Hallo heren en dames ,
ik rijd al jaren in een zafira a met een Z18xe blok , deze begon al een hele tijd geleden met starten te roken ( klepsteel rubbers ) , na veel wikken en wegen er toch maar aan begonnen , alles uit elkaar gehaald , alles nieuwe pakkingen erin inclusief de klepsteelrubbers . Nieuwe spanner en rollen , nieuwe waterpomp , nieuwe koppakking , bouten , riem , multiriem noem het maar op .
ook heb ik het oliefilter huis verwijderd en er een gewone oliefilter opgezet ( blik ) maar nu na alles in elkaar te hebben gezet geen oliedruk !
ik heb het overdruk ventiel eruit gehad en schoongemaakt aan de olie pomp , oliefilter huis kogelklepje is ook gangbaar , alle kanalen nagekeken en doorgespoeld .
Kan het zijn dat ik de olie pomp moet primen ( vullen vanaf de bovenkant aan de oliepomp ) en kan het zijn dat ik een te dikke olie heb genomen namelijk 10 W40 , ik vond deze eigenlijk al een beetje stroperig
bij voorbaat dank voor een eventuele oplossing aangezien ik geen zin heb om het carter te verwijderen en de hele pomp eruit te halen op dit moment