Navigatie aansluiten Vivaro 2003

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Navigatie aansluiten Vivaro 2003

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218160
    VivaroBuras
      Lid sinds:
      3 March 2010

      Beste allemaal,

      Ik wil mijn 2 din navigatiesysteem van pioneer gaan aansluiten in mijn opel vivaro uit 2003 maar hier had ik nog een aantal vragen over.

      Weet iemand hoe je de stuurwielbediening op de radio kan aansluiten? Zo ja met welke hulpmiddelen? Geloof iets van een Can Bus interface, heb ik ergens gelezen maar welke?

      Welke kleur draad in de kabelboom is van het achteruitrijsignaal?
      Waar kan ik mijn handremkabel op aansluiten? Lees namelijk iets over de massa? Klopt dit?

      Ik heb deuren aan de achterzijde en nu wil ik op mijn systeem een camera aansluiten, heeft iemand tips?

      Alvast bedankt voor de moeite

      groet arnoud

      #17623707
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        heb jij al canbus in je vivaro dan?

        er zijn stuurwieladapters beschikbaar van pioneer voor Opel.

        Draad in kabelboom zit ergens voorin, wat sneller is en handiger. Dat is gewoon een dun draadje naar achteren trekken en op je achterlicht zetten. Die druk je zo onder de dorpel door en klaar. Of iemand anders moet een betere tip hebben.

        handremkabel gewoon op chassis aansluiten. Dat is 1 grote massa.

        Camera is aan te sluiten, je zou een gaatje in de bumper kunnen maken. En dan erin of erachter maken.

        Wat ook kan is een camera aan de binnenzijde van de deur met IR leds. Dan kunnen ze hem ook niet stelen.

        #17623708
        RonaldH
          Lid sinds:
          30 June 2004

          in ICE en dan de how-to staat alles wat je wil weten,ook over stuurwielbediening

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.