Motormanagement en verkeerd tanken

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motormanagement en verkeerd tanken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18430168
    LauraL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2021

      Hallo allemaal,

      Ik heb nog niet zo lang een Opel Zafira 2.2 uit 2006.
      Sinds het begin geeft hij het motormanagement lampje aan maar behalve het lampje dat brand gebeurd er niks raars. Ben er meerdere keren mee naar de garage geweest die zeggen katalysator vervangen en dat ben ik op korte termijn ook van plan.

      Maar nu ben ik laatst gaan tanken zoals altijd, en daar zag ik een link e10check.nl waar ik voor de lol me auto opgezocht heb. Ik schrok een beetje want het blijkt dus dat mijn motor de enige versie is die niet tegen e10 kan. Terwijl ik sinds s het begin op e10 rij. Ik heb het nog extra nagevraagd bij de dealer maar deze Zafira mag niet op e10.

      Nu zijn er denk ik niet veel mensen die langdurig met de verkeerde benzine rijden. Maar zou het kunnen dat verkeerde benzine in verband staat met brandende motormanagement lampje?
      Zou het kunnen dat met de juiste benzine het lampje weer dooft en de katalysator kan blijven zitten?

       

      hoop dat iemand het weet gr Laura

      #18430176
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Nee, e10 maakt de hoogdrukpomp kapot (binnenkort – 500-800€ pech). E10 heeft met cat niets te maken.

        #18430286
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Mocht je pomp stuk gaan, vervang deze niet door eenzelfde membraam pomp, maar een plunjer pomp. Deze gaan niet stuk door gebruik van E10 brandstof en dan kun je gewoon E10 tanken.

          http://www.shop.f5r.co.uk/

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.