MTX Jackhammer

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie MTX Jackhammer

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207199
    Roelof
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Mad Mike had 2 jaar terug al een projectje rondom deze subwoofer in de bekende serie Pimp my Ride en heeft deze woofer weer gebruikt in een aflevering maar dan 2 stuks….

      http://nl.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec&feature=related

      #17413560
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ziek :o

        #17413561
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          hey die aflevering was net op tv :P

          vond die db meeting wel gering denk dat als je de achterklep enz dicht doet en een meting in de auto doet ver boven de 136 db uit komt.

          #17413562
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            Onzin die Db meeting.

            Bij die Db’d blijf je er niet naast staan.
            Laatstaan dat je je hoofd er nog naartoe brengt.

            Bij 140 Db zijn je trommelvliezen binnen de sec naar de moer.

            Gr Jack

            Zou ze verder ookwel achter in me omi willen.

            Gr Jack

            #17413563
            Bluns
              Lid sinds:
              24 December 2005

              Ze zien er erg lijp uit alleen vind ik het jammer dat de performance van de woofer onder doet aan het formaat..

              Neem een fatsoenlijk 12 of 15″ spl woofer die fatsoenlijk aangestuurd word er je hebt meer db’s als zo’n ziek kreng..

              Ik heb uitdraaien gezien van die woofer maar was niet echt onder de indruk voor dat formaat mag het toch wel beter presteren..

              #17413564
              carlover
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 December 2004

                origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                hey die aflevering was net op tv :P

                vond die db meeting wel gering denk dat als je de achterklep enz dicht doet en een meting in de auto doet ver boven de 136 db uit komt.

                helemaal mee eens.

                het is punt 1 al een wagen met veel volume.dus druk verlies.
                dan staat hij nog eens helemaal open.ook weer druk verlies.
                ik schat dat als je de auto helemaal dichtmaakt,je redelijk in de 140+ db zit.

                het probleem met deze woofers is de aansturing.
                om dit optimaal te gebruiken,moet je zoveel stroom leveren,dat je auto 1 grote accu word.dan moet je kabels gaan gebruiken die ze in de grond leggen als hoofd voedingskabel.50mm2 doet het niet.

                dan moet je nog eens versterkers hebben,die dit ding wakker maken,laat staan echt tot leven brengen.

                tis mooi spul,maar overkill.ik draai met een 10″kicker sub,en een crunch versterker al tussen de 135 en 139 db.afhankelijk van de meters die gebruikt worden.
                de crunch word zeeeeer binnenkort vervangen door een kicker zx 1000.1 dan zou ik in de 140db moeten komen.
                en het past in mijn kofferbak….:P

                #17413565
                gsi-tje
                  Lid sinds:
                  6 August 2004

                  deze is al getest geweest in belgie bij stefs car audio, en zuigt zwaar.
                  zelfs om te draggen kan hij niet mee met een kleinere sub van een ander (top)merk.
                  ik met een kleine 400W rms op een 12″ kicker ga boven de 140 db’s. :jerry

                  #17413566
                  Harjan
                    Lid sinds:
                    17 October 2005

                    Ik zit met 2 Mtx’s al op 136,8 db. Met een B versterker. Dus hier moet echt veel meer uit te halen zijn!

                    #17413567
                    Vec Station
                      Lid sinds:
                      23 December 2007

                      De MTX jackhammer is een echte DEMOwoofer, voor dbwedstrijden is hij ook ongeschikt.

                      hier in nederland rijd er ook een rond in een opel Astra Coupe, van Clint : http://nl.youtube.com/watch?v=naavSsRSOok

                      het punt bij de jackhammer is dat hij op een enorm lage frequentie speelt.
                      het lukt dan ook geen ander woofer om deze volumes te halen op bijvoorbeeld 20 hz.

                      Zelf haal ik met mn 2x MTX 9512-44 woofers met 1500w RMS per woofer erop 146 dB op de termlab (150dB op SPL meter) , maar als ik naast Clint sta met zn jackhammer, komt mijn install er niet eens bij in de buurt.

                      Dus idd niet geschikt voor dB metingen ivm lage frequentie, maar als ShowWoofer echt de nummer 1 :D

                      #17413568
                      imported_Gsifreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ik heb zelf een lanzar versterker 1000 watt
                        en een pioneer sub 1000 watt en 400 watt rms continue

                        maar ik kan het niet echt geloven, dat je bijna de 140DB haalt..

                        #17413569
                        Vec Station
                          Lid sinds:
                          23 December 2007

                          origineel gepost door Gsifreak
                          Ik heb zelf een lanzar versterker 1000 watt
                          en een pioneer sub 1000 watt en 400 watt rms continue

                          maar ik kan het niet echt geloven, dat je bijna de 140DB haalt..

                          Zit ook wel wat verschil tussen, ik heb 2 x12 inch woofers van 1000w RMS, ze worden belast met een monoblock van 3624Watt RMS.
                          De waardes die ik aangeef per meter haal ik gewoon, en meestal ben ik nieteens de hoogste. (wel top3:P)

                          140 db met een 400w rms sub is te halen, maar dan wel op de spl team zwolle meter, op de emma meter is dat niet mogelijk

                          #17413570
                          imported_Gsifreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            haha

                            ja jou waardes haal je vast wel.

                            maar kan het ook aan me versterker liggen dan?, omdat het een 2 chanel versterker is.

                            #17413571
                            Vec Station
                              Lid sinds:
                              23 December 2007

                              origineel gepost door Gsifreak
                              haha

                              ja jou waardes haal je vast wel.

                              maar kan het ook aan me versterker liggen dan?, omdat het een 2 chanel versterker is.

                              Ja dat kan heel goed, de versterker is samen met de accus het belangrijkste deel voor db metingen.

                              voorbeeldje: Concurent/maat van me heeft 2 12 inch woofers van 250 rms, deze belast hij met elk 1500w RMS.

                              de woofers zijn dus 6 x te zwaar belast, maar db metingen is op korte tijd gemeten, dus houden ze dat.

                              Ergste is dat hij met 2 woofers van 50 euro per stuk soms harder gaat dan ik met mn woofers van 600 euro per stuk.

                              Dus als je echt hoge db scores wil halen, Goede gepoorte kist bouwen, Flinke versterker eraan, en goede voeding (dikke kabels, en gelaccus)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.