Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › motor schommelt in toeren en uitlaatgassen stinken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2012 om 09:34 #17251441
Ik heb sinds paar weken een lexmaul inlaat op mijn blok zitten. Ik had net na het monteren problemen met de gasklep postitie sensor. bleek dat ik een schakelaar had op mijn oude gasklep. Die lexmaul had ik met een andere huis gemonteerd met een potmeter als sensor. dit gaf een motor storing. nu is dit opgelost, althans dat denk ik…
nu sinds gister avond begint het volgede. start de auto, toerental loopt op na +/- 1500rpm en valt dan terug naar 500(slaat net niet af).
dit doet hij constant. nu ben ik gewoon aangereden, in het begin haperde die n klein beetje toen ik weg wilde rijden, maar eenmaal met rijden nergens last van. Toen ik thuis was weer stil gezet en even laten lopen. het toerental liep langzaam op weer na 1500 toeren en ineens viel die helemaal naar beneden na paar min stationaar lopen. de uitlaat gassen stinken heel erg, kan de geur niet thuis brengen. ook prutteld de uitlaat zachtjes.
vanmorge met naar m’n werk rijden eigenlijk hetzelfde verhaal.nu weet ik wel dat het gasklephuis dat er nu opzit niet ideaal meer is. de klep blijft een beetje hangen heb ik het idee. als ik aan mijn halve maantje draai en draai deze helemaal open en laat hem rustig terug gaan dan blijft de grote klep beetje hangen maar weet niet waar m dat in zit. de aanslagpin die neemt een andere pin mee terug en die is beetje stroef.
hopelijk kan iemand mij vertellen waar het aan kan liggen.
28 augustus 2012 om 09:40 #18056816Kan goed zijn dat het nog steeds de positie sensor is! Als de sensor waarde voor stationair afgeeft en de gasklep staat nog voor een kwart open dan kan de ecu dat niet verwerken. Misshien ander gasklephuis monteren?
Ook kan je hem nu eventjes aan opcom hangen en sensor waarde bekijken, en de stand van de klep.28 augustus 2012 om 09:44 #1805681728 augustus 2012 om 09:47 #18056818@sander2.5v6 wrote:
Kan goed zijn dat het nog steeds de positie sensor is! Als de sensor waarde voor stationair afgeeft en de gasklep staat nog voor een kwart open dan kan de ecu dat niet verwerken. Misshien ander gasklephuis monteren?
Ook kan je hem nu eventjes aan opcom hangen en sensor waarde bekijken, en de stand van de klep.ik heb 1,5 week lang nergens last van gehad. reed perfect. mijn positie sensor is wel een schakelaar. weet niet of je daar nog een voltage waarde van kan aflezen. kan hem uit laten lezen. maar wat moet daar uit komen?
28 augustus 2012 om 20:25 #18056819gescheurde vacuumslang bij stappenmotor. kon het straks duidelijk horen. gasklephuis ook msar eens na kijken
29 augustus 2012 om 08:40 #18056820Ik heb je topictitel weer terug veranderd, zodat anderen het topic ook kunnen vinden als ze dit probleem ondervinden.
29 augustus 2012 om 08:44 #18056821@RISL wrote:
Ik heb je topictitel weer terug veranderd, zodat anderen het topic ook kunnen vinden als ze dit probleem ondervinden.
oke :thumb
31 augustus 2012 om 19:52 #18056822Schakelaar kun je enkel ohms doormeten… Gewoon met de multimeter op piepstand moet hij bij dichte gasklep op de middelste en één van de buitenste pinnen piepen en stoppen met piepen als je de gaskabel aantrekt. Dan bij vol gas moet hij met de andere buitenste pen doorpiepen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.