Natte vloer ACHTER bestuurdersstoel ??

Forumindex Forums Modellen Corsa Natte vloer ACHTER bestuurdersstoel ??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349470
    Trivium
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2017

      Hallo.

      Mijn Corsa C uit 2005 heeft een vreemd (vermoedelijk) lekkage-related probleem.
      De ‘vloer’ + grondmat ACHTER de bestuurderstoel is regelmatig nat, niet vochtig, maar echt nat.
      Ik heb de auto nu 3 maanden, in de 1e maand heb ik er geen last van gehad.

      Ik kan niet zeggen dat ik tijdens het rijden in regenachtig weer iets van een lekkage merk.
      Het komt tot nu toe alleen voor bij hevige regenval, miezerige regen maar dan wel uren lang en vochtige ochtenden (dauw etc).
      Er ligt dat een plasje water in het rechter-achter-hoekje van de grondmat (zie foto, foto van google).

      De plaats

      Helemaal in de hoek is het ’t ergst, het water verspreid zich naar de rest van de mat tot ong. de helft van de mat. Het is dus voornamelijk aan de kant van de achterbank. Ik heb het tot nu toe steeds weggehaald door met een droge handdoek het water weg te halen. Ik wil natuurlijk graag erachter komen wat de oorzaak is, bij deze mijn vraag; heeft iemand hier al eens een gelijksoortig probleem gehad met zijn/haar Corsa? (Of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn).

      PS: Het is denkelijk water. Geen benzine o.i.d.

      Alvast bedankt!

      #18349572
      czuurman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2017

        Hoi,

        de natte vloer kan veroorzaakt worden door 3 oorzaken

        lekkage doorgang schutbord motorklep kabel
        lekkage kit-rand schutbord achter de hoofdremcilinder (achter de zwarte trommel)
        lekkage bij parafaan… (nooit gevonden, en geen idee wat wat waar)

        ik heb een corsa uit 2004 en had het zelfde probleem, uiteindelijk tuinslang erop gezet en toen zag ik het bij het punt waar de stuur-as de bodem in gaat lekken.
        bij mij was het de kit rand achter de hoofdremcilinder.
        het is een beetje een vervelende klus, op youtube kun je filmpjes vinden (https://www.youtube.com/watch?v=ChzIbEmGfgU)

        Vr gr Chris

        #18349573
        czuurman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2017

          oja…water achter de bestuurderstoel ?… ja dat kan wel kloppen, ik had een laag van 3 cm op de bodemplaat staan….het water loopt onder de stoel door naar achteren.
          zoals gezegd een rot klus eigenlijk, maar zeker de moeite waard uit te voeren.(zeker met de herfst en winter voor de deur)

          gr Chris

          #18370082
          Esther Pothof-mulder
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2019

            Hallo ,

            Ik heb het zelfde probleem , wordt er gek van en zoek mij de pleuris waar het weg komt .

            aan de bestuurders kant en vooral achter de stoel alles zeike nat het sopt er over , en geen idee waar het weg komt , het gaat om een Opel Corsa 2004 .

            Het is mij opgevallen dat het nat begint te worden links voor 1 waar de ronding van het spatbord begint , maar daar boven is alles schoon en droog , dus het blijft voor als nog een raadsel waar het weg komt

            Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag .

            Groet, Esther.

            #18370118
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Hier zie je 2 filmpjes. Ik had ook de rembekrachtiger die lekte en de deksel van de boordcomputer die lekte.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.