Motorlampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorlampje blijft branden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344924
    esthervdzi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 June 2017

      Ik heb een Opel Corsa Rhytmh uit 2005, kilometer ongeveer 183.000.
      Net begin mei 2017 de distributieketting, uitlaat, accu en nog wat kleine dingen laten vervangen á € 1400,00 (staat los onderstaande, maar dus net afweging gemaakt om toch nog even door te rijden met deze auto).

      Een paar weken later begon het lichtje van de motor te branden (oranje). De garage heeft daarna de auto uitgelezen en gaf aan dat het de katalysator (uitstoot) was. Vervolgens katalysator vervangen en ook de voorste lambdasonde vervangen omdat ze deze niet loskregen. Volgens garage gaf de computer geen foutmelding meer aan na deze reparatie.

      Twee dagen later begon het lampje echter weer oranje te branden. Gisterenmiddag langsgereden en nu zeggen ze dat het een andere sensor is (iets met het meten van de verhitting ofzo). De computer geeft deze melding. De uitstoot is nu wel goed zeggen ze.

      De garage zegt dat dit heel toevallig gebeurd is tussen de reparatie en de dagen daarna. Ik vind dit persoonlijk wel erg toevallig. Ook geeft hij aan dat ik er gewoon mee door kan rijden op deze manier met het brandende lampje.

      Ik weet dus niet wat ik moet doen. Was de katalysator echt kapot? Was vervanging echt nodig? Factuur is nog niet betaald.

      Opties:

      • oude katalysator terug laten zetten, naar andere garage gaan
      • oude katalysator terug laten zetten, door blijven rijden en bij APK in mei 2018 kijken of ik nog geld in de auto wil investeren
      • nieuwe katalysator laten zitten en door blijven rijden
      • nieuwe auto kopen (maar niet het ideale moment vanwege verhuizing e.d. en het huidige budget)

      Probleem is dat ik verder niet veel van auto’s weet.. Garage is geen specifieke Opel garage.

      #18344938
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Motor code z10xep z12xep z14xep z18xe z13dtj z17dth.

        Foutcodes lijt voor en na kat vervangen.

        Mijn mening: deze garage heeft absoluut geen idee. Onderdelen wisselaars.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.