Motor vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346898
    WGE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2017

      Dag allemaal,

      Ik heb een opel Corsa B die bij de motor een ratelend geluid maakt, daarnaast lekt het blok olie. (motorcode: C1.2NZ E2)

      Nu was ik aan het denken om een donor auto te kopen en het blok om te leggen. (donor auto komt niet door de apk ivm doorroesten, heeft dezelfde motorcode)

      Nu vraag ik me af hoeveel tijd ermee gemoeid gaat om het blok om te leggen en of er nog onvoorziene dingen zijn waar ik rekening mee moet houden?

      Ik hoor graag van jullie!

      #18346902
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Als je eenzelfde blok terug plaatst stelt het niet zo veel voor. Het ligt er meer aan wat voor aanvullende dingen je wilt doen, zoals het vervangen van de distributieriem, pakkingen controleren en ga zo maar door.

        Een ervaren sleutelaar heeft het binnen een dag of twee dagen wel voor elkaar, met dat hangt sterk af van de hulpmiddelen die je hebt.

        Een paar weken terug heb ik mijn Corsa B ook van een nieuw hart voorzien, zie dit topic

        Ik heb er twee weken over gedaan, maar had ook geen haast en heb gelijk alles aangepakt.

        Groet,

        Jasper

        #18346907
        WGE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2017

          Liefst wil ik er verder zo min mogelijk aan doen I.v.m. het kostenplaatje.

          Ik weet echter niet of er bepaalde pakkingen o.i.d. zijn die vervangen moeten worden zodra er bepaalde onderdelen los zijn geweest.

          #18346908
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Nee, in principe is het niet noodzakelijk om pakkingen en keerringen te vervangen. Ligt eraan wat je los gaat halen. Houd wel in het achterhoofd dat onderdelen voor een Corsa B geen drol kosten en als achteraf blijkt dat de krukaskeerring aan de bakzijde lekt je er niet zo makkelijk meer bij kunt komen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.