Navi 900 Intellilink blijft herstarten en geeft dan op

Forumindex Forums Modellen Astra Navi 900 Intellilink blijft herstarten en geeft dan op

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18518003
    Haak1979
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2023

      Hallo,

      Ik heb een videotje gemaakt om het probleem beter uit te kunnen leggen: https://youtu.be/CP68EhSlPBA

      Het betreft een Opel Astra K – Sports Tourer Innovation uit 2016/17. Voorzien van het bekende Navi900 Intellilink systeem met BT, OnStar, telefoonhoudertje op die bar. Redelijk geluidje en werkte meestel prima (afgezien van hier een daar een niet noemenswaardig foutje of gewoon slecht UX werk).

      Probleem:

      • na starten lijkt het systeem normaal te starten, echter verschijnt altijd het waarschuwingen scherm. Normaal is dat eens in de zoveel tijd.
      • Vervolgens kom je op het home-scherm met een aantal knoppen uitgeschakeld, een niet kloppende tijd en geen temperatuur van buiten
      • druk op een knop en als je geluk hebt kun je nog even kijken wat er gebeurt, maar gelijk zwart is ook een optie
      • geluid is, als het scherm ‘wakker’ is wel harder en zachter te zetten. Maar valt na enige tijd wel weg.
      • na een aantal pogingen wordt het scherm zwart en blijft zo.
      • Soms als je geluk hebt en je na een stukje rijden gaat parkeren, doet de achteruitrijcamera het ineens wel eventjes.

      Na wat rondbellen blijkt het vrij lastig te zijn een garage te vinden die dit aandurft. Blijkt dat ze hier in de buurt allemaal uitkomen bij Autoshop Brabant die min of meer in deze regio dit soort problemen van de garages doorgeschoven blijken te krijgen. Sympathiek geholpen en met een offerte van 900€ stond ik weer buiten. Op het grote boze internet gevonden dat die LCD-schermen nogal eens de geest willen geven en dat die op Ali gemakkelijk te bestellen zijn.

      Zodoende…90€ of 900€ leek me een gokje waard. Resultaat: scherm vervangen, scherm stukje helderder – MAAR nog exact hetzelfde probleem als hiervoor :cry: . LCD zouden we dus kunnen uitsluiten als issue. (Iemand een 2e hands LCD hebben?)

      Ik zit dus nu met een paar vragen:

      • heeft iemand dit aan de hand gehad? Wat heb je toen gedaan?
      • Welk onderdeel zou ik nog ZELF (ben geen monteur) kunnen vervangen?
      • Welk onderdeel zou hier nou echt stuk kunnen zijn? Bij audio-versterkers duid dit soort gedrag nogal eens op een lekke condensator…maar daar heeft een beetje auto er vast een paar miljoen van…
      • Iemand ervaring met het plaatsen van een ander systeem op dezelfde stekkers? Krijg je dan een beveiligingsprobleem oid?

      Superbedankt voor elke mogelijke reactie.

      #18518114
      Rick-Opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2015

        Eigenlijk heel simpel even, heb je de accu er al even af gehad. Het wil wel eens voorkomen dat hij in de stress raakt en dat hij dan niet meer boot of dus continue aan en uit gaat. Zelf ook al eens gehad. Nadat ik toen de accu er een tijdje af had gehad, werkte alles weer naar behoren. Als hij daarna niet doet, zou ik adviseren om de HMI module na te laten kijken door een dealer of Mitchel.

        #18518117
        Haak1979
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2023

          hallo Rick, dank voor je reactie. Op advies van de Autoshop heb ik idd een paar keer de accu helemaal losgehaald. Dat maakte geen verschil.

          Mag ik vragen, wie is Mitchel (zal ook even zoeken hoor) en waarom kan alleen de dealer dit?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.