Nadeel. Van 205/55/60. . 205/50/16?

Forumindex Forums Modellen Astra Nadeel. Van 205/55/60. . 205/50/16?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362081
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Ik ben op zoek naar banden voor de Astra G 1.8.16v bj 2002.

      Het is een 2 dr Hatchbach.

      Standaard is het begrijp ik 205/50/16.

      Het zijn astra sportedition velgen.

      Wat is de km afwijking en past het ook goed in de wielkast… ook met alle stoelen bezet?

       

      205/55/16 is meer voorradig en veel gunstiger geprijsd.

      Het is de 2e auto welke gebruikt wordt door de kinderen hun studie.

      Ik dacht aan all season banden..  wil niet bij 2 auto s steeds velg en banden wisselen.
      <p style=”text-align: left;”> Even voor de duidelijkheid ik heb een hersenprobleem… OPS de schildersziekte.</p>
      Ik snap die berekeningen in die proframmatjes niet echt .

      Dus kan iemand mij ook even zeggen wat het km teller verschil is..aub.

      Ik lijk zo wel een kluns maar heb deze ziekte ook niet bedacht?

      Kan ook wel een goed setje met ruim 7 mm profiel kopen maar dat is 205/45/16 maar dat lijkt mij zo klein in de wielkast of?

      #18362083
      Frans AstraG16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 July 2017

        Heb je een tom tom of een goeie telefoon met navigatie/gps? Dan zou je het makkelijk na kunnen kijken door de snelheidsmeter van de tom tom te vergelijken met die van de auto teller.

        Die van mij heeft zo’n 5 km verschil met de navigatie gps boven de 100 km/u en ik heb de originele maat er op zitten voor diezelfde velgen, ze horen dan alleen niet officieel bij de Astra die ik heb (zat 15″ met doppen op) dus of dat een goede vergelijking is weet ik niet.

        Vreemd genoeg is de teller in de auto degene die hoger uitpakt (120 op de teller is 115 op de gps), in theorie zou die juist de langzamere moeten zijn maar goed dit scheelt bekeuringen dus  :applause01: enige die er last van heeft is degene achter me met een geijkte teller :rolling:

        #18362084
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Ik moet dr banden nog aanschaffen vandaar mijn vraag. Dus met tom tom controleren gaat dan niet

          Mijn huidige Astra k heeft behoorlijke afwijking op gps.

          Zit zo 10 km verschil in bij 130… in de auto kan ik op km teller dan 140.

          Ook naar beneden gelukkig

           

           

          #18362086
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            [quote quote=18362083]Heb je een tom tom of een goeie telefoon met navigatie/gps? Dan zou je het makkelijk na kunnen kijken door de snelheidsmeter van de tom tom te vergelijken met die van de auto teller. Die van mij heeft zo’n 5 km verschil met de navigatie gps boven de 100 km/u en ik heb de originele maat er op zitten voor diezelfde velgen, ze horen dan alleen niet officieel bij de Astra die ik heb (zat 15″ met doppen op) dus of dat een goede vergelijking is weet ik niet. Vreemd genoeg is de teller in de auto degene die hoger uitpakt (120 op de teller is 115 op de gps), in theorie zou die juist de langzamere moeten zijn maar goed dit scheelt bekeuringen dus :applause01: enige die er last van heeft is degene achter me met een geijkte teller :rolling:[/quote]

            Ik denk dat je bandenmaat niet juist is als die zoveel afwijkt.

            #18362087
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Onderstaand het verschil, dus is niet zo zeer een probleem, maar wel even rekening mee houden.

              Wat je ook kunt doen is met de tech2 een andere bandenmaat in de teller instellen, 205/55/16 is namelijk ook een optie.

              Dan heb je geen verschil.

              Naamloos

              #18362088
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                In dit topic gaat het er ook over: https://opel-forum.nl/forums/topic/verkeerde-aanduiding-tellerbak-astra-g/

                Ter info, ik heb ook met die maat rondgereden 205/55/16 enige wat soms vervelend was is dat als je een sport onderstel hebt 2cm lager dat bij volle lading en flinke drempels heel soms hebt dat die aanloopt. (Met 5 man van gemiddeld 90 kilo in de auto)

                #18362099
                Frans AstraG16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 July 2017

                  Oh joh kan dat met een tech 2, misschien toch een keertje laten doen dan door iemand die zo’n ding heeft ja  :good:   :dank-u: thanks Haasje! :toppie:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.