Motorblok spuiten

Forumindex Forums Techniek Cih Motorblok spuiten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363918
    rekord e2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2012

      Hallo,

      Ben een 2.4 aan het reviseren. Nieuwe zuigers, kleppen, lagers, distributie, nokkenas, stoters, klephoedjes (alu) licht bewerkte kop.

      Alles nieuw. Eventueel met 6 cil spruitstuk. Maar dat ligt eraan. Wil met name onderin koppel houden.

      Later volgt eventueel megasquirt.

      Deze komt in de plaats voor de ook perfect lopende 2.2 uit mijn Rekord. Maar met de lange eindoverbrenging en 4 traps Asin Warner automaat verwacht ik dat dit wel fijn moet lopen.

      Straks wil ik het blok ook mooi in de lak spuiten.

      Vroeger wel eens gedaan met Hammerite. Maar ik wil het blok graag origineel zwart spuiten. Wie heeft tips welke lak goed werkt en mooi blijft?

      Alvast bedankt.

      Gr

      Rogier

       

       

      #18364020
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Oei een 2.4 met een lange overbrenging en een 4 gang automaat is denk ik geen combinatie word,dwz een Monza 3L met een gewone 30E met een 3.15 diff krijgt het in de 4 gang niet getrokken daar kun je veel beter een 3.45 en nog beter een 3.7 diff nemen.

        En een 2.4 is in de regel wel een koppel motor maar ik zou je toch een 3.7 of als max een 3.45 diff aanbevelen.

        Ik had ooit eens een Monza 24v gemaakt met een 3.15 diff en die monza kreeg zijn top niet voor elkaar en was mega lui in de 5de gang na wisseling van diff van 3.15 na 3.7 was ie merkbaar sneller en ook zijn top was toen een stuk hoger 235 op gps en toen vond ik het wel welletjes.

        Wat betreft lak heb ik geen ervaring want alles wat ik gebruik valt er na verloop van tijd weer vanaf,behalve een lak die ik gebruik voor oude geweren maar die is veel te duur voor een motorblok..

         

        #18364031
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          gewone knikkerbus lak van motip of zelfs action wil best..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.