Motor problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Motor problemen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362426
    JurH
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2018

      Beste allemaal,

      Sinds een week of 2 heb ik problemen met mijn Opel Astra G 1.6 (1999) / 255000 km op de teller.

      Uit het niets kreeg ik het vermoeden dat mijn motor te weinig power gaf. Dit ging gepaard met het motorstoringslamlje. Uiteindelijk bij de garage beland en die hadden te melden dat het de lambda sonde was.

      Sinds gister deze vervangen en nog steeds geen goed resultaat. (Lampje brand niet meer)

      Om voor nu even op te sommen waar ik last van heb:

      – motor klinkt alsof er een cilinder mist. Dieper geluid dan normaal en geen power.

      (Klinkt als een Sport auto maar komt vooruit als een Canta)

      -Motorts stoptmet optrekken rond 3500 touren.

      – auto fluit (blaast veel lucht, waarschijnlijk lekke uitlaat / flexibel deel)

      – in sommige versnellingen kan de auto gaan schokken rond 3000 tot 3500 touren.

      – geen power ( kan zo goed als geen vrachtwagen inhalen.

       

      Nu is de vraag wat kan het zijn? En komt het bij iemand bekend voor?

      Kan het het bobineblok zijn? Kan het in de cilinder zelf liggen? Versnelling versleten?

      Ik hoor graag wat jullie gedachtes zijn of ervaringen / oplossingen voor dit probleem zijn.

      Jur.

      #18362428
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Katalysator verstopt. Geen power, dieper geluid …

        #18362431
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          #18362433
          JurH
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2018

            Zojuist de brandstof filter vervangen op aanraden van een auto kenner. Helaas nog geen resultaat.
            Ik begin zelf te denken dat het te maken heeft met een bobine, of ieder geval een onderdeel wat er voor zorgt dat de motor op halve kracht loopt.

            Reed net op de snelweg kwam amper boven de 100 km/u uit, uiteindelijk gaf de motor helemaal niet meer mee en kon ik niet harder dan 80 km/u.
            Toerental blijft rond de 3000 in de 5de versnelling zelfs als ik hem plank. Lagere versnellingen gaat hij inhouden en tegenstribbelen.

            Nog enkele ideeën ?

            #18362451
            john-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2012

              Dit is op afstand bijna niet te beoordelen. Je zult vanaf de basis moeten oplossen. Visuele inspectie van kabels, stekkers, bedrading en leidingen. Storingscodes uitlezen. Zekeringen checken. Bougies los draaien en inspecteren. Injectors testen, ook hun stekkers.

              je verhaal klinkt alsof de auto op 3 cylinders loopt. Defecte bobine, vette bougie, haperende benzine injector(en).

               

              Succes

              #18362463
              Igor Sondernamm
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2018

                Hey,

                Waarschijnlijk een slechte bobine brug.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.