook gewoon moeten doen. Plus dat er extreme sneeuwval was , weinig zout en te late inzet van sneeuwschuivers. Dus met je winterbandjes was je echt niet sneller thuis geweest. Rally/ijsbanden misschien wel…
7 januari 2010 om 21:01 #17585106heb dit jaar voor eerst winterbanden,en moet zeggen dat je zeker meer grip hebt:thumbup
en voor die dombo’s die denken dat ze op winterbanden kunnen rijden als in de zomer op zomerwielen kunnen beter thuis blijven:swear
als je wil kan je met winterwielen net zo makkelijk uit de bocht vliegen als met zomer wielen ,maar het scheelt wel:thumbup7 januari 2010 om 21:08 #17585107Het zijn niet alleen winterbanden hoor.
Ik zie mensen op winterbanden die nog steeds over vast komen te staan en slippen. Het is gewoon een kwestie van goed opletten en goed rijden. Mijn auto rijdt nu niet maar ik heb geen problemen met de auto van mijn ouders.
Gewoon opletten en vaart houden en niet teveel gas, en dat op zomerbanden :P
7 januari 2010 om 21:21 #17585108Originally posted by mayhem
om nou gelijk te roepen dat t de schuld is van de zomerbanden rijders vind ik te ver gaan.waar ik me aan erger is die idioten die remmen als ie gaat glijden, 2cm gijden en gelijk die poot vol op de rem… hij zoekt zijn eigen spoor wel or, al dat bange gedoe.. zoveel mensen zitten veels te bang achter t stuur, en gaan lopen klootzakken.
Je hebt idd zoveel mensen die zo ontzettend langzaam gaan rijden op de snelweg als het eigenlijk allemaal wel mee valt. Hier in het zuiden worden files veroorzaakt door dat soort mensen. Die moeten gewoon thuis blijven als ze niet met dit weer kunnen rijden.
Ik rij trouwens ook met gloednieuwe zomerbanden op de Omega en rijdt perfect.
Voordeel van dit weer is dat wel de linkerbaan meestal lekker vrij is (in het zuiden dan, na de spits). Kunnen alle 50 km per uur rijdenden mensen op de vluchtstrook en rechterbaan blijven rijden en kan ik gewoon langs.:P7 januari 2010 om 21:53 #17585109Verplichten van winterbanden lijkt me niet een oplossing.
Laat al die ‘bange’ bestuurders maar thuis blijven, dan kan de rest door rijden.
Of misschien een slip cursus invoeren bij het halen van je rijbewijs, weet je gelijk wat je moet doen als je auto begint te glijden.Ik heb zelf een setje nieuwe zomerbanden onder de omega liggen en nergens last van, alleen daar waar het een ijsbaan is wil ie wel wat glijden.
Onder het busje dat ik van het weekend reed zaten wel winterbanden (nieuwe), maar daar waar de sneeuw is plat gereden tot ijs glij je net zo hard.Dus ik zeg; niet verplichten.
Groeten,
Wouter
7 januari 2010 om 21:57 #17585110origineel gepost door MonzaRon
ach en wee, hebben we een keer een winter,
heel Nederland op z’n kop, en dan komen dit soort discussies weer :thumbdownIk ben ook zo’n idioot, die met nieuwe zomerbanden met een goede grip door de sneeuw raast, heerlijk gevoel :D:thumbup
nee, wat misschien wel zou kunnen, is dat er veel wagens
rondrijden, met of zonder zomerbanden, maar dan met een oude productiedatum.
Deze banden zouden harder kunnen zijn geworden’. :thumbdown
misschien dat daar beter op gecontroleerd mag worden bij een APK :hmmzRijden met winterbanden is zekers aan te bevelen,
maar om hier binnen te ploffen en de zomerbanden in de
winter uit de bannen, dat gaat me te ver.
Er zijn ook bestuurders die bang zijn om door de sneeuw
te moeten rijden,
wanneer hebben we voor het laatst zoveel sneeuw gehad?
misschien moeten we na deze winter nogmaals 10 jaar wachten op sneeuw,
en dan hebben we die winterbanden er liggen,door ouderdom
kunnen die ook op grof vuil.;)
+1
7 januari 2010 om 22:17 #17585111Verschil met winterband/zomerband is zeker wel te merken!
allseason banden zijn ruk! dan heb je van alle pluspunterige eigenschappen ….een beetje…
Met dit weer wil ik ze ook wel….maarja moet straks keuzes maken met wat ik met de daily ga doen….
7 januari 2010 om 22:23 #17585112Onder mijn bus en mijn prive auto heb ik winterbanden. Is gewoon een verschil tussen dag en nacht!! Mensen die zeggen dat het weinig uitmaakt hebben het verschil nog nooit ervaren denk ik. Gewoon verplicht stellen. Je moet wel hele goeie nemen, dus die in de duitse testen als Sehr Gut er uit komen. Anders heeft het inderdaad weinig zin.
7 januari 2010 om 22:29 #17585113winterbanden niet verplicht nee..
die ene keer per 3 jaar??? dat er sneeuw is…
als het zomer is en het regent dan gaat half nederland al 80 rijden ipv 120….zoals eerder in het topic is aangegeven … half nederland is gelijk in paniek als het zonnetje niet normaal schijnt.
meer grip met winterbanden… misschien wel ja (nav tests) maar ben er van overtuigd dat je met goeie zomerbanden net zover komt als met een setje winterbanden (zomerbanden met voldoende profiel, dus geen 3mm)als het regent staat de randstad ook vast…. zelfs als het niet regent pffff hahahaha blij dat ik in zo’n boerengat woon.. nooit ergens last van
7 januari 2010 om 22:38 #17585114origineel gepost door opelkadetje
winterbanden niet verplicht nee..die ene keer per 3 jaar??? dat er sneeuw is…
als het zomer is en het regent dan gaat half nederland al 80 rijden ipv 120….zoals eerder in het topic is aangegeven … half nederland is gelijk in paniek als het zonnetje niet normaal schijnt.
meer grip met winterbanden… misschien wel ja (nav tests) maar ben er van overtuigd dat je met goeie zomerbanden net zover komt als met een setje winterbanden (zomerbanden met voldoende profiel, dus geen 3mm)als het regent staat de randstad ook vast…. zelfs als het niet regent pffff hahahaha blij dat ik in zo’n boerengat woon.. nooit ergens last van
Heeft jouw trekker wel winterbanden???? :Phahahhah:thumbup:thumbup
8 januari 2010 om 07:51 #17585115origineel gepost door bjornno
ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo volFout ;)
Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.
Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.
Edit:
Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.
8 januari 2010 om 08:00 #17585116winterbanden verplichten, liever niet!
nederlanders zijn gewoon in de war door een beetje sneeuwval..
weten niet hoe ze moeten rijden en schieten direct in de stress!
ik merk het zelf elke dag weer met die sneeuwval, mensen gaan steeds zachter rijden zelfs op de hoofdwegen waar zeer goed gestrooid is, het liefst rijden ze met 10km/h naar hun bestemming , maar ondertussen continu andere weggebruikers opdrukken omdat ze zo`n haast hebben .. onverwachts remmen , rare manouvres uithalen , een dot gas geven om vervolgens de macht over het stuur kwijt te raken..
mensen zitten veel te stijf en gefocust in hun auto omdat ze niet weten wat hun overkomt met zo`n “gigantisch pakje sneeuw”..als we is kijken naar andere landen , afgezien duitsland dan! , daar rijden mensen ook op “zomerbanden” en kunnen gewoon beter rijden in winterse omstandigheden omdat het daar vaker voorkomt.
en over de winterbanden .. ik ben er geen voorstander van,
onder m`n corsa liggen hagelnieuwe zomerbanden met een V profiel.
pak ik de astra.. daar liggen godsdure conti winterbanden onder
ik kan je vertellen .. ik rijd toch echt liever met de corsa door de sneeuw!met de astra merk ik gewoon dat hij wil uitbreken, slechte grip etc
en met de corsa kan ik gewoon leuke dingen nog mee doen .. enig in een best pak sneeuw +- 20 cm .. ja dan wil die zich vastgraven .. maar dat heb je ook met winterbanden8 januari 2010 om 08:10 #17585117Vredestijn Conti is toch geen winterband? Vredestijn SnoTrac is een winterband.
Conti is volgens mij hooguit een Allseason band, en die presteren netzogoed ruk in de sneeuw door gebrek aan lamellen.Daarbij zal je Astra iets zwaarder zijn dan je Corsa, maar vooral de nieuwe modellen verschillen niet zoveel.
Corsa’s hebben voor zover ik weet standaard wat smallere banden waardoor je meer druk per vierkante centimeter hebt en je harder door de sneeuw kan snijden.
Als je Astra inderdaad op Vredestijn Conti’s staat en zoals ik verwacht ook bredere banden heeft, dan is dat het euvel.Meer grip in de winter is meer als alleen winterbanden kopen.
Het is een totaalplaatje. Er zijn meer factoren dan alleen maar de band.8 januari 2010 om 08:22 #17585118origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door bjornno
ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo volFout ;)
Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.
Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.
Edit:
Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.
bij ons rijden ze zo:
8 januari 2010 om 08:23 #17585119Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :PEdit:
Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embedded8 januari 2010 om 08:47 #17585120origineel gepost door McKaamos
Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :PEdit:
Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embeddedDude!! zwaar cool! Ken Block kende ik wel van de rally en drift filmpjes maar deze versie had ik nog niet gezien!!!
8 januari 2010 om 11:36 #17585121origineel gepost door Botho
origineel gepost door McKaamos
Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :PEdit:
Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embeddedDude!! zwaar cool! Ken Block kende ik wel van de rally en drift filmpjes maar deze versie had ik nog niet gezien!!!
Hey !!!!!!!!! zulke wielen wil k ook wel hoor whahaha…
maar zoals je zag zelf hij gleed op ut ijs gedeelte in het begin :P ……
en weet niet of mensen die prog kennen was op veronica over die ijsrijders vr8wagens chauffeurs enz ging een gast mee rijden met zijn jeep die zelfde afstand, hij gleed ook en had ook winterbanden nja tegen ijs ken je gewoon niks enkel aanpassen aan het situatie8 januari 2010 om 11:44 #17585122Ben ik nou de enigste die de topic titel en de poll niet echt vind samen gaan ?
Wat betreft de topic-titel : Niet mee eens, de meeste ongelukken gebeuiren denk ik omdat er toch mensen zijn die rare capriolen uithalen met dit weer. Onder normale omstandigheden gaat er nog vaak zat wat verkeerd, maar dan loopt het vaak goed af omdat de overige bestuurders wel uit hun doppen kijken….Maar mit dit weer ben je nergens meer als de een of andere idioot ineens aan z’n stuur trekt en daardoor in de slip raakt, of ineens vol in de remmen gaat.
Ook met sneeuw en ijzel kun je best goed doorrijden, zolang je maar meer afstand houd en eerder begint met remmen ! Kwestie van anticiperen ;)Winterbanden verplichten lijkt me niet echt handig, zoals al eerder genoemd, er zijn mensen die maar net hun auto kunnen betalen (kan ik me iets bij voor stellen / aan de andere kant, dat weet je van te voren als je een auto koopt) , en dat je ook met winterbanden nog wegslipt klopt ook….
Ik heb zelf ook een setje 15 inch velgen voor in de winterperiode, maar meer om m’n 17-ers te beschermen tegen al die zooi op straat…..:angel8 januari 2010 om 11:57 #17585123origineel gepost door McKaamos
Vredestijn Conti is toch geen winterband? Vredestijn SnoTrac is een winterband.
Conti is volgens mij hooguit een Allseason band, en die presteren netzogoed ruk in de sneeuw door gebrek aan lamellen.Daarbij zal je Astra iets zwaarder zijn dan je Corsa, maar vooral de nieuwe modellen verschillen niet zoveel.
Corsa’s hebben voor zover ik weet standaard wat smallere banden waardoor je meer druk per vierkante centimeter hebt en je harder door de sneeuw kan snijden.
Als je Astra inderdaad op Vredestijn Conti’s staat en zoals ik verwacht ook bredere banden heeft, dan is dat het euvel.Meer grip in de winter is meer als alleen winterbanden kopen.
Het is een totaalplaatje. Er zijn meer factoren dan alleen maar de band.onder de corsa ligt 195, en onder de astra 205 en het gewicht zit niet veel verschil in .. corsa is uit 2001, astra uit 2003..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.