Naar de opel service?

Forumindex Forums Modellen Manta Naar de opel service?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244566
    joelvereycken
      Lid sinds:
      1 August 2011

      Hallo,

      Ik mag ongeveer eind januari op voor mijn rijbewijs. Voordat ik mijn rijbewijs heb en mijn manta EINDELIJK kan gaan berijden wil ik nog wel voor wat meer betrouwbaarheid zorgen (en een paar mankementjes oplossen: Nieuwe rubbers bij de zijramen, Licht linksvoor, Licht linksachter, Knipperlicht naar rechts werkt niet en maakt een erg raar geluid).

      En ik moet hem nog eerst aan de praat krijgen, maar daar kan ik samen met mijn buurman wel uitkomen.

      Maar zou het verstandig zijn om hem een goed onder de loep laten te nemen bij een (opel) service?
      Zo ja, aanbevelingen?

      Vielen Dank!

      #17963761
      eddepet007
        Lid sinds:
        11 February 2005

        als je geld uit wilt geven ja

        maar zou hem gewoon even na laten lopen door iemand die er redelijk wat van manta s afweet

        #17963762
        joelvereycken
          Lid sinds:
          1 August 2011

          Ik ken zo niemand in de buurt die veel van manta’s afweet

          #17963763
          mantadevil
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            bij de meeste garage’s kennen ze de manta niet eens meer
            als ze niets aan een kast kunnne hangen word reperatie al moeilijk voor ze :jerry
            net wat eddie zegt laar hem even nakijken door iemand die echt de auto’s kent ,mischien dat er een forum lid je daar mee helpen kan eventueel

            #17963764
            manta73
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Als je manta gaat /wilt rijden is het wel zo handig als je je de techniek die daar bij hoort eigen maakt.
              Met andere woorden,intresse in je hobby.
              Als je compleet afhankelijk bent van andere die jou vertellen,of voordoen hoe het moet.
              Gaat je dat bakken met geld kosten.
              Hier op het forum is natuurlijk kennis zat gratis.
              Maar bij de opeldealer weten ze vandaag de dag vaak niet eens wat een manta is.
              Dus de beste keuse is genoeg kennis verzamelen(hier) en zelf aan de slag met jou manta.
              Ook jongens die al jaaren in de manta’s zitten willen je met raad en daad bij staan.
              Eddie heeft hieboven al gereageerd,die kan je vast wel helpen als het om onderdelen gaat.
              Mids het de B-Manta betreft
              Succes

              #17963765
              jojonopel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 September 2006

                Hier bij ons in de buurt is nog EEN “onafhankelijk” garagebedrijf die nog
                een auto met kontaktpunten en carburator kan afstellen !
                Bij de Opel-dealers zijn die “oude” mannen al lang op pensioen !
                Via, via, komen ze bij mij vragen om die oude wagens af te stellen !
                Waar woon je ergens ?

                #17963766
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  @joelvereyken: Bij een Opel-dealer gaat ge niet rap iemand vinden die dat nog kan.
                  ik ben nog opgeleerd met contactpunten en carburators (en werk er nog regelmatig mee in het
                  oldtimermilieu) maar momenteel zit ik meer achter een lap-top om te merken dat er niks aan de wagen
                  mankeerd maar aan de soft-ware/sensors/kabelverbindingen/can-bus…
                  Dus zoals manta73: verdiep je wat in automécaniek en steek wat op van je omgeving/vrienden.
                  Ik wil je steeds een handje helpen maar zoals jojonopel: vanwaar ben je?

                  #17963767
                  manta2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Naar een Opel sevice zou ik niet gaan. De Opel dealer komt zelf naar mij toe,als ze het niet weten met een oudere Opel.
                    Carburateur en contactpuntjes, wat zijn dat voor dingen?? :( :( :( :( :( , bij de Opel service/dealer.
                    Maak je woonplaats bekend, en er zal wel best iemand in je omgeving zijn wat je kan helpen /informeren.
                    Heb zelf een garage afstelkast met CO2 meter uit de jaren 70-80, wat niet afwijkt van een gekeurde (geijkte) digitale CO2 meter.

                    #17963768
                    joelvereycken
                      Lid sinds:
                      1 August 2011

                      allemaal erg bedankt voor de reacties! Dat stel ik zeer op prijs!
                      Ik woon in Etten-Leur (Bij Breda)

                      Zijn er misschien mensen die mij zouden willen helpen? Uiteraard tegen vergoeding!

                      Weet iemand misschien de oorzaak van het probleem met het knipperlicht naar rechts? Het werkt niet en het geeft een echt vreemd suisend geluid. Ook twee lampen werken niet meer, is er misschien iets aan de hand met mijn circuit of zit er iets in de zekeringenkast niet in orde?

                      #17963769
                      Maartuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2004

                        He Joel,

                        Ik kom ook uit etten-leur, een goed adres als je dingen wilt laten doen is kriesels in prinsenbeek, daar breng ik mijn manta ook altijd voor apk.
                        Ik ben niet te beroerd om een keer met je mee te kijken maar ik ben zelf geen monteur ofzo, enen heb de komende weken al geen tijd voor mijn eigen manta laat staan voor een andere helaas.
                        Ik zou als ik jou was gewoon eens een haynes manual kopen, kun je bij bol.com nog gewoon halen.

                        Staan alle klusjes die je ooit zal moeten doen goed in beschreven met duidelijke stappen en foto’s en je leert er veel van:

                        http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/opel-ascona-and-manta-b-series-1975-88-owner-s-workshop-manual/1001004001108190/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Maar ik zou als je snel wat dingen wil laten doen even langs kriezels rijden, die houdt zoiezo wel van oude auto’s en aparte dingen en dat moet je hebben
                        Die zit in het centrum van prinsenbeek bij het tankstation

                        #17963770
                        joelvereycken
                          Lid sinds:
                          1 August 2011

                          Hartstikke bedankt Maarten! Dat zijn 2 goede tips!
                          Is toevallig die blauwe B manta van jou?

                          #17963771
                          manta2
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Het raar geluid van het knipperlicht betekend dat 1 van de knipperlichten het niet doet, lamp stuk of geen massa. Massa meestal voorkant.
                            Met de lampen kan dat ook zijn, lampen stuk of geen massa, massa meestal aan de voorkant.
                            Met een goedkope universeel meter kun je zoiets zelf doormeten, hoeft maar een volt en ohm meter op te zitten.

                            #17963772
                            Maartuh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 August 2004

                              @joelvereycken wrote:

                              Hartstikke bedankt Maarten! Dat zijn 2 goede tips!
                              Is toevallig die blauwe B manta van jou?

                              Ja dat klopt, ben ik gespot? :)

                              #17963773
                              H-400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 November 2006

                                De Nederlandstalige versie is uitgegeven door Kluwer: “Autohandboek Opel Ascona&Manta”
                                ISBN 90 201 1897 8
                                De massa is idd een regelmatig weerkerend probleem bij een oudere wagen. Als het de standlichten zijn die
                                links niet branden kan’t ook de zekering zijn die stuk is.

                                #17963774
                                joelvereycken
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2011

                                  @Maartuh Jaaa je woont bij een maat van mij in de straat haha

                                  #17963775
                                  postbusmanta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    Een raar zoemend geluid bij het richting aangeven………..
                                    Dan geef ik toch de stuurkolomschakelaar de schuld.

                                    #17963776
                                    jwmanta
                                      Lid sinds:
                                      25 September 2010

                                      ik geef postbusmanta gelijk had het zelfde probleem

                                      #17963777
                                      joelvereycken
                                        Lid sinds:
                                        1 August 2011

                                        Oke, wat zou ik hier het beste aan kunnen doen?

                                        En even over een accu, ik heb net de oude accu eruit gehaald en ik ga van de week even om een andere. Zijn er misschien bepaalde modellen van accu die jullie mij kunnen adviseren?
                                        Edit: Net even de accu doorgemeten. Geeft toch naar mijn verbazing nog 12V aan. Het is nog wel zon model waarbij je zelf de cellen nat moet houden dus misschien is het niet verkeerd om een onderhoudsvrije accu aan te schaffen?

                                        En waar zou de oorzaak van het startprobleem dan kunnen zitten?

                                        #17963778
                                        otdh
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 March 2010

                                          een accu geeft bijna altijd wel 12v aan, t gaat om de hoeveelheid Ampere die de accu kan leveren

                                          goed doorladen, en dan ff laten testen bij een garage

                                          als je n nieuwe haalt, pak een 54a van Varta, die gaan iig een lange tijd mee, en hoef je verder niet bij te houden

                                          #17963779
                                          joelvereycken
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2011

                                            54a kan ik zo nergens vinden.
                                            http://www.advitek.nl/stroom/varta/varta-c4-blue-dynamic-start-licht-accu-batterij11.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            zoiets?

                                            #17963780
                                            jwmanta
                                              Lid sinds:
                                              25 September 2010

                                              die is 60 ah zou voldoende moeten wezen

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.