Motor stottert na onderhoud

Forumindex Forums Modellen Insignia Motor stottert na onderhoud

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423767
    crossfreak01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2015

      Ik heb begin dit jaar een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de dealer in Amsterdam. Omdat ik last had om de benzinetank volledig te vullen heb ik gevraagd of ze daar naar willen kijken. Na deze beurt stottert hij nogal bij 1500-2500 toeren en begon het controlelampje van de katalysator  te branden.
      De monteur heeft volgens de dealer WD40 in de tank gespoten om het tank probleem te verhelpen. Bij het uitlezen kunnen ze geen foutmelding vinden. Heeft iemand een idee wat er beschadigd kan zijn door het gebruik van wd40 in de benzinetank? Met de dealer kom ik niet echt verder en het stotteren begint me een beetje te irriteren.
      Het betreft een insignia benzine 1.5t uit 2017.
      dank alvast :good:

      #18423934
      Driver1980
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 August 2015

        Toch vreemd dat ze er voor kiezen om wd40 in de tank te spuiten. Ik heb ook ooit ergens gelezen dat je wd40 onder je oksels kan spuiten maar wie doet dat nou?

         

        Via Google kwam ik deze informatie tegen;

        WD-40 mag niet worden gebruikt in de brandstoftanks van voertuigen met gevoelige brandstofsystemen of in voertuigen met brandstofinjectie. WD-40 werkt mogelijk niet goed wanneer het wordt gemengd met ethanolbenzine. Ethanol is zo samengesteld dat het zich hecht aan water in de brandstoftank, zodat er geen additief nodig is om water uit de brandstof te verwijderen.

         

        Dus ja, als jouw motor is gaan stotteren nadat er wd40 in de tank is gespoten dan lijkt het me wel aannemelijk dat het hiermee is veroorzaakt. Maar dat is niet 100% zeker.

         

        #18423972
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          [quote quote=18423767]Ik heb begin dit jaar een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de dealer in Amsterdam. Omdat ik last had om de benzinetank volledig te vullen heb ik gevraagd of ze daar naar willen kijken. Na deze beurt stottert hij nogal bij 1500-2500 toeren en begon het controlelampje van de katalysator te branden. De monteur heeft volgens de dealer WD40 in de tank gespoten om het tank probleem te verhelpen. Bij het uitlezen kunnen ze geen foutmelding vinden. Heeft iemand een idee wat er beschadigd kan zijn door het gebruik van wd40 in de benzinetank? Met de dealer kom ik niet echt verder en het stotteren begint me een beetje te irriteren. Het betreft een insignia benzine 1.5t uit 2017. dank alvast :good:[/quote] Ik zou deze “vreemde behandeling” door jouw dealer, eens voorleggen aan Opel Nederland. En je dealer laten opdraaien, voor eventuele motorschade. Dat men een brandstofreiniger toevoegt, kan ik nog begrijpen, maar WD 40 doet me meer denken aan: kwakzalvers. Sterkte bij deze.

          #18427399
          crossfreak01
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 January 2015

            Hallo Hans dank je wel voor de tip. Ik ga daar zeker doen. Ik laat wel weten wat het antwoord van Opel is.

            #18427400
            crossfreak01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 January 2015

              Dank je wel Driver 1980, het leek mij ook al een hele vreemde methode om het tankprobleem op te lossen. De dealer zegt dat ik mijn auto dan maar een paar dagen voor onderzoek moet komen brengen. Ik ga eerst een mail naar Opel Nederland sturen.
              groet Hans

              #18427408
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                WD40 bestaat voornamelijk uit petroleum, wat al aanwezig is in benzine, zowel in E10 als E5 dus dit zal geen schade veroorzaken aan het brandstofsysteem.

                Daarnaast zit er in E10 benzine dus al petroleum, die gaat oxideren als deze in contact komt met water (condens). Maar dit wordt versneld door de aanwezigheid van Ethanol. In het ergste geval als je weinig rijd bederft je benzine sneller, maar dit gebeurt niet in een paar weken. Maar eerder na een half jaar.

                Ik denk dat je een ander probleem hebt, laten uitlezen tijdens stotteren (Rijdend dus).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.