NAV50 (en NAV80?): geheugenuitbreiding flash geheugen???

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) NAV50 (en NAV80?): geheugenuitbreiding flash geheugen???

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274207
    VAN BELLE Jean Marc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2015

      Hoewel eerst ontevreden, ben ik nu na mijn eerste trip naar Bulgarije enorm tevreden van het NAV50 systeem. Ik kocht voor meer dan 130 EUR updates ook van kaarten inclusief Oost-Europa, maar… nu bots ik op een geheugenprobleem omdat ik zag dat ik (tot eind deze maand gratis, mijn drie maanden zijn dan voorbij) een nieuwe kaart van Roemenië van 2015 kon krijgen…

      Maar bij elke update krijg ik de melding… “onvoldoende geheugenruimte”… Zie deze printscreen op

      Ik zal vanavond wellicht of volgende week eens proberen heel drastisch de Europese map eraf te gooien om zo de Oosteuropese te dwingen van up te daten en nadien de Europese terug te halen (riskant, maar ik ga ervoor, zal backup nemen van de update van de stick maar dat is nog niet zeker of dat werkt) in de hoop dat mijn systeem dat blijft onthouden, maar eigenlijk is er gewoon 1 GB te kort.

      Iemand ervaring met het PC gedeelte eruit te halen om zelf dat Flash memory te wijzigen of up te graden, eventueel indien mogelijk met een kleine SSD (dat zou pas perfect zijn)?

      +je

      #18301804
      VAN BELLE Jean Marc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 April 2015

        Let wel: ik ken de procedure om ‘manueel’ landen bij te voegen en weg te doen (deed dat al bij de vorige update), maar nu lijkt dit niet te werken.

        PS: Heb intussen wel gezien voor een andere forumgebruiker die totaal NIET tevreden was over het NAV50 systeem dat ik nu in de menu Routeplanning – Opties – het ‘gepiep’ bij overdreven snelheid en snelheidsverwittingen kan afzetten. Misschien was dat niet zo in de oude versie en is zo je probleem beter opgelost dan mijn vroegere advies je navigatie NIET te activeren door na het aanzetten ervan NIET op de knop ‘Akkoord’ te drukken als je begint te rijden (was nogal drastische oplossing immers, maar ja als je je echt ergens aan ergert en je dat als ‘onoverkomelijk’ aanduidt, is de enige oplossing dikwijls een drastische).

        Weet iemand of de NAV80 meer geheugen heeft en een update naar NAV80 ook een (duurdere) oplossing zou vormen voor mijn probleem?

        PS: Qua filmpjes afspelen (wat niet mag aan het stuur), doet mijn IPhone 6plus dat nu perfect omdat ik een Mobistar WIFI stick van Huawei installeerde in mijn auto voor 15 EUR per maand en iedereen in mijn auto dus gewoon wifi heeft (en mijn scanner in de koffer daar ook mee kan werken, ik ben ook boekhouder buiten mijn job als informaticus en gerechtsdeskundige en ‘zielenknijpertje in wording’). +je

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.