Natte voeten bijrijderskant Zafira B 2006 1.8

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Natte voeten bijrijderskant Zafira B 2006 1.8

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346968
    Ron Berkhout
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2017

      Het is een heel verhaal dus neem een bakkie en ga even zitten.

      Twee jaar geleden tijdens een hete rit kreeg moeders natte voeten. De airco was toen druk bezig mijn hoofd koel te houden.(geen regen)
      Lang verhaal kort, het water heeft mijn kachelweerstand gesloopt en de ventilatie kreeg een eigen leven.
      Kachelweerstand vervangen, interieur filter vervangen en afvoer pijpje condens water schoongemaakt. PROBLEEM OPGELOST.

      :help:

      Twee weken terug tijdens een hete rit kreeg moeders natte voeten. De airco was toen druk bezig mijn hoofd koel te houden. (geen regen)
      Airco meteen uit gedaan en de auto bij de Opel in piepklein duits dorp op de brug laten zetten om de afvoer schoon te laten maken.
      De afvoer schoongemaakt en weer terug gezet. Hup op weg naar NL. Helaas pindakaas, na een uurtje weer natte voeten.

      De condenswater afvoer is dus open, er is geen spraken van regen of lekkage in de ruitensproeiers. De kachel is ook niet aan geweest. En koelvloeistof is ook niks mis mee. Kortom alle bekende oorzaken zijn volgens mij uitgesloten :unsure:

      Mijn gevoel zegt dat het interieur filter na twee jaar wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
      Als deze zwaar vervuilt is lijkt het mij logisch dat deze wel eens met het condenswater aan de haal zou kunnen gaan.
      Omdat het best een flinke operatie is om deze te vervangen zoek ik hier een beetje zekerheid.

      Dus :cheers: als je hier iets zinnigs over kan melden.

      Thx uit 010

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.