Forumindex › Forums › Techniek › Cih › motorophanging voor elkaar, nu tussenas te lang?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2008 om 09:46 #17208052
Mijn kadett is net terug van de keuring en hij is afgekeurd, helaas.:( Hij is o.a. afgekeurd op de ophanging van het blok. Het blok hangt er scheef in, waarschijnlijk doordat er geen orginele motorsteunen zijn gebruikt. Hierdoor hangt de bak dus ook iets scheef, zit niet lekker in de rubbers, en schuurt tegen een remleiding aan. Het gaat hier om een 2.0S uit een ascona, dus ik denk dat de vorige eigenaar ascona motorsteunen heeft gebruikt. Wat kan ik nu het beste doen? Motorsteunen voor een kadett 20E monteren, ik neem aan dat deze wel goed passen? En zijn deze nog te krijgen?
Alvast bedankt, Paul
12 november 2008 om 16:01 #17448985ascona passen idd niet, je moet echt die alu steunen van een kadett hebben. op ebay staan ze vaker, op marktplaats en kapaza zie je ze ook wel eens voorbij komen.
ze zijn wat zeldzamer dus reken op ongeveer 50 euro voor een setje.
of je besteld ze in duitsland, daar krijg je ze ook verchroomd ;)28 november 2008 om 21:16 #17448986origineel gepost door Paullus
Mijn kadett is net terug van de keuring en hij is afgekeurd, helaas.:( Hij is o.a. afgekeurd op de ophanging van het blok. Het blok hangt er scheef in, waarschijnlijk doordat er geen orginele motorsteunen zijn gebruikt. Hierdoor hangt de bak dus ook iets scheef, zit niet lekker in de rubbers, en schuurt tegen een remleiding aan. Het gaat hier om een 2.0S uit een ascona, dus ik denk dat de vorige eigenaar ascona motorsteunen heeft gebruikt. Wat kan ik nu het beste doen? Motorsteunen voor een kadett 20E monteren, ik neem aan dat deze wel goed passen? En zijn deze nog te krijgen?Alvast bedankt, Paul
motorrubbers en steunen van een omega 2400 nemen gaat ook en lijkt op een 1600 motorsteun.
maar hoezo scheef liggen???
acherover of naar een kant.
want volgensmij zijn de steunen gelijke hoogteen anders achter je motorsteunen tegen het blok een ring er tussen en langere bouten.want volgensmij zit de motorsteun gaten van een ascona dichter bij het blok dan bij een c kadett.
en welke bak ligt er achter de kadett
heb je ook foto sik heb er ook ooit een gehad met een ascona 2,0en steunen maar die lag wel goed
:hmmz2 december 2008 om 12:26 #17448987Een drietal foto’s van onderaf:
hij hangt dus scheef, rechts lager als links. De bakophanging is inmiddels al fatsoenlijk gemaakt, maar het blok hangt nog scheef. Ik denk dat er een motorsteun van een ascona en een van de orginele 1200 motor is gebruikt. Motorsteunen van een omega heb ik idd naar geinformeerd, 118 euro per stuk!!!:o Ik weet niet welke versnellingsbak ik nu eronder heb, iig een 4-bak.
Ik hoop iig dat wel de juiste tussenas e.d. is gebruikt anders moet het blok er zo nog uit ook. De ombouwer die de 2.0 erin heeft is iig een enorme prutser. Hij heeft zelfs het subframe vast gezet met bouten met grover schroefdraad. Daardoor was 1 afgebroken en zat er 1 los. Fijn werk, dat uitboren en draad tappen:sleeping
2 december 2008 om 14:26 #17448988:o:o:o:o
bij de bak steun hoort maar een rubber te zitten:o
int midden die door een steun aan de bak zit hadden ze ook van een 1200 rubber kunnen maken met een extra strip er recht bovenop
bak is gewoon standaart 4 bak ascona kadett 1600 mantaja ik bedoelde gebruikte motorsteunen van een 2400 die gooien de meeste er af omdat ze orginele steunen willen.maar die lijken veel op elkaar.
maak ook eens foto s van onder de kap van de steunen.
oja veren en dempers er al onder zitten??
10 december 2008 om 08:36 #17448989veren en dempers zitten eronder en bevallen goed. lekker stug:P
Maar heb het probleem met het scheef hangende blok nog steeds niet opgelost. Heb motorsteunen van de omega besteld en in compinatie met orginele gte steunen proberen te monteren. Alleen zit het blok hiervoor ongeveer 10 a 15mm te ver naar voren. Kan dit bijvoorbeeld komen door het gebruik van een verkeerde tussenas? bijvoorbeeld die van een ascona?
Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.
Alvast bedankt!
10 december 2008 om 08:44 #17448990origineel gepost door Paullus
veren en dempers zitten eronder en bevallen goed. lekker stug:PMaar heb het probleem met het scheef hangende blok nog steeds niet opgelost. Heb motorsteunen van de omega besteld en in compinatie met orginele gte steunen proberen te monteren. Alleen zit het blok hiervoor ongeveer 10 a 15mm te ver naar voren. Kan dit bijvoorbeeld komen door het gebruik van een verkeerde tussenas? bijvoorbeeld die van een ascona?
Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.
Alvast bedankt!
er zit verschil in de steunen je kunt ze ook omwisselen van links naar rechts dan verandert dat ook dan komt hij of naar voor of naar achter te liggen een paar cm.
maar wat is het probleem dat hij 1 a 1,5 naar voren ligt??ligt hij dan ergens tegen aan??ik de aandrijfas zit een schuifstuk dus dat moet op en neer kunnen en ook als hij de auto lager word kan het iets veranderen dan komt de as iets naar voren maar niet echt veel.
mooi dat je tevreden bet over de verlaging.is wel stug maar niet keihard.dempt gewoon goed af:cool:
10 december 2008 om 12:10 #17448991maak je toch gewoon een opvulring voor onder een van de motorsteunen dat ie wat hoger komt aan 1 kant, zo heb ik het ook bij m’n 16v gedaan indertijd.
ziet er zo maar raar uit, is een en ander aan geknoeit :P heb je geen foto’s van de verschillende motorsteunen ?
15 december 2008 om 09:21 #17448992heb de orginele motorsteunen en rubbers inmiddels gemonteerd. het blok is hiermee ongeveer 3a4cm verder naar achter komen te liggen:
onderstaand een foto van het blok met de oude rubbers en steunen:
en met de nieuwe steunen en rubbers:
een foto van de oude motorsteunen en rubbers:
Het blok is dus flink verschoven wat als gevolg heeft dat de tussenas te lang is hij is ong. 76 cm, kan iemand mij vertellen of dit de orginele ascona as is?
en uiteraard klopt het gat van de pook ook niet meer nu:
Welke maat tussenas moet ik nu wel hebben?
Alvast bedankt, Paul
15 december 2008 om 12:04 #17448993wat een vage motorsteunen zijn dat :hmmz voorwiel aandrijver ofzo.
verder hang het blok nu volgens mij wel op de juiste plaats want zo ver zit mijn motor nu ook ongeveer.
bijna al mijn 4 bak aandrijfassen zijn 70 cm lang en 1 is 76 cm lang dus denk dat je een telange versie hebt en een aandrijfas van 70 cm nodig hebt.
u2u maar als je zeker weet dat je hem nodig hebt want heb er wel 1 over.
groeten Theo.
15 december 2008 om 13:47 #17448994origineel gepost door Paullus
heb de orginele motorsteunen en rubbers inmiddels gemonteerd. het blok is hiermee ongeveer 3a4cm verder naar achter komen te liggen:onderstaand een foto van het blok met de oude rubbers en steunen:
en met de nieuwe steunen en rubbers:
een foto van de oude motorsteunen en rubbers:
Het blok is dus flink verschoven wat als gevolg heeft dat de tussenas te lang is hij is ong. 76 cm, kan iemand mij vertellen of dit de orginele ascona as is?
en uiteraard klopt het gat van de pook ook niet meer nu:
Welke maat tussenas moet ik nu wel hebben?
Alvast bedankt, Paul
volgensmij is een motorsteun senator of zo omdat er een echtra gat bij zit voor een motorschokbreker.en de andere kant volgensmij omega of zo.en de rubbers mm ene is omega of senator b en de vierkante volgensmij van een ascona of manta:hmmz
de orginele aandrijfas van een c kadett 4 bak is hard op hard koppeling 70 of 71 cm
en die bak die er in ligt is volgensmij van een opel gt of andere ouwe opel want met zo,n pook knop is al heel oud:P15 december 2008 om 13:51 #17448995er zit ook een aanzienlijk verschil tussen het linker en het rechter rubber, de linker is minder hoog, en zakt ook verder in, dus ik zou het scheef hangen van het geheel daar aan wijten, en niet aan de motorsteunen.
15 december 2008 om 14:24 #17448996Door de motorsteunen lag het blok te ver naar voren, door de rubbers lag hij er ook nog eens scheef in. Maar ik heb nu aluminium gte steunen gemonteerd in combinatie met nieuwe omega 2.0 rubbers en alles ligt nu netjes en recht.
toppertheo u2u;)
15 december 2008 om 14:35 #17448997bij cih motoren staan de lengtes van de assen
volgensmij is 76 ascona manta a
c kadett 70 of 71
manta b 85
geld voor de 4 bakken dan22 december 2008 om 10:39 #17448998heb de tussenas van toppertheo eronder en hij past erug lekker:afro dank voor de hulp:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.