Motor/start probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor/start probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211578
    Corsa B 1.2 16V 2000
      Lid sinds:
      21 August 2009

      Ik heb nu sinds een jaar een Corsa B 1.2 16V bj 2000. Nooit iets aan gescheeld maar sinds kort als hij ff heeft stilgestaan (niet langer als een dag) heeft die bij het starten nogal wat problemen. Vanaf het moment dat ik hem start heeft hij 1000 toeren wat normaal is. onmiddellijk erna valt hij terug naar 600-800 toeren, de motor begint een raar geluid te maken. dreigt uit te vallen maar valt niet uit. Als ik dan gas bijgeef voor te vertrekken, komt hij nog niet altijd direct op toeren. Soms als ik vertrek schokt hij nog wat (200-300 meter) maar eenmaal vertrokken geen problemen, motor heeft een normaal geluid dan. heel af en toe tijdens het rijden springt het managementlampje aan en dit gaat dan regelmatig gepaard met verlies in vermogen.

      een paar maanden geleden is de auto op onderhoud geweest. nieuwe bougies, olie en filters gekregen.

      Kan iemand mij even uitleggen wat er scheelt?

      groetjes

      #17514410
      5chaap2k
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        laat de ecu eens uitlezen bij de dealer
        als je in storingsloop gaat zal er iets electisch niet correct werken

        er is ook een paperclip methode om zelf de codes uit te lezen, even de zoekfunctie gebruiken daarvoor

        #17514411
        Corsa B 1.2 16V 2000
          Lid sinds:
          21 August 2009

          Ik heb juist gekeken in mijn Corsa. ik heb dus een 16 pins aansluiting. dus ik moet de paperclip verbinden met 5 en 6 is dat alles of moet er nog iets gebeuren? iedere code knippert 3 maal?

          Sorry voor de vele vragen maar ik heb geen ervaring in dit soort dingen.

          Zou mij er wat meer op willen toeleggen.

          #17514412
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.