Navigatie inbouwen Astra G 2003

Forumindex Forums Modellen Astra Navigatie inbouwen Astra G 2003

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370461
    Jordi Tusveld
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 December 2019

      Beste Forumleden,

      Ik ben nieuw hier op het forum.

      Ik wil graag iets aparts toevoegen aan mijn huidige Astra G station 2003. De auto is inmiddels alweer 15 jaar in de familie!

      Nu heb ik het idee om de originele navigatie in te bouwen zoals des tijds geleverd in de Astra. Op internet lees ik hier al wat verschillende verhalen over. Mij wordt niet precies duidelijk wat ik nu werkelijk nodig heb. Ook welke aanpassingen ik aan het huidige setup moet doen vind ik niet helemaal duidelijk.

      Volgens mij heb ik de volgende zaken nodig:

      – NCDR 1100
      – CID scherm
      – CD wisselaar
      – GPS antenne
      – Frame in middenconsole

      Is het inbouwen plug and play of zit hier veel werk in om stekkers aan te passen en dergelijke? Kan ik de huidig besturing voor de boardcomputer behouden (via ruitwissel hendel)? Zijn er nog meer onderdelen nodig? Ik hoor het allemaal graag.

      64782338_10211271178095013_9180542743238148096_o64742887_10211271190215316_8245470694373064704_o

      Groeten Jordi

       

      #18370497
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik snap dat je iets aparts wilt doen, maar je krijgt dan een navigatiesysteem dat al jaren niet meer is bijgewerkt met een klein scherm.

        Je kan beter iets minder aparts doen en een Android dubbel din inbouwen die wel geupdatet kan worden.

        #18370638
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          De lijst die je opsomt is bijna compleet. Echter zul je nog wel een verloop kabelboom moeten maken. Dit is ook tevens het meest lastige deel maar wel te doen. Er is ooit een handleiding geschreven door een Duitser hiervoor. Wellicht heb ik hem nog op mijn PC staan.

          Uiteindelijk is de set met deze verloop kabelboom plug en play als je hem goed gemaakt hebt. Deze komt dus tussen je boardcomputer/display stekker naar de NCDR en heeft ook de RGB kabel voor het CID scherm.

          Je boardcomputer hendel zal niet meer functioneren maar kan wel blijven zitten. bij de NCDR komen namelijk alle boardcomputer functies in één keer in het scherm naar voren.

          Voor het GPS signaal kun je overigens een zogenaamde GPS muis aanschaffen met blauwe Fakra connector. Deze kun je ergens wegwerken zodat hij naar boven kan kijken en dan de connector op de NCDR1100 klikken en hij heeft al bruikbare GPS.

          #18370645
          mikekiwi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2019

            Ik zou inderdaad ook voor de makkelijkere en meer up-to-date oplossing kiezen en een 1din-systeem met uitklapscherm. Kan gewoon in standaardconsole worden gebouwd en lijkt me veel praktischer. En goedkoper denk ik ook (als dat meespeelt)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.