Navi 650 of Navi 950

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Navi 650 of Navi 950

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347592
    Sjetonneke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 August 2017

      Deze beide systemen komen voor op modellen van de Zafira Tourer C. Zijn er behalve de omvang van de kaartenset nog belangrijke verschillen wanneer het gaat om het koppelen van bijv een iPhonevoor het streamen van muziek … of zijn er andere belangrijke verschillen die ik de keuze tussen verder gelijkwaardige Zafira’s moet meenemen?

      #18347610
      FirstOpel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2014

        Ik heb de Navi950 maar ik vind het een waardeloos systeem, kaart update van 2018 is gewoon nog sterk verouderd, wegen van drie jaar of ouder staan er gewoon niet of foutief op. Telefoneren en navigeren kan niet met stembegeleiding (gesproken navigatie drukt gewoon de telefoon in mute tijdens een gesprek) Verwachte aankomst tijd gaat men vanuit dat je stelselmatig (veel) te hard rijd. Streamen gaat traag en heel erg telefoon afhankelijk.

        Telefoonboek voor contacten traag en omslachtig zoeken, systeem is zonde van mijn geld geweest.

        #18347613
        Sjetonneke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 August 2017

          Dank je FirstOpel. Helaas is het dus een teleurstellende ervaring. Dan stel ik me er dan in ieder geval niets van voor.

          #18347837
          Katge
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2016

            Sjetonneke,
            Ik herken die negatieve ervaring van Firstopel niet. Als je duidelijk spreekt, reageert het systeem vaak verrassend goed. Dan heel handig.
            Ik heb de 950, en vind het persoonlijk echt wel voordelen hebben t.o.v. een separate navigatie.
            Verschil tussen 650 en 950 is vast wel op internet te vinden.

            #18347933
            Sjetonneke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 August 2017

              Dank je Katge. Duidelijk verhaal! :good-job:

              #18347944
              FirstOpel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2014

                [quote quote=18347837]Sjetonneke,
                Ik herken die negatieve ervaring van Firstopel niet. Als je duidelijk spreekt, reageert het systeem vaak verrassend goed. Dan heel handig.
                Ik heb de 950, en vind het persoonlijk echt wel voordelen hebben t.o.v. een separate navigatie.
                Verschil tussen 650 en 950 is vast wel op internet te vinden.

                [/quote]
                Volgens mij schrijf ik daar in dit topic ook niets over, maar zelfs dat kan beter maar werkt wel bij duidelijk spreken. De commandos zijn niet altijd even logisch en je kan niet direct aangeven het adres, eerst wachten op dat hij/zij is uitgesproken en een piepje geeft, dan je commando. Dan weer wachten op hem/haar en dan kan je weer een opdracht geven bijvoorbeeld plaats adres en nummer waarbij het nummer per getal aangeven moet worden. De functie spraak en navigatie werkt overigens niet met buitenlandse adressen. Maar het belangrijkste actuele kaarten is gewoon niet goed geregeld bij Opel en dat is toch wel de hoofdtaak voor de navigatie.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.