motor en koppelingsproblemen

Forumindex Forums Modellen Grandland X motor en koppelingsproblemen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370845
    Jan de Vink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2020

      Ik was even benieuwd of er meer mensen veel problemen hebben met de Opel Grand land

      ik heb een van de eerste autos , nu net 2 jaar oud

      na al vele problemen gehad te hebben is nu de drukgroep van de koppeling versleten , de distributieriem ( natte riem noemen ze het ) laat rubber deeltjes los waardoor de auto blijkbaar vast was gelopen omdat alles hierdoor verstopt, dus luister naar je meldingen als zet de auto stil ivm motor problemen

      verder piept het stuur en deukt de zijbekleding in waar je met je elleboog op legt en de ventilator bromt erg

      al met al geen duitse degelijkheid meer zo’n peugeopel

      #18372301
      henry dukel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2019

        Ik heb een “echte” Duitse auto. productie Q4-2019. gelukkig is de bouwkwaliteit verbeterd. ook geen krakende armsteun meer en de deuren hangen goed.

        Ik heb gelukkig de 1.5 Diesel automaat, dus geen 3-cilinder en geen moeizame handbak.

        #18372353
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Een van de eerste auto’s? Mijn kentekenbewijs vermeldt oktober 2017 en da’s bijna 2,5 jaar terug. Eerste 4 tekens van het kenteken derhalve RH-89.

          Dat was wel een van de eerste GLX’jes in Nederland. Ik heb ‘m overigens besteld op de dag nadat Opel Nederland ‘m op zijn website zette (ergens begin juli 2017)

          Op een puntje kan ik je een oorzaak noemen : brommende motor van de ventilatie. Er is een boomblaadje in het rooster gekomen dat nu voor / in het aanzuiggedeelte van het motortje ligt. Oplossing? Naar de dealer en een anderhalf uur wachten of hopen op een goed nachtvorstje gevolgd door een zonnige dag. Als er een nachtvorstje over de auto heen komt bevriest het blaadje waarna het overdags bij een lekker zonnetje sompig wordt. Daarna is het brommen over. Ik heb het nu 2 keer gehad.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.