Motor heeft geen vermogen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motor heeft geen vermogen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18443492
    KBJ
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2021

      Hallo allemaal,

       

      Ik heb pech gehad met mijn Opel Zafira 2.2 uit 2007, ik reed op de snel weg en opeens viel mijn vermogen van de auto weg.

      Ik kreeg van de ANWB te horen dat er te kort druk vanuit de hogedruk brandstofpomp kwam, waardoor de druk weg valt.

      In de garage hebben we de hogedruk brandstofpomp vervangen, de auto liep eventjes goed en viel toen weer in storing. Hierna hebben we de druksensor en de druk regelaar ook vervangen, echter bleef de motor geen druk geven en blijft de foutmelding erin staan.

      Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

      Met vriendelijke groet

      Klaas

      #18443543
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        E10 benzine ooit getankt?

        #18444113
        LauraL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 August 2021

          Ik heb hetzelfde probleem met mijn z22yh Zafira b dus ik lees mee.

          Vanmorgen op de snelweg stilgevallen. Service lampje gaat spontaan branden en dan is het vermogen weg. Je kan trappen wat je wil maar er gebeurd niks, Best eng. Anwb zag dat de uitlaat lek is maar dat dat niet direct de reden was van het vermogensverlies. De auto is uitgelezen maar gaf geen fouten dus toen zijn ze achter me aangereden naar huis en gebeurde het weer, weer uitgelezen en weer geen fouten.

          2 weken geleden is de bobine vervangen. Auto stotterde met optrekken maar na vervanging bobine had hij iets meer verbruik maar reed verder weer perfect, tot vanmorgen.

          Ik heb de auto sinds mei, in het begin heb ik 2 maanden e10 getankt, omdat ik toen nog niet wist dat deze motor e5 moet. Maar inmiddels tank ik al maanden e5 en reed de auto prima.

          Hij staat nu bij de garage (3 min rijden en gebeurde het weer) voor een diagnose/kostenplaatje.

          Misschien kunnen we wat wijzer worden van elkaar

          #18444321
          Sandertol
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2018

            En hoe is het afgelopen?

             

            #18444996
            LauraL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2021

              Bij mij hebben ze de foutcode p1191 gevonden waarop ze de brandstof druk regelaar gaan vervangen.
              Ik hoop dat dat de oplossing is. Ik laat weten hoe het is gegaan.

              #18444998
              KBJ
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2021

                Sander

                Het is nog steeds niet gelukt

                #18445313
                LauraL
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2021

                  [quote quote=18444996]Bij mij hebben ze de foutcode p1191 gevonden waarop ze de brandstof druk regelaar gaan vervangen. Ik hoop dat dat de oplossing is. Ik laat weten hoe het is gegaan.[/quote]

                  de mechanische hogedruk brandstofpomp is (ook) kapot. Ik heb als tip gekregen eerst de pomp te vervangen voor dat ik de drukregelaar laat vervangen. Alleen is zo’n pomp amper te krijgen en duur. Misschien  moet de topic starter het toch ook in die richting zoeken. Als iemand tips heeft voor zo’n pomp hoor ik het graag.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.