Myopel app werkt nog steeds niet

Forumindex Forums Modellen Grandland X Myopel app werkt nog steeds niet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550404
    Edwin Warmerdam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 February 2024

      Vanaf mei 2023 ben ik in het bezit van een Opel Grandland X Hybride.

      1000-en keren heb ik geprobeerd om de myopel app te connecten.

      Vele malen contact opgenomen en gegevens verzonden via een functie in de app, ze weten ervan….maar er gebeurt maar niets.

      Heeft iemand misschien nog een tip om deze app werkend te krijgen?

      Of ook dezelfde ervaring?

      Dit is toch slecht?

      #18550410
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        Tip (cynisch bedoeld wel) : veeeeel geduld hebben

        #18550546
        CJX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2011

          Helaas heb ik dezelfde ervaring.

          Na aankoop van mijn GLX drie jaar geleden heb ik ruim een half jaar geprobeerd de app actief te krijgen en te houden. Veelvuldig contact gezocht met Opel Nederland. Zonder resultaat ! De wil om de app te ondersteunen was er gewoon niet.

          Recent heb ik de app nog eens geopend, en een paar dagen gekeken of er iets verbeterd is. Mijn conclusie: helaas ! De app registreert niet alle ritten, en maakt allerlei vreemde fouten in de dataverwerking.

          Maar gewoon niet gebruiken. Mijn GLX rijdt er zeker niet minder om. B-)

          #18550550
          Edwin Warmerdam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 February 2024

            Ik heb op 4 maart een update uitgevoerd van het systeem in de auto, met een usb-stick, en vanaf dat moment ging de app werken.

            Wel raar dat Opel dat zelf niet gemeld had tijdens de vele keren dat ik contact met ze had.

            #18550824
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Dat laatste ben ik wel met een beetje met je eens, al zijn het veelal callcentrum dames en heren die op hun beeldscherm een zoekvraag intoetsen om vervolgens op te dreunen wat het scherm ze laat zien. Eenzelfde heb ik en paar keer ervaren toen wat ouderen in mijn omgeving problemen hadden met hun modum / TV ontvangst en of internet verbindig in zijn algemeenheid.

              Bel je dan voor hen naar hun provider dan is de aangeboden oplossing veelal : trek het stekkertje eruit of druk een paperclip in het gaatje achter op de modem, wacht 15 seconden en start opnieuw. Tja,………………..

              Maar aan de andere kant is het goed om te lezen dat na een simpele update het e.e.a. werkt.

              #18556362
              Rosan77
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2025

                De Myopel app werkt nog steeds niet voor mij. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd of mijn telefoon up-to-date is, maar het probleem blijft bestaan. Het lijkt alsof de app niet goed kan verbinden met mijn account of de voertuiginformatie niet ophaalt. Heeft iemand een oplossing of suggestie voor dit probleem? Alle hulp is welkom. Dank je wel!

                #18556388
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Misschien bij de volgende onderhoudsbeurt even melden aan de dealer?

                  #18556390
                  Edwin Warmerdam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 February 2024

                    Hoi Rosan77,

                     

                    Heb je de software van je auto al bijgewerkt via de USB methode?

                    Edwin

                    #18558364
                    Crossland Steve
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 November 2024

                      Hier hetzelfde probleem met mijn Opel Crossland 2022 geen onderhouds historie, geen contact met MyOpel. Vandaag gebeld met Opel.nl, doorgebeld naar Opel Zoetermeer geen verstand van, je wordt in de loop van de dag teruggebeld………….NIET!!!!

                      Gebeld naar Opel waar ik hem verkocht heeft, verstand van techniek geen verstand van software!!!

                      Ik ben van overtuigd dat er bij Opel NIEMAND is die hier verstand van heeft.

                      Deze auto is qua software de slechtste auto die ik ooit gehad hebt, Opel geeft totaal geen oor aan mijn probleem dus voor mij de slechtste Dealer service op deze planeet.

                      #18558822
                      Olex
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2025

                        De app kan wel goed werken… maar is erg gevoelig voor verbinding bluetooth/wifi/4g-5g etc.

                        Heb het onderstaande gedaan en als je hier aan houdt, dan werkt het! Updates van de auto en app natuurlijk altijd doen en privacy instellingen auto ook goed instellen!

                        1)Wifi uitzetten en zorgen dat je geen VPN gebruikt voor de app (my Opel en Android-auto)mobieleverbinding 4g/5g
                        2)Bluetooth altijd aan!
                        3)Alle rechten gegeven in de app(android instellingen) zowel my Opel als Android-auto.
                        4*)App aanzetten voordat ik naar de auto ga.
                        5)Auto aanzetten.
                        6)Eventjes wachten en controleren of telefoon verbonden is met auto(melding bericht bij android )
                        7)Telefoon verbinden met USB naar auto voor Android-auto.
                        8)Op display auto Android- auto  aanklikken.
                        9)Good to go!!

                        Succes!

                        #18558834
                        jay Rampersad
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2025

                          sinds december 2024 ben ik in het bezit van een Opel Corsa E.

                          Voor mij werkt de app ook nog steeds niet. Ik heb veel contact gehad met het team dat over de software gaat en de app. Enkele weken geleden heb ik wel een bericht ontvangen met het nieuws dat de app nu wel zou moeten werken. Echter krijg ik het nog niet aan de praat. Op mijn laatste bericht naar Opel heb ik nog steeds geen antwoord.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.