Motorswap van z12xe naar z18xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorswap van z12xe naar z18xe

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18398270
    haroldcorsa1.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2020

      beste leden.

       

      ik wil graag de motor van een Corsa c 1.2 uit 2003 Vervangen voor een 1.8 GSI is dit plug and play? Wat ben ik hier voor nodig?

      hoop dat iemand me hier verder kan helpen.

      #18398271
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kabelboom tot aan dashboard, Z18XE motor, ecu, motorboom, Remschijven voor remschijven achter, abspomp. Versnellingsbak, voorste fuseestukken van een gsi. Remklauwen voor en achter. Type goedkeuring gegevens van Opel om hem enigzins goedkoop op kenteken te krijgen bij de rdw.

        In de meeste gevallen is het goedkoper een GSI te kopen, dan alles om te bouwen.

        #18398273
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Niet te vergeten de motorsteunen en baksteunen.
          Het is jet bepaald plug and play. Tenzij je het 1 op 1 uit een gsi overbouwt.

          #18398278
          haroldcorsa1.2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2020

            Is er nog een andere optie? Qua motor? De motor die er nu in zit is op. En om er weer een z12xe in te zetten vind ik een beetje zonde.

            #18398279
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Niet echt probleem is dat omkeuren bij de rdw voor autos met bouwjaar na 98 een probleem is. Dan moet het voldoen aan de typegoedkeuring zoals de autos in die tijd met bepaalde motoren geleverd werden om het straat legaal te krijgen.

              Je zou kunnen overwegen om een z14xe te monteren, maar ook hier heb je motorsteun, kablabelboom motorboom en ecu nodig.

              Zorg ervoor dat bij beide je huidige auto als de nieuwe motor de ecu afgemeld isnus uit de auto en meld deze weer opnieuw aan zodat je je huidige sleutel kunt behouden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.