Navigatie: Moeite met huige GPS bepaling

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navigatie: Moeite met huige GPS bepaling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359172
    Cyberhan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2014

      Hoi,

      ik heb nu sinds 2 weken een Opel Grandland x. Ik merk dat het navigatie systeem (1 a 2x per dag) moeite heeft met het bepalen van de huidige GPS positie. Ondanks dat hij 22 satellieten heeft gevonden zwabbert de navigatie alle kanten op (kaart is veel aan het draaien). Pas na ongeveer 15 minuten (heb ook al 40 minuten gehad) gaat het goed en kan hij de weg weer netjes volgen. Hebben meer mensen hier last van en/of weet iemand een oplossing? Nieuwe firmware? Deze is van april 2018. Map update heb ik afgelopen week gedaan.

      Vroeger had TomTom hier ook veel last van. Mijn vorige Opel had hier geen enkel probleem mee.

      Groeten,

      Han

      #18359177
      joepke-m
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2006

        De nieuwste software is van juni, maar of dat helpt weet ik niet. Maar bijwerken kan geen kwaad en dan maar kijken of je probleem opgelost is.

        Anders een gammel contact met de antenne?

        #18359196
        Cyberhan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 April 2014

          Weet jij toevallig waar ik die update vandaan kan halen? Is dat iets wat ik alleen bij de garage kan laten doen? De map update heb ik wel gevonden en geinstalleerd.

          #18359198
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            zie link naar topic met gegevens:

            Navi & Systeem updates

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.