Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Motor vermogen dip.
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 oktober 2019om 18:07 door Jeffrymulder.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2019 om 14:40 #18368814
Hoi allen,
ik ben Jeffry vader van twee kinderen.
Sinds kort weer in bezit van een leuke Opel Astra gtc met 2.0-16v turbo motor.
Heb lange tijd Corsa B 1.4 gereden.
Daar kan je mee rijden, maar daar is het ook wel mee gezegd.
nu heeft de Astra een vermogen dip en komt niet aan de fabrieks vermogen.
Dit is bevestigt door de rollenbank meting bij hurricaneracing in Heerhugowaard.
kan iemand mij helpen aan software om de Astra goed uit te lezen.
heb al een obd WiFi dongle.
maar met de apps voor Apple iPhone kom ik niet echt ver
maandag ga ik naar de Opel garage in Alkmaar om uit te lezen.
mvg
Jeffry
24 september 2019 om 08:00 #18368833Zou je een foto van de rollenbanktest grafiek willen plaatsen?
Daarnaast de foutcodes die de ECU heeft opgeslagen.
Mogelijk dat Mitchel Daams je (via Facebook contacten) kan helpen. Die zijn in het bezit van een Tech2 Opel uitlees apparaat.
Je kan ook iemand zoeken met een OPCOM, daarmee kan je de foutcodes ook uitlezen.
24 september 2019 om 16:15 #18368844of rem en gaspedaal tegelijk indrukken en op contact zetten(niet starten),dan kun je de foutcodes ook aflezen.
24 september 2019 om 20:36 #18368849.Dit is de foutcode uitgelezen bij Opel
de gele lijn was hoe de vacuüm slangen waren aangesloten
nu is alles weer origineel aangesloten.
En nu met rem, gas pedaal ingedrukt met daarna contact aan geeft display geen storing meer aan.
zal snel weer de rollenbank op gaan om te kijken voor resultaat en daarna beide rollenbank metingen posten.
super bedankt allen voor de hulp zover :toppie:
4 oktober 2019 om 20:35 #18369064Hallo toppers.
Wie kan en wil mij helpen.
vandaag zekering 1 eruit gehaald en weer een Rollenbank meting gedaan.
motor ging in noodloop met motor management aan en was dus een hele slechte meting.
Nu met rempedaal, gaspedaal ingedrukt krijg ik codes.
210836
210870
124358
050072
050070
050071
daarna ecu 000000
weten jullie wat dit betekend?
5 oktober 2019 om 20:47 #18369077<p style=”text-align: center;”> :help: Vandaag gehoord dat door sport knop ingedrukt houden traction controle uit gaat.</p>
waarschijnljk storingen gekomen door zekering 1 eruit halen, want vandaag geen storing codes meer??Dit is de beloofde Rollenbank meting.iemand een idee wat de vermogens dip kan veroorzaken?
:help:
9 oktober 2019 om 17:04 #18369160lijkt me als originele software.
9 oktober 2019 om 19:48 #18369167Klopt z20leh.
wil eerst een mooie vermogens kromme voordat ik software ga laten aanpassen.
mvg
jeffry
10 oktober 2019 om 09:03 #18369181mijn z20leh motor had ook een dip(hebben ze allemaal).software was de enige oplossing.
11 oktober 2019 om 09:23 #18369202Hoi z20leh,
Super bedankt voor je antwoord.
ik krijg nu gas rempedaal methode code 124358?
weet jij misschien wat deze betekend?
mvg
jeffrey
:toppie: :toppie: :dank-u:
11 oktober 2019 om 11:42 #18369213P1243 58 Turbocharger Bypass Valve Range/Performance
controleer eens de vacuumleidingen,vergeet die op de vacuumbox niet.
11 oktober 2019 om 12:54 #18369216Hoi z20leh,
wederom super bedankt voor deze informatie.
heb meteen een vacuüm pomp besteld en hou je op de hoogte.
Dit is mijn Astra.
11 oktober 2019 om 13:01 #18369217kan gewoon zijn dat er een vacuumleiding los zit op 1 van de 2 boost solenoids.
19 oktober 2019 om 13:12 #18369368Als ik deze los haal en probeer vacuüm te krijgen lukt dit niet?
Uit het inlaat spruitstuk haalt het systeem toch het vacuüm vandaan?
19 oktober 2019 om 16:36 #18369377klopt komt van het inlaatspruitstuk,benzinedrukregelaar en loopt zo naar de vacuumbox achterkant motor.
19 oktober 2019 om 18:07 #18369382Als ik hier over vacuüm probeer te krijgen heb ik niets.
dus maar even los halen morgen denk ik ??♂️
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.