Motor storing na wisselen benzine

Forumindex Forums Modellen Grandland X Motor storing na wisselen benzine

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18441587
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Beste forum leden,

      Heeft er hier iemand ook problemen gehad met motorstoring na tanken andere brandstof welke je normaal tankt ? Normaal tank ik V-Power 98, pomp was buiten gebruik en heb daarom 95 getankt, daarna motor storing en weinig gang er meer in. Motorsoftware is opnieuw ingelezen, daarna 5 maanden geen last meer gehad. Onder andere 95, 98, 102 Ron gereden geen probleem, tot afgelopen week het weer fout ging. Iemand ook hier problemen mee gehad ?

      #18441683
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @Grandsteef,

        Zelf heb ik nooit met mijn Grandland X in die 3 jaar problemen gehad. De eerste 5000 km alleen E5=98 getankt. Daarna deed ik 2 tankbeurten( ca 600km) E10=95 tanken, daarna weer een keer E5. Maar toen ik las dat er veel mensen problemen hadden met de E10, (=plantjes tanken) heb ik alleen nog maar E5 getankt. Maar nooit geen storing of hapering gehad. Ook nu tank ik steeds uitsluitend de E5 (98). Na 25.000 km heb ik hem toen ingeruild.

        #18442949
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Hi Hans,

          Ze zeggen nu dat met oliepijl te maken had. Deze was te laag. Vindt het een aparte uitleg.

          Waarom dan geen melding voor oliepijl maar een melding voor motorstoring? Hij gooit dan ook de turbo eraf lijkt het. Niet vooruit te branden. Gooi er wel om de 5000km 2 liter olie bij ongeveer dus deze melding herken ik helaas al te goed.

          Nog even uitzingen en dan afscheid nemen van de stellantshit, het is genoeg geweest. Zo’n xc40 als de jouwe staat hoog op de shortlist.

          #18443037
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            [quote quote=18442949]Hi Hans,  Zo’n xc40 als de jouwe staat hoog op de shortlist.[/quote] Hallo Grandsteef, mocht je die overstap maken, zal je daar zéker geen spijt van krijgen. Ik heb nu ruim 14.000 km weg. Verbruik van rond de 1:16. Solide, betrouwbaar, en zeer representatief. Ik tank ook uitsluitend de euro 98. Voorkomen is beter dan genezen. Ik hoor het wel van je. Gr, Hans.

            ps. Ze zijn inmiddels wel duurder geworden. In mijn configuratie (T2 Business Pro automaat) is de auto inmiddels wel een € 4500,- duurder geworden. :scratch: En een jonge gebruikte, is op dit moment ook behoorlijk prijzig. En kijk bij een nieuwe, eerst goed naar de mogelijke opties. Echt de moeite waard.

            #18443058
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @ Grandsteef,

              Toen ik mijn XC 40 in juni bestelde, en in oktober 2020 kreeg, was de automaat tijdelijk gratis(€2500) Toen kostte hij € 44.800,- nu inmiddels € 49.300,-

              #18443106
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                Nog even uitzingen en dan afscheid nemen van de stellantshit, het is genoeg geweest. Zo’n xc40 als de jouwe staat hoog op de shortlist.[/quote]

                 

                Ik begrijp je volledig.  Laat dit nu eens een probleem zijn wat ik nog niet voor had…..

                #18443111
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  [quote quote=18443106]Ik begrijp je volledig. Laat dit nu eens een probleem zijn wat ik nog niet voor had…..[/quote] Dát mag je wel zeggen. Jouw lijst wat er allemaal aan mankeert, is een paar A4-tjes vol. En wat wél goed werkt, kun je op één hand tellen. Ik heb waardering voor je geduld met die GLX. :good:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.