Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2010 om 19:08 #17215915
Gisteren heeft de hele randstad vast gestaan omdat er een paar cm sneeuw is gevallen. Sommige mensen moesten zelfs een hotel nemen :o
om 2 uur afgelopen nacht waren eindelijk de file’s opgelost.
Wordt het niet eens tijd dat we, net als in landen om ons heen, het verplicht is om met winterbanden te rijden ?
Die verplichting is heel eenvoudig te controleren door de verzekeringen ! heb je boem gedaan ?? en geen winterbanden dan ook geen geld…….
7 januari 2010 om 19:14 #17585075waarom idiooten heb altijd winter bannden opgehad behalve dit jaar en moet eerlijk zeggen het maakt bij dikke sneeuw geen flikker uit
7 januari 2010 om 19:15 #17585076pure flauwe kul wat je nu loopt te verkondigen, ik rij met zomerbanden altijd trouwens en ik kom overal heel goed weg, waar verse sneeuw ligt praktisch geen probleem om te rijden met een beetje aangepaste instelling van mij uit je moet ook niet doen of er niks aan de hand is, waar de sneeuw is vast gereden tot een ijsbaan gaat het met beleid slippen en glijden maar niet meer als een ander en kan ik nog redelijk snelheid maken.
we moeten is niet overal zo bang doen, gister ook 1 voor me, weg was kurkdroog prima schoon gerede door het verkeer je kon met 120 een noodstop doen zonder glijden gaat hij 50 rijden op de snelweg:swear7 januari 2010 om 19:16 #17585077Om het te verplichten vind ik te ver gaan.
Sommige mensen kunnen met veel pijn en moeite hun auto betalen als daar nog extra kosten bij komen is het niet leuk meer.
Ik heb het gewoon voor de extra veiligheid, zeker met de kinderen op de achterbank.
Heb ze onder de vec. wel zitten, maar onder de vivaro niet, gaat nog wel komen7 januari 2010 om 19:18 #17585078Iedereen die beweerd dat winterbanden niet beter zijn dan zomerbanden, lach ik hard uit:sleeping
7 januari 2010 om 19:18 #17585079Nee… maakt niets uit
Lees jij wel eens test resultaten ???
Winterbanden meer tractie…… kortere remweg…..
Ik heb ze gisteren weer zien staan in de file met doorslaande wielen, men kwam gewoon niet vooruit…..
terwijl mensen met winterbanen nergens last van hadden.7 januari 2010 om 19:20 #17585080dus jij wilt zeggen dat als ik winter banden onder me manta zet dat ik geen spinnende wielen meer heb? en dat de achterkant niet meer uitbreekt?? geen winterbanden voor mij dan.
7 januari 2010 om 19:22 #17585081ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo vol
7 januari 2010 om 19:22 #17585082winterbanden zullen echt wel beter zijn zeker met remmen, maar stillekracht jij doet nou wel heel erg overdrijven alsof mensen met winterbanden super helden zijn en overal kunnen rijden, nog ff en je beweert dat ze een hele dakar rally kunnen rijden inclusief 200meter hoge duinen als ze maar winterbanden hebben.
7 januari 2010 om 19:23 #17585083@ Johan
Ook onder de Vivaro heb ik winterbanden, zeker voor storingen.
Je CV zal maar uitgevallen zijn, ik kan m’n klanten niet in de kou laten zitten…. :cool:7 januari 2010 om 19:27 #17585084Winter banden verplichten is weer een bron van inkomsten voor de overheid, daarom ben ik erop tegen.
Ik heb met mijn smalle nieuwe zomer banden meer grip dan winter banden die half op zijn.
7 januari 2010 om 19:27 #17585085hahahaha weinig sneeuw in zuid amerika !!!
7 januari 2010 om 19:28 #17585086dan kan je better in een setje sneeuwkettingen investeren
7 januari 2010 om 19:31 #17585087AnoniemLid sinds:
1 January 1970ach en wee, hebben we een keer een winter,
heel Nederland op z’n kop, en dan komen dit soort discussies weer :thumbdownIk ben ook zo’n idioot, die met nieuwe zomerbanden met een goede grip door de sneeuw raast, heerlijk gevoel :D:thumbup
nee, wat misschien wel zou kunnen, is dat er veel wagens
rondrijden, met of zonder zomerbanden, maar dan met een oude productiedatum.
Deze banden zouden harder kunnen zijn geworden’. :thumbdown
misschien dat daar beter op gecontroleerd mag worden bij een APK :hmmzRijden met winterbanden is zekers aan te bevelen,
maar om hier binnen te ploffen en de zomerbanden in de
winter uit de bannen, dat gaat me te ver.
Er zijn ook bestuurders die bang zijn om door de sneeuw
te moeten rijden,
wanneer hebben we voor het laatst zoveel sneeuw gehad?
misschien moeten we na deze winter nogmaals 10 jaar wachten op sneeuw,
en dan hebben we die winterbanden er liggen,door ouderdom
kunnen die ook op grof vuil.;)
7 januari 2010 om 19:31 #17585088ach nog een weekje ploeteren in de sneeuw
iedereen heeft het nu moeilijk met of zonder winterbanden, me patrol in hoge gearing 4wd geschakeld glibbert en glijdt ook en die heeft goeie 8 a 9 mm profiel M+S banden dus ja volgende week komt de dooi weer en dan kan iedereen weer normaal rijden7 januari 2010 om 19:32 #17585089Met fatsoenlijke zomerbanden kom je ook wel verder dan met een stel zomerbanden die af zijn…
Tuurlijk is een winterband 10 keer mooier met dit weer, maar je hebt ook maloten die denken dat ze met versleten winterbanden nog 120 kunnen gaan rijden:swear
7 januari 2010 om 19:33 #17585090je reinste onzin “NL staat vast omdat mensen op zomerbanden rijden”
NL staat vast omdat we simpelweg niet weten hoe we met Sneeuw om moeten gaan. en er teveel van die sjonnies zijn die menen dat ze snel wel even kunnen inhalen of oprijden of enz
ook zijn we hier vergeten hoe we besneeuwde en gladde wegen snel weer schoon krijgen.
7 januari 2010 om 19:35 #17585091Dit is hoe de duitsers het hebben geregelt:
[bron: anwb]
Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.
7 januari 2010 om 19:35 #17585092AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sjouke
je reinste onzin “NL staat vast omdat mensen op zomerbanden rijden”NL staat vast omdat we simpelweg niet weten hoe we met Sneeuw om moeten gaan. en er teveel van die sjonnies zijn die menen dat ze snel wel even kunnen inhalen of oprijden of enz
ook zijn we hier vergeten hoe we besneeuwde en gladde wegen snel weer schoon krijgen.
:thumbup:thumbup:thumbup
7 januari 2010 om 19:40 #17585093eigenlijk gewoon verplicht stellen.
heb een lease fiets en de lease maatschappij stuurt je gewoon met zomerbanden met 3 mm de weg op.
Via het forum een setje velgen gekocht en via marktplaats een paar bandjes.
De grip factor is met een factor 4 toegenomen.
heb geen zin om ergens te crashen omdat de bandjes nog niet opzijn.theun
7 januari 2010 om 19:41 #17585094origineel gepost door theunm
eigenlijk gewoon verplicht stellen.heb een lease fiets en de lease maatschappij stuurt je gewoon met zomerbanden met 3 mm de weg op.
Dat bedoel ik nou !!! lease maatschappijen :puke
7 januari 2010 om 19:43 #17585095JA! maar laten ze dan wel stoppen of flink minderen met strooien.. anders NEE
7 januari 2010 om 20:01 #17585096vergeten we de vrachtwagens niet,die veroorzaken al de meeste opstoppingen.
nu met dit weer zijn ze helemaal niet te houden,en maar doorrazen .
we zijn gewoon niks gewend in nederland,gelijk paniek.
pas je aan,doe normaal.
7 januari 2010 om 20:03 #17585097AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door stillekracht
origineel gepost door theunm
eigenlijk gewoon verplicht stellen.heb een lease fiets en de lease maatschappij stuurt je gewoon met zomerbanden met 3 mm de weg op.
Dat bedoel ik nou !!! lease maatschappijen :puke
ja das inderdaad een drama
maar ligt vaak ook aan je werkgever:o;)
werk zelf aan het spoor
dus bij n weer alarm
moet ik der uit met een afgeladen mercedes sprinterzonder winterbanden:o:o:o:o:o:o
tjah das wat tegenstrijdig:hmmz:hmmz:hmmz:hmmzprive heb ik der wel winterbanden onder
A omdat je toch meer gripp hebt
dus veiliger onderweg benten
B omdat dan de zomervelgen niet door de pekel hoeven
en schuif je eens tegen n stoeprand
is het ook minder ergen omdat ik de zwarte stalen velgen geen porum vind heb ik de winterbanden
op de originele lichtmetalo,sen de zomer(allwheater)banden op de opc tjes liggen
die laatste zijn ook n maatje breder dan de winter bandjes;)tjah verplichten?????
vind ik wat te gek gaan
maar n ieder zou zelf zo slim moeten zijn;);)7 januari 2010 om 20:17 #17585098Service verlenen aan het spoor?? zonder winterbanden ?
Sinds wanneer ligt het spoor langs goed gepekelde landwegen ? :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.