motorswap x20xer in x16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec motorswap x20xer in x16xe

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349514
    corsa b rijder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2011

      ik heb een vraag ik heb een corsa gsi x16xe als project gekocht en wil graag eens weten wat er allemaal bij komt kijken bij een motorswap van een x20er 160pk van een opc aangezien dit beiden een ecotec motor is wou ik graag weten of het ook alemaal past of totaal niet alvast bedankt

      #18349515
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        is makkelijker om een 2.0 16v motor van een kadett E vectra A ,astra F te pakken.. zitten ook rond het zelfde pk`s en zijn van het zelfde jaartal..
        zijn alleen wel wat zeldzamer.. net als de opc 1 astra G motor.. maar is in engeland nog wel redelijk veel van te krijgen voor de C20xe of X20xe

        #18349527
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Inbouw van een x20xer is gelijk aan die van een x20xev. En bijna gelijk aan die van een C20XE.
          Kijk op http://www.corsa-novatuning.nl daarop wordt het beschreven.

          #18349530
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            aahh ok.. dan heb ik niks gezegd… nouja bijna niks..
            :toppie:

            #18349746
            corsa b rijder
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2011

              En hoe zit het met een z18xe van een corsa c past deze er zo in mijn huidige x16xe heeft meer dan 3 ton op de klok dus de room is,er wel af

              #18349767
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Z18XE is smallblock en dus verre familie van de X16XE, maar toch anders qua aansturing.
                Sowieso is deze half canbus en met elektronisch gaspedaal (ff uit me hoofd).
                Het zou dus misschien kunnen als je alleen het shortblok neemt van de Z18XE en dan alle aanbouwdelen / kabels / sensoren van de X16XE.

                Ik zou dan een X18XE1 (let op de 1, want een een X18XE is een big block).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.