Motorschade Insignia Country Tourer

Forumindex Forums Modellen Insignia Motorschade Insignia Country Tourer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362573
    hout93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2018

      hallo allemaal,

      ik ben eigenaar van een Insignia Country Tourer 2.0 turbo 4×4 uit 2014 met inmiddels 95000 km op de teller. Een paar weken geleden kreeg ik een foutmelding en na enig onderzoek, lang verhaal kort, is gebleken dat cilinder 1 en 2 schade hebben opgelopen.  In dit geval beschadigde zuigers en cilinders. Dit probleem schijnt bij dit type motoren vaker voor te komen. Er is dan ook een volledige revisie nodig of…….een ruilmotor. Motorcode is A20NHT maar deze code is zowel voor de 220pk als voor de 250 pk versie gebruikt en schijnbaar is er ook nog verschil in de bouwwijze van de motor met dezelfde code.

      Deze motor heb ik nog niet gevonden en ook revisie is nog niet zo simpel omdat de zuigers vooralsnog niet beschikbaar zijn. Wie heeft goede ideeen of suggestiever het verkrijgen van onderdelen, een ruilmotor of nieuwe motor?

      Alvast bedankt.

      #18362753
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        voor onderdelen zou je is contact op kunnen nemen met Harry Vos in Sliedrecht. dit is een motor revisie bedrijf en deze heeft voor mij een setje zuigers en cilinders gevonden voor een auto van 32 jaar oud die nergens meer verkrijgbaar waren.

        is altijd het proberen waard.

         

        gr martijn

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.