Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2014 om 21:25 #18099781
@trashmetal wrote:
@wim-v6 wrote:
Ben benieuwd hoe vaak die ververst word :jerry :jerry :jerry
Die je ook iedere 2 jaar Koelvloeistof verversen Trash???
Of zijn radiateuren en koppakkingen ook gratis voor jou??Bij the way, voor de liefhebbers, heb nog wel 120liter afgewerkte olie staan, doe een goed bod zou ik zeggen.
Willem
kleine wordt om de drie uur ververst, dag en nacht
kvs doe ik gelijk met de waterpomp dbriem thermostaat e.d.
want om 2 jaar vind ik ook vette onzin
ook nooit geen problemen mee gehad
begin (nu pas) een beetje te twijfelen aan je rijstijl :jerryLees deze maar eens door, Als je het onzin vind je koelvloeistof te vervangen iedere 2 jaar.
Ik kan 5x verversen voor de prijs van een Nissens Radiateur, dat vermeld ik al even:
Willem
3 april 2014 om 21:57 #18099782Een XE kan best een hoop hebben qua koelwater, want hij is ooit ontworpen voor G11 vloeistof. Toch als ik G11 qua smering vergelijk al met G12 dan is dat al een wereld van verschil. Daarnaast is een alkalische koelvloeistof veel duurzamer en milder voor rubbers en kunststoffen (keerringen van bijv. WP) dan een glycol product.
Ik had met een glycol koelvloeistof in mijn XE binnen een jaar ongeveer dat er van dat heldere blauw al niet zo veel meer over was. Nu rij ik al een jaartje of twee met G12, de rode vloeistof die in zowat alle moderne auto’s wordt gebruikt (overigens NIET MENGBAAR!!) en nu blijft het vanaf dag 1 tot nu helder. Duidelijk dus dat dit spul veel minder een reactie aangaat met de materialen!!
Ik ben van mening dat je vloeistoffen altijd moet vervangen VOOR ze verkleuren, dat sowieso, en zoals Wim al zegt, wat kost het nou over de tijd uitgesmeerd??
3 april 2014 om 22:17 #180997839 euro voor 5liter, voor redelijk merkspul.
In al mijn auto’s zit er Rood, en dat Blijft rood, word wel op tijd ververst.
Ik tref Vaak zat Opels aan bij ons, die net 4 of 5 jaar zijn, en waar ook de Vloeistof ooit Rood van was, maar toch echt al een akelige kleur aan het kweken is / was.
Dus ook voor G12 geld dat je dit regelmatig moet verversen.Binnenkort ook de Ascona maar eens spoelen, potje reinigen, en voorzien van G12
Enkele voorbeelden van mijn Koelvloeistofkleur:
Ex combo-B 1.6 16V 1998 120.000km:
Vectra-B1 3.0 V6 1996 205.000km:
Vectra-B2 3.0 V6 1999 264.000km:
en degene die nog moet gebeuren:
Ascona-C 1.6S 1986 140.000kmWillem
3 april 2014 om 22:43 #18099784Juist ja! Nou, mijne heb ik recent een nieuw tankje op gezet, maar de vloeistof nog niet vervangen. Deze zit er sinds november 2012 in, dus kan nog heel even…
Zag er in elk geval nog keurig uit!
4 april 2014 om 16:32 #18099785Lees deze maar eens door, Als je het onzin vind je koelvloeistof te vervangen iedere 2 jaar.
Ik kan 5x verversen voor de prijs van een Nissens Radiateur, dat vermeld ik al even:
viewtopic.php?f=8&t=183963
Willem
Ik had eigenlijk even een foto moeten maken van dat vaatje, leek wel of iemand er groene latex in had gesmeerd. De binnenkant van de radiateur zat ook helemaal vol moet groene kwak. Ongelofelijk (eigenlijk niet als je bedenkt dat de distributieriem 10 jaar en 100000 km had gedraaid toen ik hem een maand geleden verving, zaten ook de nodige droogtescheuren in)
Hoe krijg je het systeem van binnen een beetje schoon eigenlijk, gebruikte eerst altijd een lading afwasmiddel maar ben nu benieuwd wat een vaatwastablet doet.
4 april 2014 om 17:13 #18099786Bij opel hebben ze speciale flesjes wat je er even bij moet gooien voordat je het ververst..daarna is het spoelen geblazen..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
5 april 2014 om 09:49 #18099787Ja precies, spoelen kom je niet echt onderuit zeker.
5 april 2014 om 10:11 #18099788@wim-v6 wrote:
Ik tref Vaak zat Opels aan bij ons, die net 4 of 5 jaar zijn, en waar ook de Vloeistof ooit Rood van was, maar toch echt al een akelige kleur aan het kweken is / was.
Dus ook voor G12 geld dat je dit regelmatig moet verversen.Vaak komt dit doordat mensen het zelf een keer bijvullen met G11, heb ik al vaak zat gezien, paarse vloeistof, en binnen korte tijd roest, want de corrosiebescherming is dan weg, en de smering wordt ook om zeep geholpen, dus WP is dan ook zo stuk…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.