Navi 600 opstartschermpje blijft hangen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Navi 600 opstartschermpje blijft hangen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277800
    robvanr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 September 2014

      Hallo.
      Dit bericht heb ik eerder gepost met als onderwerp ‘Navi 600 start niet op’. Nu denk ik dat dat niet klopt.

      Mijn originele bericht was:
      Goedemorgen. Eens in de zoveel tijd start mijn Navi 600 (in Opel Meriva 2013) niet op. Er staat dan alleen maar dat de navigatie gaat opstarten, maar dat was het wel. Aan en uit en aan helpt niet. SD kaartje er uit halen ook niet. Dan reageert het systeem wel dat er geen kaartje inzit. Doe je het kaartje terug, dan blijft de melding dat er geen kaartje inzit. Als de auto een tijd geparkeerd heeft gestaan doet de navigatie het weer voor een paar maanden, maar dan kan het ineens weer gebeuren dat ie weigert. Net midden in een onbekende stad natuurlijk :-(
      Weet iemand hier meer van? En vooral hoe je de boel zonder een paar uur stil staan weer aan de praat kan krijgen? Een soort van reset van het systeem of zo? Groet, Rob

      Maar eigenlijk heb ik inmiddels de indruk dat de navigatie wel degelijk opstart, maar dat het schermpje “Navigatie is aan het opstarten” blijft hangen. Verder blijft het verhaal hetzelfde, want wat je ook probeert, het schermpje verdwijnt niet. En dus zou ik graag ontdekken hoe je dat geforceerd wegkrijgt. Dus één of andere reset, zonder dat ik nou de accu polen hoef los te maken.

      Groet, Rob

      #18335083
      rvdweele
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2016

        Hoi. Heel toevallig heb ik dit probleem vandaag ook meegemaakt. Ik heb enkele weken geleden een 2016 update gekocht. Dit is waarschijnlijk geen orgineel sd kaartje en daarom denk ik dat dit probleem ontstaat. Bij mij was het weer verholpen doordat ik even bij de supermarkt naar binnen ging. Daarna werkte hij weer. Ik denk dat het ook wel sneller kan maar dan zou je de zekering van de nagigatie er even uit moeten halen. Gr rene

        #18335100
        robvanr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2014

          Hè, hè. Eindelijk nog iemand :-) Uiteindelijk gaat hij het bij mij ook altijd weer doen na een stop. Soms kort, soms lang. Heeft de navigatie een eigen zekering? En zo ja, waar zit die? Lijkt mij inderdaad de enige reset optie, naast het loshalen van de accu…
          Overigens heb ik een officiele 2016 SD kaart en die hapert ook, net als de vorige 2015 versie. Daar zit het dus niet in.
          Gr. Rob

          #18335188
          rvdweele
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2016

            Ik heb verder niet gekeken hoe het zit met de zekeringen. Het was voor mij de eerste keer dat ik er last van had en omdat hij het later weer deed heb ik er verder niet naar gekeken. Ik heb de auto sinds 2 maanden. Er zat nog een kaartje van 2012 (benelux)in maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Sinds kort heb ik 2016 versie europa. Nu weet ik dat je er via de opel dealer 179 euro voor betaald maar ik heb hem via internet voor 99 euro. Ik neem aan dat dit dan geen orginele update is maar ik heb ook begrepen dat het bijna onmogelijk is om een copy te maken van de orginele dus wat het verschil tussen de dure en goedkopere versie dan is weet ik niet.

            #18345684
            eddiesmit
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 July 2017

              Hallo, ik heb ook regelmatig hetzelfde probleem. Na een tijd doet ie het weer. Daarvoor moet ik altijd in elk geval de auto van contact afhalen, maar dat werkt niet altijd. Vaak komt het opstartscherm gewoon weer in beeld.
              Als er een oplossing Is hoor ik het graag.

              #18345687
              rvdweele
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2016

                Ik heb de auto weer verkocht dus ik heb er verder geen last meer van. Ik moest elke keer wanneer het gebeurde de accu los maken en daarna starte hij weer op.

                #18345690
                robvanr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2014

                  Beste Eddie. Bij mij is het probleem opgelost. Paar maanden geleden ving een monteur van mijn Opel dealer (vKouwen, nu Motorhuis Hoofddorp) mijn verhaal op aan de receptie. Hij wist dat er een CDtje was ergens (na enig zoeken gevonden!) met een update voor Navi 600 en 900, waarmee o.a. de klacht van het eeuwige opstarten werd verholpen. En nu, een half jaartje later, nooit meer het opstartscherm gezien. Tenzij je de navi iets te snel aanzet, maar dan verdwijnt het schermpje binnen enkele seconden. Dus het is op te lossen. Succes.
                  Gr. Rob

                  #18367542
                  breng
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 May 2015

                    20190718_175246Ik ben niet zo bekend op het forum maar had laatst dat het scherm van mijn navi 600 bleef hangen. Ook bij mij was het na een kwartier weer over maar de volgende dag reageerde de draaiknoppen van het systeem  niet meer. Ook toen is het na een tijdje weer gaan doen maar had toch mijn vragen erover hoe dit kon. Na veel gelezen te hebben heb ik de versienummer opgezocht en dat is GM10.V8176. Schijnbaar is dat de allereerste versie nog en zodoende heb ik Update cd met software  voor  Navi 900 / Navi 600 & Chevrolet Navigation gekocht . Version 2014/V1.0 Het orginele GM nummer is 13464590. Nu ben ik alleen huiverig voor om de cd te gebruiken ivm dat ik niet weet of dit goed werkt om het systeem van een nieuwere software te voorzien. En dan bedoel ik niet de maps want daar heb ik nu de allerlaatste versie van. Is er iemand die daar mischien ervaring mee heeft en kan vertellen hoe of wat te doen.

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.