Navigatie defect / oplichters

Forumindex Forums Modellen Omega Navigatie defect / oplichters

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209997
    jvd1971
      Lid sinds:
      6 February 2007

      Mijn navigatie cd van het systeem NCDC 2015 kwam er regelmatig uit. Dit duidt erop dat de laser vuil is of de cd. Een nieuwe cd genomen, hetzelfde probleem. Probleem aan de dealer voorlgelegd. Het hele systeem moest vervangen worden, kosten 1600 euro. Aangezien ik een redelijke techneut ben. Vervolgens via internet (navigatie onderdelen.nl) een nieuwe laser besteld kosten 25 euro. Nagevraagd bij Vidau in Veldhoven wat dit kosten om deze erin te zetten kosten 20 euro. In totaal 45 euro. Toch voor de gein even contact opgenomen met Siemens VDO trading in Eindhoven. Deze verwijst mij door naar EBK in Zeewolde. Volgens een medewerker worden deze systemen uitbesteed naar Duitsland. Kosten 500 euro.

      Een schoonmaak cd is volgens Vidau rommel en moet je absoluut niet gebruiken.

      #17485803
      Xedrah
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Goed om te weten, heeft dat ding van mij ook in de Executive. Erger me er (nog) niet echt aan.

        #17485804
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Kijk een mooie tip :thumbup

          Moet toch wel vaak stellen dat de dealer soms geen moeite neemt om dingen te repareren.
          terwijl het wel mogelijk is.

          #17485805
          RonaldH
            Lid sinds:
            30 June 2004

            nee die sturen het op

            komen er weer verzendkosten bij

            daarna word het weer opgestuurd,naar duitsland en zo

            dan komt het weer terug,weer opsturen.

            dan zijn er 5 mensen mee bezig geweest,die allemaal betaald moeten worden.

            en de eind gebruiker betaalt dat allemaal

            #17485806
            maxim102
              Lid sinds:
              26 October 2006

              Ik had dit probleem destijds ook. Vervolgens m’n NCDR 2011 opengeschroefd en met een wattenstaafje met wat alcohol de lens gereinigd, en doet ’t tot nu toe perfect! :thumbup

              #17485807
              gjkuiper
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 November 2007

                Ook ik heb dit probleem gehad.
                Het is echt super eenvoudig zelf te verhelpen door de bovenste deksel eraf te halen en het oog te reinigen met reinigings vloeistof. Watte staafje was helemaal zwart van de stof. Ik kan nu zelfs zonder problemen gebrande navigatie CD gebruiken.
                Wat je met een halfuurtje werk kunt besparen!

                #17485808
                jvd1971
                  Lid sinds:
                  6 February 2007

                  Klopt, dit kan ook. Maar eerst gaat hij de laser nameten of deze nog goed is. Mocht dit zo zijn, dan is reiniging van de laser voldoende.

                  #17485809
                  Lusajoda
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2009

                    origineel gepost door gjkuiper
                    Ook ik heb dit probleem gehad.
                    Het is echt super eenvoudig zelf te verhelpen door de bovenste deksel eraf te halen en het oog te reinigen met reinigings vloeistof. Watte staafje was helemaal zwart van de stof. Ik kan nu zelfs zonder problemen gebrande navigatie CD gebruiken.
                    Wat je met een halfuurtje werk kunt besparen!

                    Voor jullie misschien…. super eenvoudig, maar ik zou eerlijk gezegd bij de NCDC 2015 niet weten waar ik zou moeten beginnen, laat staan dat ik weet wat de laser is…
                    Bestaat hier een How To voor???

                    #17485810
                    maxim102
                      Lid sinds:
                      26 October 2006

                      Het is vrij simpel Saïma, echter heb je wel een setje speciale beugels nodig om de radio eruit te halen:

                      Dan is het een kwestie van de radio uit de auto halen, schroef de metalen bovenkant eraf, als het goed is zie je vanzelf de laser zitten, en maak deze dan voorzichtig met alcohol schoon.

                      Iedere keer als je erover heen gaat even een schoon wattenstaafje pakken, en je bent pas klaar als er geen vuil meer van afkomt :)

                      #17485811
                      Lusajoda
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 June 2009

                        Het is gelukt en hij doet het NU al beter… even afwachten straks of hij het ook blijft doen!

                        Ben naar de Opel Garage René Hieltjes geweest in Elden. Wist niet dat ik zó om de hoek een Opel garage had… hahahha..

                        Hij vertelde mij doodleuk dat ik, gezien dit probleem, beter een losse navigatie erbij kon kopen, dat was goedkoper dan dit ding repareren.

                        Ik zei dat ik de laser zou willen schoonmaken, want ik had gehoord dat dat wel eens het probleem zou kunnen zijn….

                        Hij had zoiets van… tja, daar hebben wij alleen maar slechte ervaringen mee… ik dacht… (en hield me van de domme:)

                        Nou, … als ik dan toch niks meer te verliezen heb, dan wil ik het zeker eens gaan proberen! Hahahahhahaha….

                        En toen maakten ze speciaal voor mij dat ding los, zodat ik hem thuis het er alleen maar kon uitschuiven.

                        Dat ging trouwens ook niet op zijn gemakkelijkst, ze hadden 4 geïmproviseerde pinnen en met wat duw en trekwerk, is het dan toch gelukt!

                        Eenmaal thuis kon ik de laser niet vinden… tja, Maxim schreef hierboven: Deksel er af en dan moet je hem zien, dus ik deksel er af, maar zag nog niks… Dus verder gezocht en op een ander forum gelezen dat je ook die 4 schroefjes moest losmaken en dan een beetje optilen en dan zag je de laser. OOOOO… er stond ook nergens bij dat je precisieschroevendraaiers moest hebben…. gelukkig in de slaapkamer van mijn zoon gevonden na ruim 10 minuten zoeken….
                        En toen zag ik hem zitten!!! YES!

                        Bij de Etos al eerder Alcohol 96% gekocht en met mijn wattenstokkies aan de gang gegaan! Er kwam idd wel wat zwart vanaf, misschien NET genoeg om het niet meer te kunnen lezen.

                        Alles weer teurg geplaatst… cd er in … en hij las hem nu in 1x!
                        Maar goed, ik ga zo ff mijn man van zijn werk ophalen en ben ik benieuwd of hij de héle rit er in kan blijven zitten. Spannendddddd!

                        Hij deed het wel vaker in 1x, maar goed, dan gaf hij later weer kuren. Dus ik wacht het eventjes af en dan hoop ik dat het dat is! En dan rij ik weer terug naar Elden (2 km) en vertel ik die beste man mooi dat het is gelukt! :jerry

                        Al met al, dankzij dit forum WEER wat opgelost! Enne… Siem wordt handig! (Siem is mijn bijnaam, mijn voornaam is Saïma, spreek uit saaaa—ima!)

                        Ze vroegen me daar ook al of de Airco het niet deed…. ik vroeg waarom? Nou, omdat ik alle ramen open had!
                        Tja, het was ff aan de andere kant van de wijk en dan zet ik echt geen airco aan, ik haat dat ding! Geef mij maar de Barko!!! (Bijna alle ramen kunnen open –> voorraam kan namelijk niet open, dus arko gaat bij mij niet op!)
                        Hij zei toen dat ik hem dan ook op ECO kan zetten… tja, doen we dat maar, maar ik zet de blazers liever helemaal UIT bij korte ritjes! Haat dat lawaai! Geef mij maar het raam open. Heerlijk.

                        Maar goed, ik moet zo ff mijn man op de kazerne ophalen, 100 heen 100 terug en dan gaat de Airco ook aan, maar… de ramen gaan niet eerder dicht dan dat ik op de snelweg ben (1km), want dan kost het me minder energie! ideaal!

                        Saïma

                        #17485812
                        Heuti
                          Lid sinds:
                          29 January 2008

                          Goed bezig!!

                          Grtzz Heut

                          #17485813
                          roekenest
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 February 2008

                            en nog uitgeslagen onderweg??

                            #17485814
                            Lusajoda
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 June 2009

                              ;):thumbup
                              Ben dan wel een vrouw, maar ben waarschijnlijk toch technischer dan de gemiddelde vrouw… :angel

                              Hij doet het werkelijk gewoon geweldig! Is veel sneller, reageert sneller en ook als je de auto start, herkent hij alles meteen, heeft de route netjes onthouden, kortom: Morgen even de Opeldealer laten weten dat IK gewoon gelijk heb … (Ehm… JULLIE!!!!) :wors

                              #17485815
                              maxim102
                                Lid sinds:
                                26 October 2006

                                Kijk, zo mogen we het zien :thumbup Veel plezier met je NCDC 2015 en je nieuwe navigatiecd’s !

                                #17485816
                                Sjors-V6
                                  Lid sinds:
                                  7 March 2008

                                  Die schoonmaak cd’s zijn echt ruk ! Metalrush heeft zijn 2013 (in zijn vorige Omega) er ook een mee naar de vaantjes geholpen…

                                  #17485817
                                  maxim102
                                    Lid sinds:
                                    26 October 2006

                                    Klopt Sjors, hier ging de 2011 er ook alleen maar slechter door presteren.. :vertag

                                    #18402532
                                    hendrikbraaf
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2012

                                      Zij er voor mijn ncdc 2015 cd`s van na 2011?

                                       

                                      #18402592
                                      Haasje17
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        Nee helaas zijn die er niet.

                                        #18402712
                                        hendrikbraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2012

                                          Dank je.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.